וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד יצא מכלל סכנה; נתניהו לקרי: "הגיע הזמן שישוחרר"

7.12.2014 / 0:27

המרגל היהודי-אמריקני, שאושפז ביום שישי לאחר שאיבד את הכרתו, יועבר להשגחה במרפאת הכלא ויעבור בקרוב ניתוח. ראש הממשלה שוחח עם שר החוץ האמריקני: "אחרי 30 שנה הוא צריך לחיות את שאר שנותיו כאדם חופשי"

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
יצא מכלל סכנה. ג'ונתן פולארד/רויטרס

המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, שאושפז ביום שישי מחוץ לכותלי בית הכלא בארצות הברית שבו הוא נושא את עונשו לאחר שאיבד את הכרתו, יצא אתמול מכלל סכנה והוא יובא בשעות הקרובות להשגחה של מרפאת הכלא – כך נמסר אמש (שבת) לרעייתו, אסתר. ככל הנראה, פולארד, בן 60, יזדקק לניתוח בקרוב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אמש עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. בין השאר, השניים דנו בסוגיית שחרורו של המרגל לאור מצבו הרפואי המידרדר. "חייו של פולארד בסכנה, ואחרי 30 שנה בכלא הגיע הזמן שהוא ישוחרר ויחיה את שאר שנותיו כאדם חופשי", אמר נתניהו לקרי.

עוד בוואלה! חדשות:
"מרוץ נגד הזמן": חשש שהגשם יסחף הזיהום למפרץ אילת
62% מהציבור: לא לממשלה עם החרדים
בארה"ב אישרו: העיתונאי השבוי בתימן נהרג בניסיון חילוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ון קרי בלשכתו  בירושלים, ינואר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הגיע הזמן שפולארד ישוחרר". נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

גם יושב ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, הצטרף למאמצים למען המרגל הישראלי. הרצוג, הנמצא כעת בארצות הברית, קיים ביממה האחרונה פגישות עם שורת בכירים בממשל האמריקני. במהלך הפגישות, העלה הרצוג את סוגיית מאסרו הממושך של פולארד וביקש מבכירי הממשל לגלות התחשבות במצבו הרפואי.

זו אינה הפעם הראשונה שהרצוג מעלה את הנושא בשיחותיו עם בכירים אמריקנים, אך דבריו הפעם מגיעים על רקע התגברות הקולות בתוך ארצות הברית הקוראים לשים קץ למאסר החריג שנמשך זה שלושה עשורים. בכירי הממשל האמריקני אמרו בתגובה לפניות מצד גורמים בישראל ובקהילה היהודית בארצות הברית כי לא נשקפת סכנה לחייו של פולארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרצוג בפורום סבן: "ארכיב את הממשלה הבאה". רויטרס
הצטרף למאמצים לשחרור פולארד. יצחק הרצוג במהלך נאומו בפורום סבן, הלילה/רויטרס

פולארד, שנידון למאסר עולם, החל לאחרונה את השנה ה-30 בבית הכלא. בחודש שעבר הוא הגיש בקשה לשחרור בתנאים מגבילים. הממשל האמריקני דחה את הבקשה בטענה ששחרורו כעת יהווה "זלזול בחומרת העבירה ומסר של חוסר כבוד לחוק".

פולארד הגיש את הבקשה באמצעות ועדת שחרורים. "הייתה אופטימיות גדולה שהמהלך יצליח לאחר שכאשר שחרורו עמד על הפרק במסגרת המשא ומתן לפני כחצי שנה, ראשי מערכת המודיעין נמנעו מלהתנגד ואף הבהירו שהנושא אינו מעניינם", נמסר בהודעת המטה לשחרורו. למרות זאת, הבקשה נדחתה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 6.12.14, 19:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully