וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוטן צודק בדבריו למשפחת מנגיסטו, אך הסגנון היה מתנשא"

12.7.2015 / 10:23

ראש חטיבת שבויים ונעדרים לשעבר במוסד אמר לוואלה!NEWS כי כל עוד ישראל שותקת, גדל הסיכוי שהצעיר המוחזק בעזה ישוחרר על בסיס הומניטרי. "אסור ללחץ הפוליטי להשפיע על נתניהו, כמו שקרה בעסקת שליט"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ראש חטיבת שבויים ונעדרים לשעבר במוסד, רמי איגרא, התייחס אמש (שבת) בשיחה עם וואלה!NEWS לסערת דבריו של האחראי על השבת הנעדרים מטעם הממשלה, אל"מ במיל' ליאור לוטן, למשפחתו של אברהם מנגיסטו, המוחזק בידי חמאס ברצועת עזה. לדברי איגרא, הנושא מלכתחילה לא היה צריך להיות בטיפול הממשלה. "הטעות בכל הפרשה הזו היא להעלות את הטיפול באזרחים הישראלים לרמת משרד ראש הממשלה על ידי ליאור לוטן", אמר. "מי שהיה צריך לטפל באזרחים הללו כמקרה הומניטרי הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי. הוא מקיים בכל מקרה קשרים עם הצד השני על בסיס אזרחי".

איגרא טען כי יש אמת בדברים הקשים שאמר לוטן למשפחת מנגיסטו, אולם הבהיר כי הסגנון שבו הם נאמרו היה צריך להיות שונה. "ליאור נפל לתוך מלכודת בגלל סגנון מתנשא. זה נשמע נורא, ויש עכשיו מי שמלבה את זה, שלא בצדק. זה לא הוגן", אמר. "בסך הכול הוא אמר דברים נכונים וצריך לשים אותם בפרופורציה. כל עוד אנחנו שותקים, יש סיכוי גדול שבצד השני יענו לבקשתנו לשחרר אותם על בסיס הומניטרי. כך היה בעבר עם האזרח השני מהפזורה הבדואית. לצערי, קפצו על זה פוליטיקאים וחושבים שהם עושים טוב לעדה האתיופית. לעניות דעתי זה עושה נזק. צודק לוטן: ככל שיהיה יותר פרסום, הדרך לגלגל את זה בצורה פשוטה פוחתת".

עוד בנושא:
דיווח ברוסיה: טוני בלייר הוא המתווך בנושא השבויים ברצועה
פרי: "לכנס דיון דחוף על פרשת מנגיסטו בוועדת חוץ וביטחון"
ההסתרה - וההתעלמות: הדמיון בין מנגיסטו ליוצא אתיופיה שהושב מלבנון

"יש אפליה, אבל לא בטיפול בנושא הזה"

לטענתו של איגרא, אין ממש בהאשמות כלפי משרד ראש הממשלה בגין אפליה עדתית. "מדובר בטענות מופרכות וקשות לשמיעה", אמר. "למה אנחנו לא שומעים את הפזורה הבדואית מדברת באותה צורה? הטעות נובעת מעצם ההחלטה לתת למשרד ראש הממשלה לטפל בזה. על רקע ההתלהמות הזו, ליאור לא היה מצליח בנושא הזה בשום צורה. יש אפליה, אבל לא בטיפול בנושא הזה. אנחנו עושים מעל ומעבר כמדינה עבור אזרחינו, כולל זוגות שילדו בנפאל".

ליאור לוטן. שי מכלוף
"הטעות היא להעלות את הטיפול לרמת ראש הממשלה". לוטן/שי מכלוף
"כבר ראינו איך תחת לחץ נתניהו קידם את העסקה הגרועה ביותר לשחרורו של גלעד שליט"

איגרא התייחס גם להשוואה שנעשית בין אלחנן טננבאום ששוחרר משבי חיזבאללה, לבין אברהם מנגיסטו. "אלחנן טננבאום הוא אל"מ במיל'. הוא היה נכס וסיכון ביטחוני בגלל מה שידע", הבהיר. "ראש השב"כ דאז אבי דיכטר שהיה מעורב בעסקה סיפר בעבר כי מדינת ישראל לא שילמה מאומה עבורו, אלא רק עבור הנעדרים". להערכתו, הסיקור התקשורתי הנרחב והטענות של בני המשפחה, מעלים את מחירו של מנגיסטו. "בצד השני יש סוחר. ברגע שהחמאס מבין מה קורה בצד השני, הוא מעלה את המחיר", טען.

לבסוף, אמר איגרא כי הוא חושש שהלחץ הפוליטי על ראש הממשלה בנימין נתניהו יוביל אותו לבצע שגיאות בניהול המשא ומתן, כפי שקרה לדבריו בעסקה לשחרורו של גלעד שליט. "כבר ראינו איך תחת לחץ הוא קידם אחרי שנים את העסקה הגרועה ביותר לשחרורו של גלעד שליט. אסור שזה יקרה פעם נוספת".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully