וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר טבריה לשעבר הורשע בחדירה למחשבו של מבקר העירייה

15.7.2015 / 20:43

זוהר עובד, ראש עיריית טבריה בין השנים 2013-2003, הורשע במסגרת הסדר טיעון בהעתקת תיקיות מתוך חשבון האי-מייל של 20 עובדי עירייה, בהם מסמכים חסויים של המבקר. "בזמנו היתה עמימות בנוגע לחדירה לשרת של מקום העבודה"

זוהר עובד לשעבר ראש עיריית טבריה. גל ח.,
הורשע בחדירה לחומרים ממוחשבים של 20 עובדים". זוהר עובד/גל ח.

זוהר עובד, שכיהן כראש עיריית טבריה בין השנים 2013-2003, הורשע אתמול (שלישי) בבית משפט השלום שבנצרת בחדירה לחומר מחשב שלא כדין. זאת, לאחר שהפרקליטות וסנגוריו של עובד הגיעו להסדר טיעון, שבמסגרתו יוטל על עובד קנס בסך של 60 אלף שקלים. כתב האישום המקורי ייחס לעובד גם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ופגיעה בפרטיות, אך סעיפים אלו הוסרו במסגרת הסדר הטיעון.

על פי כתב האישום המקורי, אשר הוגש בשנת 2011, בשנת 2005 הועתק שרת העירייה הכולל קבצים שהיו על מחשבו של מבקר העירייה. זאת, במסגרת מה שהוגדר סקר אבטחה. בכתב האישום נכתב כי העתקת הקבצים נעשתה ללא יידוע אף אחד מעובדי העירייה המשתמשים ברשת המחשבים, לרבות המבקר, וללא הסכמתם.

עוד בוואלה חדשות:
הזיג-זג של יועצו הבכיר של אובמה ביחס לפיקוח על מתקני הגרעין
מסמכי סנודן חושפים: ישראל התנקשה בחייו של יועצו הבכיר של אסד
המתלוננת עומתה עם כדורגלן העבר: "אתה אנסת אותי"

מחשבים. ShutterStock
התקליטור הכיל הודעות שנשלחו מתושבי העיר למבקר/ShutterStock

בכתב האישום המקורי נכתב כי 30 תיקיות מתוך חשבונות הדואר האלקטרוני של 20 עובדי עירייה הועתקו לתקליטור. כמו כן נכתב כי התקליטור הכיל בין היתר שתי תיקיות של דואר אלקטרוני השייך למבקר העירייה, אשר כללו ממצאי ביקורת חלקיים ומכתבים העוסקים בתחום הביקורת השוטפת בעירייה, והיו אסורים בזמנו לפרסום. בנוסף, חלק מהמסמכים היו קשורים באופן ישיר או עקיף לראש העירייה.

לפי כתב האישום, התקליטור הכיל הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו מתושבי העיר למבקר בידיעה שיהיו חסויות ולא יחשפו לצד שלישי. נוסף על כך נכתב כי התקליטור הכיל מסמכים של רשות הרווחה בעיר, הכוללים תסקירי רווחה של תושבי העיר. כתב אישום הוגש גם נגד אבנר שרון, מנכ"ל חברת "מיטסי אינטרנשיונל" העובדת בשחזור מידע וחקירות מחשב, ומשפטו עדיין מתנהל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"זו הפעם הראשונה שבה נחקר מעסיק בשל מעשים אלה"

בהסבריו של נציג הפרקליטות, עו"ד זוהר אקרמן, בנוגע להסדר הטיעון, נאמר כי "המסגרת הנורמטיבית של עבירות מחשב, בכלל זה בהקשר של יחסי עובד-מעביד, עברה תמורות מאז ועד היום. הסדר הטיעון נותן ביטוי לאמינות הנורמטיבית בעת ביצוע המעשים, אך יש בעצם ההרשעה כדי להעביר מסר ברור כי על המעביד חלים האיסורים הקבועים בחוק בכל הנוגע לחומר מחשב של עובדיו ובפרט כאשר המדובר במבקר".

עו"ד דוד ליבאי, סניגורו של עובד, הוסיף בפני בית המשפט כי "בעת ביצוע העבירה בשנת 2005 היתה עמימות נורמטיבית בסוגיה המשפטית הרלוונטית לעניין המותר והאסור למעביד בכלל וראש העירייה בפרט לחדור לשרת של מקום העבודה. זו הייתה בזמנו סוגיה חדשה שהתבררה והתגבשה מאז בהדרגה בפסיקה. עד למקרה שלנו לא נפתחה שום חקירה פלילית נגד מעסיק או ראש ארגון בשל מעשים דומים לאלה שבהם הודה הנאשם. זהו מקרה ראשון שבו הועמד מעסיק לדין על חדירה לשרת במקום העבודה ושל העתקת חומר מחשב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully