וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוידת ב-F16, עיראק פתחה במבצע לשחרור מחוז אסטרטגי מדאעש

כוחות הביטחון, בסיוע מיליציות שיעיות ושבטים סוניים, החלו במבצע לכיבוש מחדש של אנבאר. משלוח ראשון של המטוסים המתקדמים הגיע מארה"ב, אך טרם ידוע אם ישתתפו כבר עתה בלחימה. בסוריה חוסלו שני בכירים בדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות הביטחון של עיראק בסיוע מיליציה שיעית תקפו היום (שני) עמדות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במחוז אנבאר, שבמערב המדינה. זאת כחלק ממבצע רחב היקף לשחרור חלקים גדולים מהמחוז, הגדול ביותר במדינה, שנמצאים בידי הארגון הסוני הקיצוני. כמו כן, ארבעה מטוסי קרב מדגם F-16 נחתו היום במדינה, כחלק מהמשלוח הראשון של כלי הטיס המתקדמים מארצות הברית.

דובר מטעם מפקדת המבצעים המשותפים מסר כי במערכה, שהחלה בשעות הבוקר, משתתפים הצבא, המיליציות השיעיות, כוחות מיוחדים, המשטרה ושבטים סוניים מקומיים. "בשעה 5:00 המבצע לשחרור אנבאר החל", מסר הדובר. גורמים צבאיים במחוז דיווחו כי הם נתקלו בהתנגדות עזה מצד לוחמי דאעש, שפוצצו בקרבת הכוחות חמש מכוניות תופת ושיגרו לעברם רקטות במטרה לעקב את התקדמותם לעיר פלוג'ה, שנמצאת 50 קילומטרים ממערב לבירה בגדאד.

כוחות הביטחון של עיראק משגרים ארטילריה לעבר יעדי דאעש במחוז אנבאר, 13 ביולי 2015. AP
כוחות הביטחון של עיראק יורים ארטילריה לעבר עמדות של דאעש באנבר, היום/AP

כמו כן, הכוחות המקומיים ניסו לתקוף את בירת המחוז רמאדי ממערב לה ומדרומה, אך תומכי דאעש טענו כי הם הדפו את המתקפה. רבים מהערים ומהעיירות השוכנים במחוז רחב הידיים נחשבים למעוזי הארגון הסוני, שכבש לפני כחודשיים את רמאדי לאחר כשנה וחצי של קרבות. על אף ששחרור העיר נותר המטרה הסופית של המבצע, גורמים צבאיים ומנהיגים מקרב המיליציות השיעיות טוענים כי בתחילה יתמקדו הכוחות בפלוג'ה, שהייתה העיר הראשונה שנפלה לידי דאעש לפני כשנה וחצי.

במקביל, הגיעו היום לעיראק ארבעה מטוסי קרב מדגם F-16, קבוצת כלי הטיס הראשונה מתוך 36 המטוסים שרכשה בגדאד מארצות הברית. עד כה התעכב המשלוח בשל החשש כי המטוסים המתקדמים יגיעו לידי לוחמי "המדינה האיסלאמית", אך הלהק הראשון נחת בבסיס חיל אוויר מצפון לבגדאד.

עיראק נואשת לחיל אוויר משודרג שיסייע במלחמה בדאעש, כשעד כה היא מסתמכת על כוחות הקואליציה הבינלאומית, שתוקפים מהאוויר יעדים של הארגון במדינה מאז חודש אוגוסט אשתקד. עם זאת, טרם ברור אם כלי הטיס ישתתפו כבר עכשיו במבצע לשחרור אנבאר. בינתיים, הקואליציה הגבירה את ההפצצות שלה, כשרק ביממה האחרונה ביצעה 29תקיפות אוויריות באזור רמאדי. לדברי צבא ארצות הברית, 67 יעדים של דאעש הותקפו בפשיטות הללו. מדובר במספר חריג של תקיפות המתמקדות באזור מסוים ביום אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מטוס קרב מדגם F-16 בבסיס של חיל האוויר של עיראק, 13 ביולי 2015. AP
אחד ממטוסי ה-F-16 שהגיעו לעיראק, בבסיס של חיל האוויר, היום/AP

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי שני מנהיגים בכירים בדאעש נהרגו בתקיפה אווירית בצפון סוריה. לדברי הארגון, שעוקב אחרי מלחמת האזרחים מדינה באמצעות רשת של פעילים בשטח, זיהה את שני המנהיגים בתור אבו אוסמה אל-עיראקי מעיראק ועמר אל-רפדאן הסורי. לפי הדיווח, השניים חוסלו ככל הנראה בתקיפה של כוחות הקואליציה במחוז אל-חסכה, אך ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, הבהיר כי ייתכן שמדובר בתקיפות של חיל האוויר של סוריה. אל-עיראקי שימש מושל הארגון באזורים שבשליטתו בצפון-מזרח המדינה ואל-רפדאן היה בעבר מושל מחוז דיר א-זור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully