וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג נתניהו איים על משפחת מנגיסטו: "יישאר בעזה עוד שנה"

בחדשות 10 נחשפו שיחות בין האל"מ שמונה על ידי ראש הממשלה למו"מ להשבת השבויים לבין בני המשפחה."יש לכם שתי אפשרויות: להאשים את חמאס או את ירושלים. אתם תהיו אחראים לתוצאות"

צילום: באדיבות חדשות 10

נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא השבויים והנעדרים, ליאור לוטן, איים על בני משפחתו של אברהם מנגיסטו, הצעיר בן ה-28 מאשקלון המוחזק ברצועת עזה מאז חודש ספטמבר - כך דווח הערב (שישי) בחדשות 10. בשיחה שתועדה והתקיימה טרם הסרת צו איסור הפרסום, נשמע לוטן מנסה לשכנע את בני המשפחה לשמור על פרופיל נמוך ולהימנע מפרסום הפרשה תוך שהוא משתמש באיומים. "תחליטו מה אתם רוצים, לעבוד ביחד או לעשות הצגות וקונצים", אמר.

באחת השיחות, שהוקלטה על ידי תקווה ממו, תחקירנית "המגזין עם אושרת קוטלר", נשמע לוטן רוטן במיוחד כשהוא מנסה להזהיר את בני המשפחה מהעברת ביקורת על נתניהו. בני המשפחה ניסו לבקש מלוטן "שידבר אליהם בכבוד וידבר ברוגע", אולם הוא השיב – "אם לא נהיה ביחד, אנחנו נעשה טעויות וחמאס ייקח את הטעות ויתרגם אותה לעוד שנה או לעוד מחיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסה לשכנע את משפחת מנגיסטו לשמור על פרופיל נמוך. ליאור לוטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחת השיחות עדכן לוטן את המשפחה במצבו של מנגיסטו. "המידע החזק שלנו הוא מהיומיים הראשונים", אמר, "אנחנו יודעים שהוא נתפס על ידי ארגוני ביטחון של חמאס ומאז אין לנו אות חיים ואין לנו קשר ישיר עם מקומו". הוא הוסיף כי חמאס מחזיק במנגיסטו, אך מכחיש את זה. "כל פעם שהיה לו (לחמאס) מישהו ביד, הוא שם אותו ואמר לו 'זה מה שאני רוצה'. זה היה עם גלעד שליט, זה היה במקרים אחרים. פנינו אליו בהרבה דרכים והפעלנו מנופים. כשקרובי משפחה של בכירים בחמאס רצו להיכנס לישראל לטיפול רפואי אמרנו להם: 'תביאו לנו מידע על אברה', אבל זה לא עבד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"לא הזמנת אותו. לא דיברת איתו. הבן שלי זה הבן שלך"

שיחה נוספת שנחשפה, מתארת טלפון בין בני המשפחה לבין נתניהו בתיווכו של לוטן. שיחה זו גרמה ללוטן להגיב בצורה זועמת במיוחד. אחד מנציגי המשפחה פנה לנתניהו ואמר לו כי אב המשפחה שלח מכתבים, אך לא קיבל מענה. "לא הזמנת אותו. לא דיברת איתו. הבן שלי זה הבן שלך. סך הכל הוא אזרח של מדינת ישראל", אמר הנציג מטעם המשפחה לנתניהו. ראש הממשלה הסביר כי עכשיו כשהפרשה התפרסמה, חמאס עלול להעלות את המחיר, אך ציין – "אני מעורב בכל פרט ופרט". אב המשפחה הודה לראש הממשלה ואמר לו - "אנחנו סומכים עלייך שתחזיר אותו הביתה". נתניהו סיים בכך שביקש "לא לאבד תקווה".

אלא שבתום השיחה לוטן הסביר לבני המשפחה: "יש לכם שתי אפשרויות: אחת להפנות את האצבע לחמאס ולהגיד 'אתה מחזיק באברהם, אתה אחראי לגורלו, תחזיר לנו אותו ואנחנו רוצים לדעת שהוא חי'. אפשרות שנייה היא להפנות את האצבע מחמאס לירושלים ולהגיד 'אתם לא בסדר, נתתם לו לעבור, לא החזרת לנו מכתבים', אתם תבחרו ותהיו אחראים לתוצאות".

אברהם מנגיסטו, הצעיר הישראלי שנמצא בידי חמאס. באדיבות המשפחה
"אתם תהיו אחראים לתוצאות". מנגיסטו/באדיבות המשפחה

האב היילו מנגיסטו שאל: "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הוא יילך לממשלת חמאס?", והאח הבהיר את כוונתו – "הוא שאל האם יתנהל משא ומתן עם חמאס ישירות?". לוטן התחמק מתשובה וחזר לשיחה הקודמת, הביקורת של המשפחה על נתניהו. "אני מתלבט אם לענות כי מה שקרה פה עם ראש הממשלה זה חמור מאוד. כל כך חמור שאין לי איך לתאר אותו. הדבר היחיד שראש הממשלה שומע (מכם) זה שהוא לא החזיר תשובה למכתבים. אני לא יודע אם אני רוצה לענות לכם, תלכו למי שאתם רוצים".

באשר לחשש שהקהילה האתיופית תירתם למאבק להשבת מנגיסטו ותצית מחדש את המחאה, המשיך לוטן בנימה הנוקבת: "אני אגיד לכם את זה בצורה הכי קשוחה שיש: מי שיעמיס על אברהם את הסיפור בין העדה האתיופית לבין מדינת ישראל ישאיר אותו עוד שנה בעזה".

מהמשפחה נמסר כי ההקלטה לא נעשתה מטעמה, ובוצעה בלא ידיעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully