וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב ב"אור ירוק": "ילדים שנוהגים בלי רישיון - תופעה במגזר"

דב גיל-הר

13.7.2015 / 7:35

אחרי מותו של נער בן 14 בשבת בתאונה בצפון, סיפר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS עיסאם תאיה, מתנדב מקלנסווה, על תרבות הנהיגה במגזר. "הורים לא מבינים שאם הם נותנים לילד שלהם לנהוג הם נותנים לו רישיון להרוג"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

בעקבות מותו ביום שבת של נער בן 14 שרכב על אופנוע בדבוריה שבצפון ללא רישיון, סיפר עיסאם תאיה, מתנדב בעמותת "אור ירוק" וחבר מועצת העיר קלנסווה בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי לא מדובר במקרה נדיר במגזר הערבי. לדבריו, קיימת תופעה מדאיגה של צעירים, ילדים של ממש, שנוהגים ורוכבים על כלי רכב ללא רישיון.

תאיה סיפר שהתופעה רק מתגברת בכל שנה והיא נובעת מכמה סיבות, אחת מהן היא השעמום של בני הנוער והצעירים. "הצעירים שלנו סובלים", הוא אמר. "אין להם מקומות תרבות, אין להם היכן להעביר את הזמן, ללמוד, יש להם בעיה להתקבל לאוניברסיטאות, יש להם בעיה בספורט. אז איפה הם יהיו? יהיו ברחובות כמובן. זאת האלטרנטיבה לצערי. אנחנו מגנים את התופעה הזאת כי היא מאוד מסוכנת, לא רק לילדים, זה לכלל תושבי המגזר הערבי ולכל תושבי מדינת ישראל".

עוד בוואלה!NEWS:
סופו של אברג'יל: 20 כתבי אישום נגד עבריינים בכירים
לאחר שלושה חודשים: עו"ד פישר שוחרר למעצר בית
שר החוץ הגרמני: קרובים לחתימה על הסכם, הכל תלוי באיראן

עיסאם תאיה מקלנסוואה , מתנדב אור ירוק, יולי 2015. שלומי גבאי
"לנוער אין מקומות לבלות בהם". עיסאם תאיה/שלומי גבאי

בעיה נוספת לדבריו היא האכיפה. "אנחנו כמעט ולא רואים את המשטרה שנכנסת למגזר הערבי, כמעט ואין. המשטרה, יש לה רק שליש כוח שיכול להשתתף בכל העניין של האכיפה וההרתעה. אצלנו במגזר אין לנו כמעט ניידות משטרת תנועה שנכנסות למגזר, ולכן הצעירים פשוט לא חוששים, כי הם יודעים שלא תהיה אכיפה, לא תהיה משטרה. ולכן אנחנו קוראים למשטרה, לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל הבא, שיתעוררו, שיבקשו עוד תקציבים להביא עוד ניידות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רוכב אופנוע כבן 15 נהרג מפגיעת מכונית בצפון, יולי 2015. מד"א
איפה ניידות המשטרה? זירת התאונה בדבורייה, בשבת/מד"א

עוד בעיה שאותה העלה תאיה היא חוסר מודעות במגזר הערבי לבטיחות בדרכים. "איך זה שאבא נותן לילד בן 15-12 לנהוג בטרקטור או בטרקטורון או באופנוע, ולא שואל אותו לאן אתה הולך?", השתומם. "אנחנו בעמותת 'אור ירוק' פועלים כדי להעלות את המודעות. אנחנו מבקשים להכניס את נושא הסכנות בכבישים לבתי ספר, למתנ"סים, לסדנאות של הורים שיגידו לעצמם 'עצרו, מה אתם עושים? הילדים שלנו נהרגים כל יום מחדש ואנחנו נותנים להם רישיון להרוג את עצמם, להרוג את האחרים'".

תאיה הפנה פניה נרגשת לשר התחבורה ישראל כץ. "יש לנו כבישים בין-עירוניים במגזר הערבי שאין בהם לא אורות, לא מעקה בטיחות, אין כלום. אדוני, תתעורר, אנחנו איתך, בעמותת 'אור ירוק' יכולים לתת לך המלצות טובות איך לטפל בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully