וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד איבד את הכרתו ואושפז מחוץ לבית הכלא

5.12.2014 / 14:48

רעייתו של המרגל הישראלי-אמריקני הכלוא בארצות הברית עודכנה כי הוא אושפז מחוץ לבית הכלא שבו הוא נושא את עונשו. בשלב זה, מצבו אינו ברור. יו"ר המטה לשחרורו: "חוששים ומתפללים"

פולארד ביקש להשתחרר בתנאים מחמירים - ארצות הברית סירבה. רויטרס
מצבו אינו ברור. ג'ונתן פולארד/רויטרס

המרגל הישראלי-אמריקני ג'ונתן פולארד אושפז היום (שישי) מחוץ לכותלי בית הכלא בארצות הברית שבו הוא נושא את עונשו, כך עודכנה רעייתו אסתר. על פי העדכון שקיבלה פולארד, בעלה בן ה-60 אושפז לאחר שאיבד את הכרתו.

בשלב זה, מצבו של פולארד אינו ברור. "אנו חוששים ומתפללים בעיקר משום שהיו כבר מקרים שהוא אושפז במצב מסוכן מאוד", אמר יו"ר המטה לשחרור פולארד, אפי להב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אחר הצהריים עם רעייתו של רעייתו של פולארד, אסתר, וביקש שתעביר לו ברכת רפואה שלמה בשם כל אזרחי ישראל. "יונתן חולה, בריאותו בסכנה, ואחרי 30 שנה הגיע הזמן שהוא ישוחרר. נמשיך במאבק עד שיצא מהכלא", אמר.

שר הבינוי אורי אריאל הגיב לאשפוזו של פולארד ואמר כי הוא "מבקש מהציבור הרחב להתפלל לרפואתו השלמה של אחינו יהונתן. אני דורש מהממשל האמריקאי להפסיק את ההתעללות האכזרית ביהונתן ולשחררו לאלתר כפי שממליצים גם בכירים לשעבר בממשל האמריקאי. ככהן אין לי אלא כעת להתפלל לרפואתו ולברכו בברכת ויברכך ה' וישמרך".

עוד בוואלה! חדשות:
יד אחת נגד נתניהו: התקדמות במגעים בגוש המרכז-שמאל
תיעוד: המשטרה פשטה על 30 "חמארות" בתל אביב
נדיר: תאומים סיאמיים עם גוף אחד ושני ראשים נולדו בארה"ב

ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי וראש השדולה למען השבת פולארד, מסרה כי הצטערה לשמוע על מצבו הבריאותי. "התנאים לחזרתו של יהונתן פולארד הבשילו כבר מזמן, ולצערי פעם אחר פעם ממשלת ארצות הברית החמיצה את ההזדמנות לעשות את המעשה המוסרי והראוי", אמרה ח"כ שקד. היא שבה וקראה לנשיא אובמה לשחרר את פולארד, "אם לא ממידת הדין אז ממידת החסד".

פולארד, שנידון למאסר עולם, החל לאחרונה את השנה ה-30 בבית הכלא. בחודש שעבר הוא הגיש בקשה לשחרור בתנאים מגבילים. הממשל האמריקני דחה את הבקשה בטענה ששחרורו כעת יהווה "זלזול בחומרת העבירה ומסר של חוסר כבוד לחוק".

פולארד הגיש את הבקשה באמצעות ועדת שחרורים. "הייתה אופטימיות גדולה שהמהלך יצליח לאחר שכאשר שחרורו עמד על הפרק במסגרת המשא ומתן לפני כחצי שנה, ראשי מערכת המודיעין נמנעו מלהתנגד ואף הבהירו שהנושא אינו מעניינם", נמסר בהודעת המטה לשחרורו. למרות זאת, הבקשה נדחתה.

קבוצת בכירים אמריקנית הביעה התנגדות חריפה לסירוב הממשל. הבכירים שיגרו לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מכתב שבו נכתב כי הם הגדירו את ההליך שהוביל להחלטה "פגום באופן עמוק". כמו כן, הם קבעו במכתב כי מסמך ההחלטה של ועדת השחרורים "מאפיין באופן שגוי את מעשיו של פולארד ומעלה טענה שקרית לחלוטין כלפיו, אשר מהווה את הבסיס לדחיית בקשת השחרור".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עמרי נחמיאס השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully