וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שוטר מאיים על צלם שתיעד אותו חונה בניגוד לחוק

15.7.2015 / 13:35

מתנדב ב"אור ירוק" הבחין בניידת משטרה חונה באלכסון במקום המותר לתחבורה ציבורית בלבד בירושלים. לאחר שהעיר לשוטר התפתח ביניהם עימות: "יש לי קשרים, לא תישאר בעמותה". המשטרה: "ניסיון ליצור פרובוקציה"

צילום: עמותת אור ירוק, עריכה: טל רזניק

שוטר במשטרת התנועה, שחנה בניגוד לחוק את כלי רכבו באזור השמור למוניות ולאוטובוסים, התעמת עם מתנדב עמותת "אור ירוק" לאחר שהאחרון תיעד אותו מבצע עבירה. "יש שוטרים שאתם מצלמים והם שותקים, אני לא אשתוק, אחזיר לך", אמר לו השוטר תוך שהוא מנסה לקחת לו את הטלפון הנייד, "אתה מפריע לשוטר בתפקידו".

אחמד, תושב ירושלים המתנדב בעמותה, יצא בשבוע שעבר ממתחם סלקום בשכונת תליות בעיר. הוא הבחין בניידת משטרה חונה באלכסון במקום המותר לתחבורה ציבורית בלבד, כשהיא רחוקה משפת המדרכה. "לא רק שהוא חנה בניגוד לחוק, הוא גם חנה בצורה שמסכנת את הרכבים שעוברים", אמר.

הוא סיפר על השתלשלות האירועים: "השוטר יצא מהניידת והלך למכולת או מסעדה מעבר לכביש. באותו רגע ישבה שוטרת ברכב, ביקשתי ממנה להזיז את הרכב כי הם עומדים בצורה לא נכונה, היא לא התייחסה אליי והתעלמה. הגיע השוטר, התחלתי לצלם אותו, שאלתי אותו מדוע הוא מחנה בצורה לא חוקית, הוא ישר התחיל לבקש ממני להזדהות ושאביא לו תעודת זהות".

לקריאה נוספת:
נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי ליד דולב
פועל נפל אל מותו מהקומה ה-35 במתחם שרונה בתל אביב
"קושי ראייתי": בן 17 דקר למוות נער בחולון ולא הורשע ברצח

תיעד שוטרי תנועה חונים בתחנת מוניות ואוים: "אתה לא תעבוד באור ירוק". צילום מסך
"יש לי את הקשרים שלי". השוטר שתועד חונה במקום המיועד לתחבורה ציבורית/צילום מסך

אחמד הוסיף כי השוטר החל לנהוג באלימות. "הוא שאל אותי למה אני מצלם והשבתי שמותר לי. הוא אמר לי שאני מפריע לשוטר בתפקיד, אמרתי לו 'אתה לא בתפקיד, ירדת לקנות משהו מהמכולת, אתה עומד בצורה לא חוקית'. הוא בתגובה ביקש את תעודת הזהות והחל לומר לי שיש לי דוחות ולכן אני רודף את המשטרה. אמרתי לו שזה לא קשור, הוא ניסה לחטוף לי את הטלפון ולא נתתי לו, רואים את זה בסרטון. הוא לא הצליח והמשכתי לצלם אותו. הוא אמר לי: 'אני אדאג שאתה לא תישאר יותר באור ירוק, יש לי את הקשרים שלי".

מעמותת אור ירוק נמסר: "השוטרים אמורים לשמש דוגמה ומופת לכלל הנהגים ואסור למשטרה לקבל התנהגות כזו. הכי קל זה להאשים את הנהג, אבל אוכפי החוק לא יכולים להתעלם מהחוק וחייבים להעביר למשתמשי הדרך מסר כי יש לכבד את החוק. מספר קטן מאוד של שוטרים מסב נזק תדמיתי גדול למשטרה ולרוב המכריע של השוטרים שמשרתים את הציבור ונלחמים בתאונות הדרכים".

ממשטרת ירושלים נמסר כי מדובר בניידת שעמדה במקום באישור לצורך אכיפה. "הנסיון של המתלונן ליצור פרובוקציה אינו הולם או ראוי והשוטרים שפועלים ללא לאות למען ביטחון הנהגים והמשתמשים בדרך, נאלצים מדי יום להתמודד ולהימנע מהיגררות לפרובוקציות", נמסר. "עם זאת, הנושא יובא בפני השוטרים להפקת הלקחים המתבקשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully