וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בן אליעזר: איש העסקים ג'קי בן זקן יואשם בכפוף לשימוע

12.7.2015 / 10:44

בן זקן, בעלי חברת "שמן", חשוד כי קיבל מידע פנימי מראשת לשכתו של השר לשעבר ועשה בו שימוש על מנת לקדם החלטה לטובת חברתו במועצת הנפט. כמו כן, על פי החשד, הוא הפעיל לחץ פסול על חברי המועצה

ג'קי בן זקן בעלים מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
חשוד שעשה שימוש במידע פנימי כדי לקבל רישיון קידוח. בן זקן/ברני ארדוב

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה ביום חמישי האחרון כי היא שוקלת להעמיד לדין בכפוף לשימוע את איש העסקים ג'קי בן זקן בגין מרמה והפרת אמונים, במסגרת הפרשה שבה נחשד השר לשעבר בנימין בן אליעזר בקבלת שוחד ובעבירות נוספות. על פי החשד, בן זקן, בעלי חברת "שמן", רתם את ראשת לשכתו לשעבר של בן אליעזר, איילת אזולאי, לנצל לרעה את תפקידה כעובדת ציבור כדי לסייע לחברתו.

בפרקליטות טוענים כי בן זקן עשה שימוש במידע פנימי שהגיע אל אזולאי מתוקף תפקידה, כדי לשפר את סיכויי חברתו לקבל רישיון קידוח באתר "מד אשדוד". כמו כן, הוא נחשד כי הפעיל לחץ פסול על חלק מחברי מועצת הנפט לשם כך. על פי החשד, הוא קיבל את הרישיון לאחר שבן אליעזר הפעיל את קשריו כשר הממונה על מועצת הנפט.

פרשת בן אליעזר - סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ג'קי בן זקן על מתן שוחד
עקב מצבו הרפואי של בן אליעזר: כתב האישום מתעכב
המשטרה: "חשבונות הבנק של פואד - תיבת פנדורה"

בנימין בן אליעזר – פואד. תל אביב, אפריל 2014. AP
וינשטיין שוקל להעמידו לדין בכמה פרשות. בן אליעזר/AP

בתום חקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בשיתוף פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, בן זקן הוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע. לפני כחודש הודיעה הפרקליטות כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שוקל להעמיד לדין בן אליעזר עצמו בפרשה, וכן בכמה פרשות נוספות. בן אליעזר חשוד בעבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ובעבירות מס. עוד הודיעה הפרקליטות כי הוא שוקלת להעמיד לדין את אזואלי, את שותפו של בן זקן ב"שמן", אברהם נניקשוילי, ושורת חשודים נוספים בפרשה.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully