וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב נפל ונפצע בצוואר

בוש נפל בביתו שבמדינת מיין וסדק עצם. דוברו מסר כי מצבו טוב: "הנשיא בסדר, אבל הוא יצטרך ללכת עם סד על הצוואר". בחודש שעבר, חגג בוש את יום הולדתו ה-91, ומצבו הבריאותי הולך ומידרדר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב נפל אתמול (רביעי) בביתו שבמדינת מיין וסדק עצם בצוואר. דוברו של בוש, ג'ים מקגראת', מסר כי מצבו יציב ושהייתו בבית החולים צפויה להיות קצרה. "הנשיא בסדר, אבל הוא יצטרך ללכת עם סד על הצוואר", הוסיף מקגראת'. בוש נלקח למרכז הרפואי בפורטלנד, ודובר בית החולים מסר שהוא יישאר שם למשך לילה אחד להשגחה.

בוש, בן 91, שכיהן כנשיא ה-41 של ארצות הברית, אושפז בחודש דצמבר האחרון ביוסטון למשך שבוע לאחר שסבל מקשיי נשימה. ג'ורג' בוש האב הוא אביהם של הנשיא ה-43 ג'ורג' וו. בוש ושל מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש, המתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016.

עוד בוואלה חדשות:
אובמה לנתניהו: "טעות היסטורית? לא שמעתי מה האלטרנטיבה שלך"
הפנטגון מתכנן לבטל את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים לצבא
מושל ויסקונסין השמרן הקיצוני יתמודד על נשיאות ארה"ב

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב וראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר, בוועידת מדריד, 1991. AP
ג'ורג' בוש האב לצד ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר בוועידת מדריד ב-1991/AP

בוש האב שימש סגנו של הנשיא רונלד רייגן במשך שתי קדנציות, לפני שנבחר בעצמו לנשיא ב-1988. בארבע שנים בבית הלבן, הוביל בוש קואליציה בינלאומית, בראשות כוח צבאי אמריקני, שהתקיפה את צבא עיראק אחרי פלישת נשיא עיראק דאז סדאם חוסיין לכוויית. בבחירות ב-1992 הפסיד בוש ליריב הדמוקרטי ביל קלינטון.

בוש כיהו קודם לכן כחבר קונגרס, כשגריר ארצות הברית באו"ם ובסין וכראש סוכנות הביון המרכזית, CIA. בוש, שהיה טייס של הצי האמריקני במהלך מלחת העולם השנייה, חגג בחודש שעבר את יום הולדתו ה-91. הוא סובל מפרקינסון ואינו מסוגל להזיז את רגליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully