וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ההפגנה היצירתית של הורי מחאת הסרדינים מחוץ לביתו של בנט

פורום ועדי ההורים היישוביים הדגים מחוץ לביתו של שר החינוך ברעננה כיצד נראית כיתה ממוצעת בישראל הסובלת מצפיפות, והדגיש כי יקים משמרת מחאה במקום במשך כל השבוע. "רוצים אמירה ברורה לפני שנת הלימודים"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

הורי פורום ועדי ההורים היישוביים, המובילים את "מחאת הסרדינים" נגד צפיפות בכיתות, הפגינו אמש (שבת) מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה. המחאה כללה מיצג אומנותי, שבו ההורים ישבו על כיסאות ודימו כיצד נראית כיתה ממוצעת בישראל הסובלת מתנאים לא נוחים. הורי תלמידים ברעננה לא השתתפו בהצגת המחאה מתוך רצון לשמור על ביקורת ארצית ולא להסיט את הדיון לבעיה מקומית.

ההפגנה הערב לא צפויה להיות חד פעמית. החל ממחר, מבטיחים ההורים, תתקיים משמרת מחאה קבועה בשעות אחר הצהריים מול ביתו של השר בנט. משמרת המחאה תתקיים בכל ערב במהלך השבוע הקרוב, אלא אם יוצג בפני ההורים מתווה לפתרון הבעיה. זאת, בהמשך להשבתת הלימודים הכמעט ארצית בבתי הספר היסודיים, שאירעה כשלושה ימים לפני היציאה לחופש הגדול, ואחרי העתירה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שטרם השיב בנושא.

לקריאה נוספת:
בנט נגד הורי "מחאת הסרדינים": "הפגנות כוח לא משפיעות עליי"
אחרי שבועיים של מחאות: 1.5 מיליון תלמידים יצאו לחופש הגדול
דוח: נשים מהוות רק 29% מהסגל האקדמי הבכיר בישראל

הורי מחאת הסרדינים מציגים כיתה צפופה מול בית שר החינוך נפתלי בנט, 11 ביולי 2015. רון סגל, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו רוצים אמירה ברורה כדי שנתכונן לשנת הלימודים". הצגת ההורים מול ביתו של בנט, אמש/מערכת וואלה! NEWS, רון סגל

רון סגל, יו"ר ועד ההורים ברעננה, אמר כי הם מתכננים להמשיך בהפגנות כל עוד לא יוצגו פתרונות מידים. "אנחנו לא הפסקנו אף פעם את המחאה, בגלל ששנת הלימודים הסתיימה ואי אפשר להשבית אנחנו עוברים למחאה ישירה. כל הזמן באנו ואמרנו שמה שאנחנו מבקשים זה שתהיה אמירה ברורה לפני תחילת הלימודים, וזה חייב לקרות בימים הקרובים ולא יכול לחכות לתחילת שנת הלימודים. בעיקר עבור המנהלים והמורים, שידעו איך להתכונן לשנת הלימודים הבאה, אם הם צריכים לעשות שינויים פרסונליים או להעסיק עוד מחנכות - הם חייבים לדעת את זה עכשיו", אמר.

אך לא רק רווחת הצוותים בבתי הספר מדאיגה את ההורים האקטיביסטיים, אלא בעיקר החשש כי צוותי הפעולה שעמלים כעת במשרד החינוך על הסוגיה ירקחו מתווה שלא יפתור את הבעיה. "מאחר שהבטחנו שלא תיפתח שנת הלימודים כסדרה אם לא יהיה שינוי, אנחנו רוצים לדעת איפה הדברים עומדים. אפילו שר החינוך בעצמו התבטא באותה צורה, שהם עובדים כדי שלא תיפתח שנת הלימודים כמו הקודמת", המשיך סגל. "נכון שהם עובדים, אבל צריכים להתכנס ללוחות זמנים ולומר לאיזה מתווה הולכים. אם תהיה חלופה מצוינת אנחנו נמחא כפיים, אבל שבוע הבא אנחנו במחצית יולי ואם יהיה מתווה שלא יהיה טוב אנחנו צריכים להיערך לזה כדי שנוכל להתנגד לו. יש אמירה של סגירת כיתות לא תקניות שעומדת לנו מעל הראש. יש דיבור על 'רשויות שמסתדרות', הרשויות החזקות שמממנות כיתות נוספות כדי להקל על הצפיפות - אנחנו רוצים אמירה מאוחדת וכלל ארצית לבעיה, כדי להימנע בדיוק מהדברים האלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הורי מחאת הסרדינים מציגים כיתה צפופה מול בית שר החינוך נפתלי בנט, 11 ביולי 2015. רון סגל, מערכת וואלה! NEWS
ההורים דימו כיצד נראית כיתה ממוצעת בישראל הסובלת מצפיפות תלמידים. מחאת ההורים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, רון סגל

הוא הוסיף: "32 תלמידים היא כותרת העל, ברור לנו שזה לא ביום אחד, שהפתרון צריך להיות מדורג, אבל אנחנו רוצים שיבטיחו שיפצלו כיתות. אנחנו יודעים שמשרד החינוך עובד, אבל אנחנו רוצים להימצא סביב שולחן העבודה באופן קבוע. הייתה הזמנה של השר, אבל היא לא בדיוק התממשה".

מחאת הסרידינים חודשה הקיץ על ידי הפורום והורים אקטיביסטיים נוספים. במשרד החינוך פרסמו כי מתקיימים דיונים בנושא, בשיתוף ארגון ההורים הארצי - הגוף היציג בעיניי משרד החינוך - וכי הם שואפים להגיע למתווה בזמן הקרוב כך שיכנס לתוקף כבר בשנת הלימודים הקרובה.

בנט ואנשיו נפגשו עם פקידי האוצר כדי למצוא מקור מימון למתווה הצפיפות המתוכנן, זאת מאחר שהמשרד פועל ללא תקציב שנתי בשל נפילת הממשלה בטרם אישור התקציב הממשלתי לשנת 2016. לרשות בנט עומדים 630 מיליון שקלים שקיבל בהסכמים הקואליציוניים. 400 מיליון מתוכם משקיע השר ברפורמת הסייעת השנייה בגני הילדים, שעליה הכריז בחודש שעבר, ואילו לגבי היתר אומרים בסביבתו של בנט כי היא אינה מספיקה ליצירת שינוי של ממש בנושא הבוער של מצוקת הצפיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully