וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מתכנן לבטל את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים לצבא

13.7.2015 / 23:18

שר ההגנה קרטר הנחה את צבא ארה"ב לבחון את השלכות המהלך, ובתוך כמה שבועות צפוי יוכרז על ביטול האיסור ארוך השנים. לפי הערכות שונות, כ-15 אלף טרנסג'נדרים משרתים בצבא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא ארצות הברית צפוי להיות מבוטל בקרוב - כך מסרו היום (שני) גורמים אמריקניים בכירים. לפי הדיווח, בכירים במשרד ההגנה מסיימים את ניסוח התוכנית שתשים סוף לאחד המחסומים האחרונים לשירות צבאי על רקע זהות מינית ובתוך כמה שבועות ההחלטה תתקבל באופן רשמי.

לאחר ההכרזה, תחל תקופת מעבר של חצי שנה שבה ייערך הצבא למהלך. במהלך אותה תקופה עדיין לא יגויסו טרנסג'נדרים, אך ההחלטות לגבי כאלו שכבר משרתים בו יועברו לדרגים הבכירים בפנטגון במטרה להימנע מהוצאתם משירות בכפייה. אחד הגורמים מסר כי שר ההגנה אשטון קרטר הוביל את ביטול האיסור כבר עם כניסתו לתפקיד.

שר ההגנה אשטון קרטר והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, הסנאט, יולי 2015. רויטרס
מוביל את המהלך. שר ההגנה קרטר/רויטרס

בתום שבועות של דיונים בהשתתפות בכירים בצבא ובמשרד ההגנה, מינה היום קרטר צוות מיוחד שיבחן את ההשפעות המעשיות של המהלך על תפקוד הצבא. לדברי הגורמים, הרמטכ"ל ומפקדי הזרועות בצבא לא הביעו התנגדות למהלך, אך ביקשו תקופת ביניים על מנת לבחון את כלל ההשלכות של שילוב הטרנסג'נדרים בצבא, בכללם בנושא מגורים צבאיים, לבוש, כיסוי טיפולים רפואיים ועוד.

על טראנסג'נדרים נאסר לשרת בצבא ארצות הברית, אך מחקרים וסקרים שונים מראים שבפועל כ-15 אלף טרנסג'נדרים משרתים בשירות סדיר או מילואים, לרוב תוך הסתרת זהותם המינית. עם זאת, במקרים רבים אחרים הדבר נעשה תוך ידיעת מפקדיהם וחבריהם ליחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully