וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים הורשעו בתקיפת עצורים - ויעשו עבודות שירות במשטרה

13.7.2015 / 10:22

שלושה שוטרים ממחלק הבילוש בגבעתיים נהגו להכות עצורים כשידיהם כבולות, ובאחד המקרים הטיחו ראש של עצור בקיר, חבטו בו וחנקו אותו. חרף זאת, השופט התחשב ב"שירותם החיובי" וגזר עליהם 6 חודשי עבודות שירות

מימין שמוליק מייזל, לידו אסף פוגל, בסגול, שוטר שמואשם בתקיפה אסיר אזוק. בית משפט השלום ת"א, אפריל 2015. דרור עינב
אסף פוגל/דרור עינב

בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (ראשון) עונש קל של שישה חודשי עבודות שירות, קנס של 1,200 שקלים ותשלום פיצויים בסך 5,000 שקלים על שלושה שוטרים ממחלק הבילוש של תחנת גבעתיים, שהורשעו בתקיפת חשודים שהביאו לתחנת המשטרה. מכתב האישום ומהעדויות, שהתפרסמו לראשונה בוואלה!NEWS, עלה כי הבלשים נהגו באלימות קשה בנחקרים, כולם בעלי עבר פלילי. למרות זאת, הדבר לא הפריע לשופט להורות על כך שהמורשעים יבצעו את עבודות השירות שלהם דווקא במשטרה.

הפרקליטות ביקשה להטיל עונשי מאסר של שנה וחצי על שניים מהשוטרים, שמוליק מיזל ואסף פוגל, ושישה חודשי עבודות שירות על השוטר קובי פרבדה, שחלקו באירועים היה מצומצם יותר, אולם השופט דניאל בארי ציין כי הוא מביא בחשבון את "שירותם החיובי" של הנאשמים במשטרה, את הפסקת שירותם בעקבות החקירה בתיק ואת נסיבותיהם האישיות. "הבאתי גם בחשבון את העובדה כי הנאשם אסף פוגל, הלומד משפטים, לא יוכל, קרוב לוודאי, לקבל רישיון עריכת דין בעתיד הקרוב", ציין השופט בארי. שוטר נוסף שהואשם בפרשה, אייל דרורי, זוכה מחמת הספק, והאישום נגד שוטר חמישי, אורי בן-חמו, נמחק.

עוד על הפרשה בוואלה!NEWS:
שלושה בלשים הורשעו בתקיפת עצורים בחדר החקירות בגבעתיים
מכות בחדר החקירות: יחידת הבילוש נסגרה לחלוטין
ראש עיריית גבעתיים לשעבר נחלץ לעזרת בלש אלים שתקף חשודים

תחנת משטרת גבעתיים, פברואר 2013. ניב אהרונסון
תחנת המשטרה בגבעתיים/ניב אהרונסון

אחד המקרים שתוארו בכתב האישום אירע בנובמבר 2012, לאחר שהשלושה עצרו חשוד. "בעודו ישוב בחדר הבילוש כשידיו כבולות, הכה אותו אחד הנאשמים, בין היתר, על ידי כך שסטר בפניו, תפס את ראשו והטיחו בקיר, חבט בו באגרופיו וחנקו באמצעות האלה, והכול בנוכחות שני הנאשמים הנוספים", נכתב.

במקרה אחר שאירע במאי 2012, הוכה קשות חשוד שהגיע לתחנה. "אחד הנאשמים דחף את המתלונן לתוך משרד הבילוש, הורה לו לשבת על כיסא, ולאחר שעשה כן, הכה אותו באמצעות 'סטירת מצלתיים' בשתי כפות ידיו, בו זמנית, על שתי לחייו של המתלונן". לפי כתב האישום, כשביקש המתלונן להתרומם, תפס השוטר את ראשו והכניסו בין רגליו – כל זאת בנוכחות שני שוטרים נוספים, והכה אותו על צווארו.
עוד תואר בכתב האישום כי לאחר מכן הכו אותו שלושת השוטרים, בין היתר, באמצעות בעיטות בפניו ובכל גופו, תוך שימוש באלות, וכתוצאה מכך דימם העצור מראשו. לאחר שהמתלונן נאזק בידיו, הוא ביקש מאחד השוטרים לשטוף את פניו המדממות, אך השוטר סירב להיעתר לבקשתו ושב להכותו כמה פעמים נוספות באמצעות אלה בידיו ובבטנו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

לאחר הרשעתו של פוגל באפריל האחרון, נחשפו בוואלה!NEWS שני מקרים שבהם הואשמו אזרחים בתקיפתו. עם זאת, בשתי הפעמים הם זוכו לאחר שבית המשפט קבע כי נפלו פגמים בהתנהלותו של פוגל, שנהג כלפיהם באלימות.

בינואר 2009 הגיע פוגל לעצור אדם ששמו פדהצור טייב בגין אי תשלום מזונות. במהלך המעצר יצאו האירועים משליטה וטייב הואשם בהכשלתו של פוגל משום שסירב לפתוח לו את הדלת, התנגד למעצר ולא אפשר לו לאזוק אותו. כמו כן, הוא הואשם שבעט ברגלו של פוגל כמה פעמים בדרכו לניידת. אלא שמסמכי בית החולים מלמדים כי מי שנחבל באירוע היה דווקא טייב. לאחר שפוגל לא הגיע בשני מקרים שונים לבית המשפט על מנת להעיד בתיק, קבעה השופטת לימור מרגולין-יחידי כי עדותו לא תישמע.

טייב סיפר כי באותו יום הוא חזר מהעבודה והזמין חברים לביתו. "שכבתי לנוח בסלון וחיכיתי לאורחים שיגיעו", מסר על דוכן העדים. "פתאום שוטר נכנס לי לסלון, הייתי המום". הדלת, לדבריו, הייתה נעולה. "מאיפה נכנס השוטר?", נשאל טייב, והשיב: "הבית כולו מסורג מלבד החלון".

טייב המשיך וסיפר כי השוטר אמר לו שיש נגדו צו מעצר, אולם לא הראה לו כל צו והתחיל לאזוק אותו, אף שביקש ממנו לפעול בעדינות בשל ידו השבורה. "הוא אזק אותי, ודווקא כשאמרתי לו שהיד הימנית אחרי שבר וכואבת, דווקא אותה הוא אזק יותר ויותר חזק", הוא סיפר. "משכו אותי מהיציאה של הבית עד לניידת, והכאבים התחילו להחמיר". הוא סיפר כי אחד השוטרים פתח את הדלת של ניידת המשטרה, והשני הכניס אותו פנימה תוך כדי שהוא בועט באשכיו. "הוא לא הושיב אותי על הכיסא, אלא על התעלה שיש בין המושב האחורי לקדמי", העיד טייב. "מרגע זה הם נסעו במהירות מטורפת. מהדחיפות והלחץ של הכאבים אמרתי להם 'בבקשה, אני לא עבריין, לא הרמתי יד על אדם'. ביקשתי שירפו קצת את האזיקים, שיעצרו באיזה מקום לתת לי כוס מים. ביקשתי ללכת לבית החולים. אני בטוח שהתעלפתי באותו רגע", הוא המשיך ושחזר. "אמרו לי 'קודם כול משטרה'. הם השאירו אותי בתחנה הרבה זמן, וניסו לבטל את האמבולנס".

בבית המשפט טענה נציגת המדינה כי תלונתו של טייב נגנזה במח"ש. "הם לא גנזו אותה", ענה טייב. "אמרו לי אנשים חיצוניים: 'תשמע, אתה סתם מטריח את עצמך, מראש המשחק מכור, כולל עורכי דין ושוטרים. פשוט חבל על הזמן ולא יצא מזה כלום'. אני מאשר שבסופו של דבר התייאשתי ולא שיתפתי פעולה עם מח"ש". השופטת מרגולין-יחידי כינתה את האירוע "מעצר לא חוקי", משום שפוגל נכנס לדירה מחלון האמבטיה ולא הציג צו מעצר. טייב זוכה מעבירות של תקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

"פתאום ראיתי שמושכים את בעלי מהמיטה"

אזרח נוסף שהואשם בהעלבת עובד ציבור ותקיפת שוטר בתקרית אחרת שבה השתתף פוגל, ומאוחר יותר זוכה, הוא אליהו שקרוב. על סמך דוחות השוטרים, הואשם שקרוב בכך שחיבל בגדר שחצצה בין שני בתים ברמת גן בחודש מאי 2008. למקום הוזעקו פוגל ושוטר נוסף, וביקשו לעכב אותו. לפי עדות השוטרים, בשלב זה אמר שקרוב לשוטר השני "תעוף מפה מניאק", אחז בחולצתו, דחף אותו והחל לבעוט ברגליו. שקרוב הכחיש שתקף את השוטרים וטען שכאשר נכנסו השוטרים לביתו הוא היה על מיטתו, כשדלת ביתו פתוחה, עם אשתו המרותקת לכיסא גלגלים. לטענתו, הוא זה שהותקף, וכתוצאה מכך הגיע באותו יום לבית החולים ואף הגיש תלונה למח"ש. "אין מחלוקת על כך שהשוטרים הגיעו לביתו של הנאשם, הודיעו לו שהוא מעוכב וביקשו ממנו להתלוות למשטרה", כתבה השופטת הדסה נאור. "לאור סירובו הודיעו לו שהוא עצור, וכשהתנגד התיזו לעברו גז פלפל והשתמשו בכוח כדי לכבול את ידיו מאחור".

בבית המשפט התגלו סתירות בין גרסתו של פוגל לזו של השוטר השני בנוגע לזמן שבו תקף אותם שקרוב וסירב למעצר. עם זאת, היה ברור כי פוגל ריסס גז פלפל בפניו של שקרוב. לטענתו, שקרוב השתולל, ולכן לא נותרה לו ברירה אלא לאחוז ברגליו, לגרור אותו החוצה מביתו, לאזוק אותו ולהעבירו לניידת. אשתו של שקרוב העידה בבית המשפט כי בעלה לא עשה דבר לשוטרים. "פתאום ראיתי שמושכים את בעלי מהמיטה עם הרגליים החוצה", העידה. "השוטרים השתמשו בגז מדמיע על בעלי, וגם אני נפגעתי. אני לא יודעת למה הם התיזו, אני רק יודעת שזה שרף לי. לא ראיתי שבעלי עשה לשוטרים כלום".

בדוח האשפוז שסיפק בית החולים שאליו הגיע שקרוב, נכתב כי גופו היה מכוסה בשטפי דם. "לא ראיתי צורך לקבוע איזו מהגרסאות עדיפה עליי", ציינה השופטת נאור. "אם הנאשם הביע התנגדות אקטיבית כשהוא שוכב במיטה, בניסיון למנוע מהשוטרים להתקרב אליו ולבצע את המעצר המיותר, הנגוע באי חוקיות, ובתגובה לניסיון השוטרים להוציא אותו מביתו – מעשיו מהווים התנגדות סבירה ומידתית למעצר בלתי-חוקי", הוסיפה וזיכתה את שקרוב.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully