וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחץ דמים בעיראק: 115 הרוגים בפיגוע של דאעש בשוק הומה

18.7.2015 / 13:45

מכונית תופת עם שלושה טונות חומר נפץ הרעידה את העיר חאן בני סעד, שנמצאת כ-30 קילומטרים מצפון לבגדאד, במהלך חגיגות עיד אל-פיטר. דאעש טוען: הפיגוע כוון נגד השיעים

עריכה: ליאור קירשנר

לפחות 115 בני אדם נהרגו אמש (שישי) לאחר שלוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פוצצו מכונית תופת במהלך חגיגות עיד אל-פיטר בשוק בעיר חאן בני סעד, הנמצאת כ-30 קילומטרים מצפון לבגדד, בירת עיראק. מדובר באחת המתקפות הקטלניות ביותר שערך הארגון הקיצוני מאז שהחל להשתלט על חלקים נרחבים במדינה בשנה שעברה.

בעקבות הפיצוץ החזק התמוטטו כמה בניינים באזור ובני אדם רבים נמחצו למוות. כוחות המשטרה במקום סיפרו כי חלקי גופות הגיעו עד לגגות הבתים הסמוכים. "חלק מהאנשים השתמשו בקופסאות לאחסון ירקות כדי לאסוף חלקי גופות של ילדים", סיפר אחמד א-תמימי, קצין במשטרה המקומית, והוסיף כי המקום נהרס כליל. כמו כן, קצין מהמשטרה המחוזית הודיע כי צוותי החילוץ וההצלה שהגיעו למקום ממשיכים לאתר גופות תחת הריסות הבתים, כך שמניין ההרוגים צפוי לעלות.

עוד כתבות בנושא:
תיעוד: ילד בשורות דאעש עורף את ראשו של קצין בצבא אסד
תיעוד: ילד בשורות דאעש מוציא להורג חיילים עיראקים
מצוידת ב-F16, עיראק פתחה במבצע לשחרור מחוז אסטרטגי מדאעש

פיגוע בעיר חאן בני סעד שבעיראק, יולי 2015. טוויטר, אתר רשמי
עשן מיתמר מעל זירת הפיגוע, אמש/אתר רשמי, טוויטר

שעות ספורות לאחר הפיגוע הכריז דאעש כי הוא זה שאחראי על המתקפה וטען כי מכונית התופת נשאה שלוש טונות חומר נפץ. לטענת הארגון, המתקפה כוונה נגד הקהילה השיעית המתגוררת בעיר, והיא מהווה נקמה על הריגתם של סונים בעיר חוויג'ה שבצפון עיראק. הרשויות הכריזו על שלושה ימי אבל והורו לסגור את כל הפארקים ומקומות הבילוי במשך ימי החג, כדי למנוע מתקפה נוספת.

העיר חאן בני סעד נמצאת במחוז דיאלא, בעל הרוב הסוני. בתחילת השנה הודיעו כוחות הממשל בעיראק כי ניקו את המחוז מנוכחות של הארגון הקיצוני לאחר קרבות ענפים של הצבא והמליציות השיעיות מול הלוחמים. עם זאת, הפיגוע שאירע אמש מראה כי גורמים מהארגון עדיין נוכחים במקום.

(עדכון ראשון: 2:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully