וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה הקטלנית ברהט - בגלל ויכוח על שביל גישה

19.7.2015 / 17:15

למהומות האלימות אתמול, במהלכן מת נער בן 16, קדם סכסוך ארוך בין שתי חמולות. מוקד המחלוקת שהצית את האש היה חזקה על שטח ציבורי שחוצץ בין חמולת אבו גמע לחמולת אבו עבאד. חשש שהמהומות בעיר יתחדשו

צילום: מוחמד אבו סוויס עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: היום (ראשון) מתברר כי הקטטה הקטלנית אתמול ברהט, שבמהלכה נהרג נער בן 16, מקורה בסכסוך ארוך בין שתי חמולות בעיר – אבו עבד ואבו גמע. המאבק בין שתי המשפחות נמשך כבר שנה וחצי, והוא החל בעקבות סכסוך על שטח ציבורי ועל שביל הגישה שחוצץ בין בתי החמולות.

הוויכוח התחיל לאחר שאנשי חמולת אבו גמע החליטו לפלוש לשטח הציבורי האמור. חמולת אבו עבאד מצדה סירבה להשלים עם המהלך, וביקשה לפנות אותו לטובתה. המחלוקת הפכה במהרה לרצף של פעולות אלימות בין הנצים. בתחילת 2014 פרצה קטטה המונית אשר כללה שימוש בנשק חם, שבה נפצעו שלושה בני אדם מירי. מיד לאחר התקרית הגיעו נכבדי רהט לגשר בין הצדדים, אך ללא הצלחה מרובה. ראיה לאי-ההסכמות הגיעה זמן לא רב לאחר מכן, כשנערים ממשפחת אבו גמע תקפו נערים מהחמולה היריבה – כל זאת בחצר בית ספר בעיר. מספר נערים נפצעו. בתגובה לתקיפה, רגמו בני חמולת אבו עבאד קשיש, בן המשפחה השנייה, ורגמו את רכבו באבנים. ניסיונות הפיוס נמשכו אז, ללא הועיל.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
"הוא ימות פה היום": אישום נגד 5 הצעירים שתקפו אב בבריכה
דריסת גל בק: נהגת המונית מסרה עדות נוספת – ודבקה בגרסתה
מכללת תל חי פונתה עקב שריפה גדולה שפרצה ליד קריית שמונה

שריפה וקטטה המונית ברהט. דוברת כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
כבאים בסמוך לזירת הקטטה ברהט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברת כבאות והצלה נגב

הסכסוך התפרץ שוב בסוף השבוע האחרון. צעיר מחמולת אבו עבאד הותקף בידי צעירים ממשפחת אסו גמע ונזקק לטיפול רפואי. זה נתן את הסימן להידרדרות מהירה במצב – ובשכונה 34 בעיר הבדואית התפתח קרב יריות ברהט בין הצדדים. בנס לא היו נפגעים. מכובדי העדה שנקראו לפייס, נכנסו לעובי הקורה, וכמעט הצליחו להביא להסכמות בין החמולות, אך מחלוקת כספית על גובה הפיצויים הציתה שוב את המהומות.

שטח המחלוקת הוצת ואיתו עוד מספר בתים של חמולת אבו עבאד, ושוב נורו יריות. השוטרים והכבאים שהוזעקו למקום במטרה להשתלט על האירוע, ספגו מטחי אבנים. בקרב היריות נהרג כאמור נער בן 16 מחמולת אבו עבאד. אישה מהחמולה היריבה נפצעה אנושות, והיא למעשה במצב של מוות קליני.

ברהט מנסים כל העת להגיע להפסקת אש בין הנצים. אלא שהחשש בעיר הוא שאם תלך האישה לעולמה, יבחרו במשפחת אבו גמע לממש את המסורת הבדואית שקוראת לנקום מוות של אישה ברצח של ארבעה גברים מהמשפחה היריבה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שריפה וקטטה המונית ברהט. דוברת כבאות והצלה נגב, מערכת וואלה! NEWS
שריפה וקטטה המונית ברהט/מערכת וואלה! NEWS, דוברת כבאות והצלה נגב

במבצע מעצרים עצרו הלילה שוטרי תחנת רהט, לוחמי יחידת יואב של המחוז הדרומי וכוחות יס"מ 20 חשודים בקטטה ההמונית, מתוכם חמישה בחשד למעורבות ברצח הנער. היום הובאו כל החשודים להארכת מעצר. חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז נגב, שאליו הועברו חמישה עצורים, מתוכם חשוד מרכזי בביצוע הירי. "משטרת תחנת רהט ממשיכה בהיערכות בעיר, ותנקוט אפס סובלנות כלפי מפירי סדר או אירועי אלימות באשר הם ותביא למיצוי הדין עם המעורבים", הכריז מפקד תחנת רהט סגן-ניצב שלומי בן שושן .

שריפה פרצה במהלך קטטה המונית ברהט. מערכת וואלה! NEWS
אחד הבתים שנשרף במהלך המהומות/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully