וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל בעקיצה להרצוג: חייב להתעשת, לא מצטרפים לשום ממשלה

19.7.2015 / 1:30

לאחר שהמגעים בין המחנה הציוני לליכוד לא הבשילו לכדי כניסה לממשלה, יתייחס הרצוג בוועידת המפלגה לסוגיית האחדות ויבהיר שאינה על הפרק. כבל: "די עם הסיפור שחייבים אחדות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו והרצוג מפזרים רמזים לשיתוף פעולה, בשבוע שעבר)

ועידת מפלגת העבודה צפויה להתכנס היום (ראשון) בתל אביב, ובמהלכה צפוי יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, להתייחס בפירוט למגעים להרכבת ממשלת אחדות אשר התנהלו בימים האחרונים עם הליכוד. כפי שנכתב שלשום בוואלה!NEWS, הרצוג צפוי לתקוף את נתניהו באופן חריף במהלך הנאום. בנוסף, גורמים בעבודה אמרו אמש כי הוא יבהיר כי לא יצטרף לממשלה.

במקביל, בניסיון לאותת שהמפלגה מתכוונת להישאר באופוזיציה, ועל רקע הביקורות מתוך שורות המחנה הציוני לפיהן הרצוג לא מתנהל כמו ראש אופוזיציה, הוציאה באופן חריג הסיעה במהלך השבת הודעה המבשרת כי ביום שני תוגש הצעת אי-אמון מטעם הסיעה נגד הממשלה. זאת, למרות שמדובר בריטואל קבוע המתנהל מדי שבוע ואשר המפלגה לא נוהגת להודיע עליו. הודעת המחנה הציוני הגיעה שעות ספורות בלבד לאחר שיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר כי ידרוש לכונן ועדת חקירה ממלכתית בנוגע להסכם בין איראן והמעצמות, ולאחר דברים דומים של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אשר דרשה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא.

הדיבורים על כניסה אפשרית לממשלת נתניהו עוררו בימים האחרונים מתיחות בתוך המפלגה. ח"כ איתן כבל, אשר נחשב בדרך כלל למקורבו של הרצוג, פרסם בצאת השבת סטטוס בו העביר ביקורת מרומזת על יו"ר המפלגה, וכתב: "חברי הרצוג, חברי כאח לי, חייב להתעשת ולהאמין שסיכוייו להיות ראש ממשלה גדולים לאין שיעור מסיכוייו להשפיע מבפנים". עוד כתב כבל: "אנחנו לא מצטרפים לשום ממשלה של נתניהו, והרצוג לא צריך לעלות על מטוס ולצאת למסע הרצאות למען נתניהו (...) בבקשה די עם הסיפור שחייבים אחדות כי ישראל נמצאת תחת איום קיומי. האיום הקיומי היחיד שיש באזור זה האיום על חייה של הקואליציה הרעועה של נתניהו".

עוד בוואלה!NEWS:
קרי על הסכם הגרעין: "עסקה טובה יותר? זו פנטזיה"
שפשוף נעים: היום – הגיוס הראשון לשירות מקוצר של 32 חודשים
הרב המבוקש לחקירה בישראל: "כל נסיעה שאדם נוסע זה על פי השם"

בנימין נתניהו, יצחק הרצוג לאחר התוצאות. מרץ 2015. ראובן קסטרו 
דרור עינב, עיבוד תמונה
נתניהו והרצוג/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו דרור עינב

המתיחות בין כבל והרצוג נובעת בין היתר מחזית נוספת, והיא הבחירות לראשות קק"ל. כבל, ששוקל להתמודד לתפקיד, תומך במהלך פנים מפלגתי לשנות את שיטת הבחירה של מועמד המפלגה לראשות קק"ל כך שייעשה באופן גלוי ושקוף על ידי כלל צירי הוועידה, ולא על ידי צירי הקונגרס הציוני העולמי, כפי שנהוג כיום. בשנים האחרונות עמדה קק"ל במוקד של ביקורת ציבורית ושורת תחקירים שחשפו התנהלות כלכלית בעייתית ולא שקופה.

פעילים במפלגה כבר החלו להחתים נציגים על עצומה בעניין, וכבל עצמו תקף חזיתית את היו"ר, אפי שטנצלר כשכתב: "לא משנה אם אתמודד או לא, הרי יו"ר קק"ל הנוכחי לא רק שלא יוכל להמשיך בתפקידו, אלא שאסור לה למפלגת העבודה לתמוך בו. חובה שבחירת יו"ר קק"ל הבא תיעשה על ידי כלל חברות וחברי ועידת העבודה, כ-1,800 אנשים, ולא על ידי קבוצה קטנה שתיבחר על ידי הוועידה כדי לבחור בעצמה. ככל שהפורום הבוחר קטן יותר הוא נתון ללחצים ולקנייה והכול ברור".

השתתפתי הערב בפגוש את העיתונות והתייחסתי לקולות שחזרו השבוע בדבר הקמת ממשלת האחדות. זה מדהים איך בכל פעם שיש איזו מתיחות...

Posted by ‎איתן כבל‎ on Saturday, July 18, 2015

גם יריבתו של כבל, שלי יחימוביץ', הודיעה כי תתמוך ביוזמה, וכתבה לפעיליה בסוף השבוע האחרון: "אני בעד. בעד שקיפות ובעד בחירה בגופים כמה שיותר רחבים שממזערת את היכולת לקומבינות. טל האריס ויוסי שאול צירי הוועידה מחתימים על עצומה למען העניין, וצירפתי את שמי בשמחה". עד כה לא ברור מה עמדתו של הרצוג בסוגיה. בשיחות סגורות הוא אמר כי הוא "לומד את הנושא".

החלטה משמעותית נוספת שתתקבל היום בוועידה היא כי הרצוג יוסמך להודיע על תאריך פריימריז בתוך שלושה חודשים. לפי התקנון, הבחירות לראשות המפלגה נערכות בתוך 14 חודשים מהבחירות, אולם לא מן הנמנע שהרצוג יצליח לגבש הסכמות לדחות או להקדים אותן.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully