וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לגירושים עוברים בנתב"ג: המטוס עוכב בגלל גט

12.7.2015 / 14:37

לאחר שבעל סירב להתייצב בבית הדין הרבני בניו יורק, בית הדין בישראל התערב ושכנע אותו לתת גט לרעייתו המתגוררת בארה"ב. כדי למנוע ממנו זמן להתחרט, הגט נשלח עד לביתה, ואפילו FedEx נרתמה למשימה

מטוס חברת פדקס. AP
מטוס FedEx/AP

אחרי מאבק של שלוש שנים, אישה ישראלית המתגוררת בארצות הברית זכתה לקבל גט מבעלה דרך הרבנות בישראל – עד לדלת ביתה. האישה נישאה לבעלה בישראל והשניים עברו להתגורר בארצות הברית. במהלך הנישואים דיווחה האישה על אלימות פיזית ומילולית מצד בעלה, והחליטה לעזוב אותו ולעקור מדירתם המשותפת שבניו יורק לבית אמה שבפלורידה. היא פתחה תיק גירושים בבית הדין הרבני בניו יורק, אולם בעלה התנגד לתת לה גט בשל אי-הסכמה בנושא המשמורת על ילדתם המשותפת.

בית הדין הרבני בניו יורק שלח לבעל שבעה זימונים לדיונים שונים, אך הוא סירב להתייצב. האישה פנתה לבית הדין בישראל בבקשה לעזרה, והתיק הועבר לאגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, בהנהלתו של הרב אליהו מימון. הבעל אמר לאשתו כי בית הדין הרבני בישראל לא יכול להטיל עליו סנקציות מכיוון שאינו מתגורר בארץ.

הרב מימון הטיל את הטיפול בתיק על הרב האמון על דסק ארצות הברית באגף. בשיחותיו עם האישה ביקש הרב שזו תהיה ערה להתנהגות הבעל, ואם ייוודע לה שבכוונתו להגיע לישראל שתיידע אותו בהקדם. במקביל, הוא קישר אותה עם ארגון "יד לאישה", המעניק סיוע לנשים עגונות ומסורבות גט, על מנת שעורכת הדין של הארגון תסייע לה לפתוח תיק בבית הדין בתל אביב.

עוד בוואלה!NEWS:
על סף הסכם גרעין: "ניתן להגיע לחתימה כבר היום"
נתניהו בלם עונש מוות למחבלים: תוקם ועדה, ההצבעה נדחתה
"מטילים אימה": חרדים מנסים למנוע פתיחת בריכה ציבורית בשבת

בתוך 22 שעות - הגט הגיע

לפני כשבועיים הודיעה האישה לרב האמון על דסק ארצות הברית בטלפון כי בעלה מתכנן להגיע לארץ. הוא עדכן את עורכת הדין של האישה, וזו הוציאה לבעל צו עיכוב יציאה מהארץ. בית הדין הרבני בתל אביב זימן את הבעל ושאל אותו מדוע איננו מתייצב בבית הדין בניו יורק. הוא הכחיש את הטענה, אך פרקליטת האישה הציגה לבית הדין מסמכים מבית הדין שבניו יורק המוכיחים כי איננו נוהג להתייצב לדיונים. לאחר שכנועים רבים התרצה הבעל והסכים לתת לאשתו גט, אלא שבינתיים אושפזה האישה בבית חולים בארצות הברית ולא יכלה להתייצב כדי לקבל את המסמכים.

על מנת למנוע מצב שבו הבעל יתחרט על כך שהסכים לגט, החליט בית הדין לאפשר לה לקבל את הגט באמצעות שליח. בית הדין פנה לחברת FedEx המספקת שירות לשליחת חבילות בתוך 24 שעות. עם זאת, בשל מועד כתיבת המסמך עמד הגט לפספס את הטיסה היומית לארצות הברית, להתעכב ביום נוסף ובזמן זה היה הבעל עלול להתחרט על הגט ולהותיר את האישה עגונה. לפיכך, ב-FedEx החליטו לעכב את המטוס על מנת שהגט יגיע ליעדו בהקדם האפשרי. המטוס עוכב בכחצי שעה, המריא כשעליו הגט, ובתוך 22 שעות מרגע כתיבתו נמסר המסמך לידי האישה.

הרב מימון בירך על הגעת הגט ליעדו. "אני חייב להודות לרב האמון על דסק ארצות הברית, על פעילותו היעילה והנחושה בתיק זה ולחברת FedEx על שיתוף הפעולה וההיענות לפנייתנו, שהביאה לזירוז הבאת הגט לארצות הברית", אמר הרב לוואלה!NEWS. "אין ספק שאי הגעת הגט בזמן עלולה הייתה להביא להתמשכות העגינות ולסיכול יכולתנו לפתור תיק סבוך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully