וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בלם עונש מוות למחבלים: תוקם ועדה, ההצבעה נדחתה

דב גיל-הר ועמרי נחמיאס

12.7.2015 / 13:05

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לדחות בשלושה חודשים את הדיון על הצעת החוק שהגיש ח"כ שרון גל. נתניהו הורה על הקמת צוות לבחינת ההצעה. גל בעימות באולפן וואלה!NEWS: "עונש מוות יפסיק את קייטנת השב"ס לרוצחים"

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) פה אחד לדחות את ההצבעה על הצעת החוק שתאפשר הטלת עונש מוות על מחבלים. מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להסיר את ההצעה מסדר היום של ועדת השרים ולדחות את ההצבעה. שעות ספורות לפני ההצבעה בוועדה הבטיח נתניהו להקים צוות ממשלתי שיבחן את ההצעה.

בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הגיב יוזם החוק, ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) לדרישתו של נתניהו: "דרשתי עכשיו שוועדת השרים תעלה את חוק עונש מוות למחבלים להצבעה. לא אסכים ל'צוות מריחה'. בואו נבחן מי ימין לאומי אחראי - ומי לא". ח"כ גל קרא לשרים "לא להיכנע ללחצים ולעמוד מאחורי הבטחתם לציבור".

בשיחה עם וואלה!NEWS, אמר ח"כ גל כי בכל מקרה יעלה ביום רביעי את הצעתו לקריאה טרומית במליאה, אולם בשל ההחלטה בוועדת השרים, הקואליציה תידרש להצביע נגד ההצעה.

עוד בוואלה חדשות:
יסלחו לליברמן? ועדת השרים תצביע על עונש מוות למחבלים
הקואליציה סופגת מהלומות ראשונות וליברמן נהנה מכל רגע
הדיל של נתניהו וליברמן שיבטיח וטו לימין במינוי שופטים לעליון

חבר הכנסת שרון גל נואם במליאה בכנסת. נועם מושקוביץ
"אם בבוסטון זה אפשרי לגזור עונש מוות, בטח כאן בישראל". ח"כ גל במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

הצעתו של גל מבקשת ליצור שינוי בחוק העונשין כך שהאפשרות להטיל עונש מוות – אשר כבר קיימת – תינתן גם במקרה שבו יש רוב שתומך בכך בהרכב השופטים, ולא רק בהחלטה שהיא פה אחד, כפי שמוגדר כיום. כמו כן, הוא מבקש להחיל את החוק לא רק בבית דין צבאי בשטחי יהודה ושומרון אלא בישראל כולה. אף שרוב חברי ועדת השרים תומכים בהצעה, קיימת מחלוקת בנוגע להצבעה בשל הכעס בממשלה על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחוסר הרצון להעניק הישג משמעותי למפלגתו, שלא הצטרפה לממשלה והותירה את הקואליציה עם 61 חברי כנסת בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דיכטר: "עונש מוות לא יוסיף הרתעה ולא יפחית את הטרור"

"אם תעבור הצעת החוק, גם ידעו המחבלים כי עונשם יהיה מידי וסופי ולא תהיה להם תקווה לשחרור מוקדם בעסקה כזו או אחרת"

ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) טען בעימות באולפן וואלה!NEWS: "עונש מוות לא יוסיף הרתעה ולא יפחית את הטרור". לדבריו, "מצרים שפטה אלפי 'אחים מוסלמים' למוות וזה לא מועיל. זה לא יוסיף הרתעה ויוסיף בעיקר הרבה הסתבכויות משפטיות ותדמיתיות לישראל בעולם. צריך לשמור את עונש המוות למקרי קיצון כמו של יגאל עמיר ושל אייכמן".

מנגד, ח"כ שרון גל טען: "אם בבוסטון זה אפשרי לגזור עונש מוות, בטח כאן בישראל. אנחנו מתמודדים עם טרור אינטנסיבי, והחוק הנוכחי הוא בלי שיניים. צריך לשים סוף לטרור". לדבריו, "עונש מוות יפסיק את קייטנת השב"ס לרוצחים. הם לומדים על חשבוננו ואחר כך משתחררים. החוק הפדרלי מאפשר עונש מוות בארצות הברית. אני קורא לשרי הליכוד להוכיח שהם חלק מהמחנה הלאומי ולהצביע עם המצפון".

ח"כ אביגדור ליברמן התייחס להצבעה הצפויה בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, וקרא לכל השרים לתמוך בהצעה, "ולהבהיר למחבלים כי תמו ימי 'קייטנת בתי הסוהר', הלימודים האקדמיים ושאר ההטבות שהם מקבלים". לדבריו, "אם תעבור הצעת החוק, גם ידעו המחבלים כי עונשם יהיה מידי וסופי ולא תהיה להם תקווה לשחרור מוקדם בעסקה כזו או אחרת. רק עונש מוות למחבלים ירתיע באמת ויעניש כראוי את אלו שקמים להורגנו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 11:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully