וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי גופות של יהודים שנרצחו בשואה התגלו במעבדה בצרפת

חלקי גופות של 86 יהודים שנרצחו בתאי הגזים בצרפת נמצאו במעבדה בשטרסבורג, שבה ערכו הנאצים ניתוחים אחרי המוות. "אנו מצפים לחקירה מלאה בעניין", מסר ארגון יהודי. כעת יובאו חלקי הגופות לקבורה בבית קברות יהודי בעיר

הכניסה למחנה הריכוז נאצוויילר-שטרוטהוף שבשטרסבורג, צרפת. ויקיפדיה, צילום מסך
הכניסה למחנה הריכוז נאצוויילר-שטרוטהוף שבו נרצחו 86 היהודים/צילום מסך, ויקיפדיה

שרידי גופותיהם של 86 יהודים, שעליהם עשו הנאצים ניסויים במהלך מלחמת העולם השנייה, נמצאו היום (ראשון) במעבדה במכון לרפואה משפטית בעיר שטרסבורג שבמזרח צרפת. מדובר בגופותיהם של של יהודים שנרצחו בשנת 1943 בתאי הגזים במחנה הריכוז נאצוויילר-שטרוטהוף הנמצא בסמוך לעיר.

אוגוסט הירט, קצין אס אס ויו"ר אוניברסיטת הרייך בשטרסבורג בתקופת המלחמה, הוא זה שיזם את איסוף חלקי הגופות לשם מחקר. על פי ההיסטוריון רפאל טולדנו, חלק מהגופות בותרו או נשרפו, והועברו לביצוע ניסויים שלאחר המוות על ידי מדענים שעבדו בשירות הרייך השלישי. האוסף של הירט כלל בין היתר פיסות עור של קורבנות תאי הגזים, וכן מבחנות הכוללות דגימות מאיבריהם הפנימיים של הקורבנות.

ארגון המייצג את יהודי בריטניה התייחס לפרסום ואמר כי "הגילוי הזה מעלה שאלות רציניות בכל הנוגע לאנשים שידעו על השרידים", אמר דובר הארגון. "נשאלת השאלה מדוע הם לא חשפו את הדבר". לדבריו, "אנו מצפים לחקירה מלאה בעניין זה, וכן דורשים שהשרידים של הקורבנות יזכו לקבורה מכובדת במהירות האפשרית".

עוד בוואלה חדשות:
האב שהותקף על ידי צעירים בבריכה: "אשתי הצילה את הבת שלנו"
נעצרה חוליית חמאס בחשד לרצח מלאכי רוזנפלד בבנימין
צעיר גנב טלפון ממסעדה באשדוד, ותקף את המלצרית. צפו בתיעוד

אוגוסט הירט, יושב-ראש אוניברסיטת הרייך בשטרסבורג שצרפת בזמן הכיבוש הגרמני בתקופת מלחמת העולם השנייה. ויקיפדיה, צילום מסך
אוגוסט הירט, קצין האס אס שיזם את איסוף חלקי הגופות לשם מחקר/צילום מסך, ויקיפדיה

היסטוריונים שיערו כי הגופות נקברו בקבר אחים בשנת 1946, לאחר שהדגימות הראשונות נמצאו במיכלים בעת שחרור שטרסבורג בנובמבר 1944. עם זאת, טולדנו אמר כי שרידים רבים נשמרו על ידי קמיל סימונין, אשר חקר בזמנו את הירט. סימונין נתבקש לערוך נתיחות של חלקי הגופות כדי למצוא את סיבת המוות.

ממכתב משנת 1952 הנוגע לממצאים שהתגלו במעבדה, נכתב כי המיכלים שנמצאו במקום כוללים דוגמיות שנלקחו לשם ביצוע נתיחות משפטיות שלאחר המוות על הקורבנות היהודים. עוד נכתב כי על המיכלים מפורטים בדיוק אילו חלקי גוף נמצאים בו, וכי על כמה מהם צוין המספר 107969, אשר תואם למספר שקועקע על ידו של אחד הקורבנות, מנחם טפל, במחנה ההשמדה אושוויץ.

כעת יועברו כל השרידים לנציגי הקהילה היהודית, והם ייקברו באחד מבתי הקברות היהודיים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully