וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משרד המשפטים האמריקני לא יתנגד לשחרור פולארד בנובמבר

המרגל היהודי-אמריקני אמור להשתחרר ב-21 בנובמבר, 30 שנה לאחר כליאתו בגין העברת מידע מסווג לישראל. לפי העיתון המקומי "אלגמיינר", ועדת השחרורים צפויה לאפשר לו להשתחרר במועד המתוכנן שנקבע בחוק

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
כלוא כמעט שלושה עשורים בארצות הברית בגין ריגול. ג'ונתן פולארד/רויטרס

משרד המשפטים של ארצות הברית שוקל "ברצינות" שלא להתנגד לשחרורו של המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד במועד שנקבע עבורו בחוק, 21 בנובמבר השנה - כך דיווח אתמול (שישי) העיתון היהודי "אלגמיינר", היוצא לאור בניו יורק.

פולארד נעצר ב-1985 בגין העברת מידע מסווג לישראל כאשר עבד באגף המודיעין של הצי האמריקני. שנתיים לאחר מכן הוא נידון למאסר עולם, ועונשו נקצב ל-30 שנה. הוא יהיה בעת השחרור הצפוי בן 61.

המקור הדגיש כי השחרור אינו קשור בשום צורה לחתימת הסכם הגרעין עם איראן, שהיווה מקור למתיחות בין ישראל לארצות הברית. ועדת השחרורים של הכלא תצביע בקרוב על שחרורו, ואם לא יהיו הפתעות מיוחדות, היא צפויה שלא להתנגד. בעבר נדחו בקשותיו של פולארד לקיצור עונשו, בטענה כי שחרורו לפני המועד שנקבע יהווה "זלזול בחומרת העבירה ומסר של חוסר כבוד לחוק".

עוד בוואלה!NEWS:
ישראל וארה"ב: 50 שנות סיוע ביטחוני – ומשחקי ריגול
יחסי אובמה-נתניהו מעכבים את שחרור פולארד
פולארד יצא מכלל סכנה; נתניהו לקרי: "הגיע הזמן שישוחרר"

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
עצרת תמיכה בשחרורו של פולארד, לפני כשנתיים/טלי מאייר

בשנים האחרונות חלה הידרדרות במצבו הרפואי של פולארד, ובדצמבר האחרון הוא אף אושפז לאחר שאיבד את הכרתו בבית הכלא. הדבר הביא למאמצים מוגברים מצד ראש הממשלה נתניהו ואף של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג להביאו לשחרורו המוקדם, אך לשווא.

"חייו של פולארד בסכנה, ואחרי 30 שנה בכלא הגיע הזמן שהוא ישוחרר ויחיה את שאר שנותיו כאדם חופשי", אמר נתניהו בזמנו לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי. עם זאת, בכירי הממשל האמריקני אמרו בתגובה לפניות מצד גורמים בישראל ובקהילה היהודית בארצות הברית כי לא נשקפת סכנה לחייו של פולארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully