וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן משטרתי הפליל עשרות נערים שסחרו בסמים בפייסבוק

סוכן מהיחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש הצליח להפליל 40 חשודים, כמחציתם נערים, בחשד לסחר בסמים באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות. הסוכן מ': "לא האמנתי שהסמים כל כך נגישים ברשת"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: גדי וינסטוק

שוטרי מרחב לכיש ולוחמי משמר הגבול פשטו היום (רביעי) לפנות בוקר על בתיהם של עשרות חשודים בסחר לסמים, לאחר שהופללו על ידי סוכן משטרתי שאיתר אותם באינטרנט וברשתות החברתיות. 36 מתוך 40 החשודים נעצרו, ובחלק מהבתים נמצאו חומרים החשודים כסמים מסוגים שונים. מאוחר יותר יילקחו החשודים לחקירה ובהמשך תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

במשך כחודשיים וחצי נפגש הסוכן מ', המשרת כבלש ביחידה המרכזית של אגף התנועה ונבחר לשמש כסוכן סמוי, עם עשרות סוחרי סמים. הוא איתר יותר מ-40 עסקאות שנעשו על ידי החשודים, חלקם נערים וחלקם מוכרים למשטרה, מרביתם מתגוררים באזור מרחב לכיש. "בהתכתבות היינו סוגרים את כל הפרטים, סוג הסם, כמותו ומחירו", תיאר. "בפרטי היינו מתכתבים וקובעים את מועד ביצוע העסקה ומיקומה. בשטח למעשה בוימה עסקת סמים רגילה, כלומר סמים תמורת כסף מזומן".

עוד בוואלה!NEWS:
המחבל שירה בדני גונן נעצר לאחר שהתקשר למשטרה והודה ברצח
צפו: שוטר מאיים על צלם שתיעד אותו חונה בניגוד לחוק
פיגוע דקירה: מחבלת דקרה חייל ליד נחליאל בשומרון, מצבו קל

סוכן משטרתי הפליל עשרות חשודים בסחר בסמים באמצעות הרשת החברתית, יולי 2015. חטיבת דובר המשטרה
"קרקע נוחה וזמינה לקיום עבירות פליליות". השלל שנתפס/חטיבת דובר המשטרה
"בשנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו קרקע נוחה וזמינה לקיום עבירות פליליות מסוגים שונים ובפרט סחר בסמים"

החקירה החלה לאחר שבתקופה האחרונה זיהו במשטרת מרחב לכיש תופעה מדאיגה של סחר בסמים בקרב בני נוער באמצעות הרשתות החברתיות. כדי להיאבק בתופעה המדאיגה, גויס למשימה הסוכן מ', שהופעל על ידי היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש בפיקודו של סגן-ניצב יגאל קלימיאן. מטרת הפעילות, כפי שהוגדרה על ידי מפקד המרחב, הייתה להפליל את הגורמים המספקים את הסמים לכל דורש באמצעות הרשתות החברתיות. "בשנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו קרקע נוחה וזמינה לקיום עבירות פליליות מסוגים שונים ובפרט סחר בסמים", אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. "קטינים רבים הגולשים ברשת מדי יום חשופים לאותם פיתויים פליליים, אשר מכניסים אותם למעגל העבריינות".

בתום הכנות ממושכות על ידי חוליית הפעלת סוכנים בימ"ר לכיש, החל הסוכן מ' לפעול ברשתות החברתיות, בעיקר באמצעות פייסבוק, שם התכתב ולהתחבר לגורמים שהציעו סמים תמורת כסף לכל דורש. "לא האמנתי שהסמים כל כך נגישים ברשת", אמר הסוכן מ'. "בהתקשרות עם האדם הנכון, הייתי יכול לרכוש בקלות סוגים שונים של סמים כמו חשיש, הידרו, אל-אס-די ועוד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתבות ששימשה כראיה בחקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטרם היציאה לפעילות התקיים "טקס הפיצוח", במהלכו הוענקו תעודות הוקרה לסוכן ולמפעיליו. מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, שיבח את פעילות ימ"ר ואמר כי המציאות הנוכחית "מחייבת אותנו כמשטרה לפעול באמצעים מתוחכמים ובשיטות מתקדמות גם בעולם הווירטואלי. מעבר לאכיפת החוק, מטרת הפעילות היא בראש ובראשונה מניעה, ולשם השגתה נדרשת בין היתר מעורבות ופיקוח של ההורים בחיי ילדיהם גם בעולם הווירטואלי".

מפקד משטרת מרחב לכיש, ניצב-משנה אלי כזרי, אמר הבוקר כי מדובר בפעילות פלילית במרחב אחר ושונה מזו שהכירו עד היום. "היום אנחנו מבינים שבזירת פעילות זו פועלים לא מעט עבריינים ובהם בני נוער ובגירים", אמר נצ"מ כזרי. "העובדה כי מחצית מהחשודים בסחר בסמים שהפליל הסוכן המשטרתי הם קטינים, אמורה להדליק לכולנו נורה אדומה כחברה מתוקנת".

סוכן משטרתי הפליל עשרות חשודים בסחר בסמים באמצעות הרשת החברתית, יולי 2015. חטיבת דובר המשטרה
נורה אדומה. טקס ההוקרה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully