וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות 6 סיפרו להורים: אנו מעסות כפות הרגליים של צוות הקייטנה

ההורים של הבנות בקייטנה ביישוב אורנית נדהמו לגלות כי הן נדרשות להעניק "טיפול יופי" ולשייף עור יבש, בעוד הבנים יוצאים לשחק. "זה חולני. בצוות יש מדריך בן 27 שביקש ספציפית ששתי בנות יעשו לו את המסאז'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההורים לילדים בקייטנה באחד הגנים בהתנחלות אורנית שבשומרון, נדהמו לגלות כי בשבוע האחרון הצוות החינוכי בגן מצא פעילות יצירתית עבור ילדיהם: מתן עיסוי לכפות הרגליים והורדת העור היבש של חברי הצוות, המונה שתי סייעות ומדריך. לקייטנה מגיעים מדי יום כ-20 ילדים בני חמש ושש, ולדבריהם, כאשר מגיעה "שעת היופי" של הצוות, הבנים נדרשים לצאת לחצר ולשחק בכדור, בעוד הבנות צריכות להעניק את הטיפולים במשך שעה לצוות.

ב', אביה של אחת הבנות, סיפר לוואלה!NEWS כי הפעילות המשונה לחלוטין לא הייתה כלולה בתכנית שההורים קיבלו מבעוד מועד. "הקייטנה נמצאת במבנה הגן של הבת שלי. מיד אחרי שסיימה את שנת הלימודים, היא והחברים שלה המשיכו לקייטנה כאשר הצוות המטפל הוא חלק מהצוות של הגן", סיפר. "אנחנו קיבלנו תכניה לפני הקייטנה, שמפרטת את הפעילות היומית של הילדים. בשום פנים ואופן לא הופיע שם טיפולי יופי לצוות".

הוא הוסיף בכעס כי לפני כמה ימים בתו סיפרה לו שהגננת דרשה ממנה לעסות את הרגליים שלה ולהסיר מהן עור יבש. "היא סיפרה שהגננת נתנה לה אבן מיוחדת להוריד לה את העור היבש ברגליים ולעשות לה מסאז'", אמר. "אמרתי לה שאני לא מסכים לזה. חשבתי שזאת חוצפה, כמובן, אבל לא תיארתי לעצמי שזה קורה כבר כמה ימים ושזה בכל הגן. ראינו שכל ההורים מדברים על זה בוואטסאפ של הגן, מזועזעים".

עוד בוואלה חדשות:
הזיג-זג של יועצו הבכיר של אובמה ביחס לפיקוח על מתקני הגרעין
מסמכי סנודן חושפים: ישראל התנקשה בחייו של יועצו הבכיר של אסד
המתלוננת עומתה עם כדורגלן העבר: "אתה אנסת אותי"

"הגננת טענה שהקרם השפריץ לה על הרגל והבנות פינקו"

מנהלת מחלקת החינוך ביישוב, איריס קופל, נדהמה למשמע טענות ההורים. "היא אמרה שתטפל בזה בהדרגתיות כדי שלא לפגוע בילדים, וכי הוחלט לרכז את שלוש הקייטנות שיש כאן למקום אחד, כדי שלא יהיה להן אומץ לנהוג כך מול הצוותים האחרים", סיפר ב'. "אבל הצוות עדיין עובד שם, והגננת טענה שהקרם 'בטעות' השפריץ לה על הרגל יום אחד והבנות נתנו לה פינוק".

הלחץ בקרב הורי הילדים בקייטנה גבר, והשיחות בקבוצת הוואטסאפ מעידות כי ה"פינוק" של הגננות נעשה בקרב כלל הילדים. "מסתבר שאחת הפעילויות המרתקות בקייטנה היא לעשות מסאז' ברגליים לגננות", כתבה אחת האימהות. "אני מתכוונת לכתוב מכתב לאיריס כבר מחר בבוקר ולדרוש לטפל בזה מידית. בעיניי העניין גם דורש החלפת צוות בגן באופן דחוף. הבת שלי סיפרה לי שהגננות מביאות קרם והילדים עושים להם מסאז' בכפות הרגליים בתורות, והייתה מאוד גאה שכבר עשתה פעמיים ואפילו שהיא וחברתה 'החליקו את השערות ברגליים של המדריך'".

"הילדה כמובן לא מבינה מה פסול בזה, אבל בעיניי זאת פשוט חוצפה"

י', ביתו הגדולה של ב', אספה היום את אחותה מהגן וסיפרה כי דבר לא השתנה. "מה שמטריד אותי זה שבצוות יש מדריך בן 27 בערך, והוא ביקש ספציפית ששתי בנות יעשו לו את המסאז' ברגליים. הן החליקו לו את השערות עם קרמים ועיסו לו את כפות הרגליים", סיפרה, מזועזעת. "זה ממש חולני, וזה נעשה בכל יום בשבוע האחרון. הצוות מביא איתו אבן שיוף כך שזה מתוכנן וממש לא פעילות ספונטנית. לא יודעת למה זאת נראית להם פעילות נורמטיבית לילדים בגן. אנחנו ממש בהלם, כל המשפחות".

ב' הוסיף כי הוא חושש לשלוח את ביתו הקטנה לקייטנה מחר. "בהתחלה זה היה נראה לי רק נצלני, אבל אני מתחיל לחשוש גם שיש פה אופי מיני של ניצול. הילדה כמובן לא מבינה מה פסול בזה, אבל בעיניי זאת פשוט חוצפה והתעללות", אמר. "אם לא ישתנה משהו אני לא אשלח אותה מחר לגן ואז אני נאלץ להפסיד ימי עבודה וזה בלי לדבר בכלל על הכסף שנתנו לקייטנה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איריס קופל, מנהלת מחלקת החינוך ביישוב אורנית האחראית על הגנים, מסרה: "הנושא בטיפול והוא עדיין מטופל. אני בקשר הדוק עם ההורים".

ממועצת ההתנחלות אורנית נמסר בתגובה: "הבוקר נחשפנו לסוגייה אותה אנו רואים בחומרה רבה. מייד עם הגעת השמועות הראשונות בנושא זומנה נציגות ההורים לפגישה עם מנהלת הגיל הרך כבר בשעה 8:30 בבוקר. הנושא טופל בחומרה רבה וביסודיות בכמה מישורים ובמקביל : 1. דיווח למפקחת מטעם משרד החינוך, האחראית הישירה על הגננת - עובדת. 2. הצוות כולו נקרא לשיחת ברור ואזהרה במחלקת החינוך. 3. נערכה התייעצות עם מנהלת השירות הפסיכולוגי באשר לדרכי תגובה הולמים לסיטואציה אל מול הילדים. 4. הועבר מסר בנושא לכל עובדי הקייטנות, הן עובדי משרד החינוך והן עובדי הקבלן בנושא".

עוד נמסר כי "לאחר הברור ובדיקה עם נציגת ועד הגן הוצע להורים על ידי מנהלת הגיל הרך להחליף לאלתר את צוות הקייטנה הפועל כרגע בגן. ההורים ביקשו שלא להפסיק את עבודת הצוות ולהסתפק בנעשה ובמעקב. זאת, במקביל לטיפול של משרד החינוך עצמו אל מול הגננת עובדת המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully