וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד הורי "מחאת הסרדינים": "הפגנות כוח לא משפיעות עליי"

שר החינוך התייחס לפורום ועדי ההורים היישוביים, המובילים את המהלך שכולל שיבושי לימודים ושביתות: "יש פה קרב על הקרדיט. הבקשה לאוליטמטום ילדותית". לדבריו, "אין פתרונות קסם, גם אם יהיו עוד הפגנות"

צילום: יותם רונן, עדי אייזמן; עריכה: גדי וינסטוק

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) ל"מחאת הסרדינים" לראשונה מאז שיבושי הלימודים. בפתח הדיון בוועדת החינוך של הכנסת, שבמהלכו באישור תשלומי ההורים, תקף בנט את השתלשלות האירועים בשבועות האחרונים: "הפגנות כוחניות אף פעם לא השפיעו עליי – לא במשרד הכלכלה ולא בחיים. אני לפעמים מרגיש שיש קרב על הקרדיט מי יביא את הפתרון".

בנט התייחס במרומז למאבק בין ארגון ההורים היציג לפורום ועדי ההורים היישוביים, שמוציא לפועל את השביתות ושיבושי הלימודים. "אני עוסק בזה עוד מלפני כניסתי לתפקיד. אין צורך במחאות או הפגנות, לא צריך את זה. אני מושפע מדבר אחד – מה נכון למדינת ישראל. מי שרוצה להידבר אני אפתח את זרועותיי. כשפגשתי את נציגי הורים עלו פתרונות יצירתיים וטובים", אמר.

"אני לא במשחק הזה, אלא רק במה טוב לילדי ישראל", הוסיף. "אני מעריך שיהיה פתרון בשנה הבאה, הדברים לא תפורים מול שר האוצר ואגף התקציבים. הבקשה לאולטימטום היא ילדותית, אתם רוצים להיות שותפים? אהלן וסהלן, ולא - יש לי עם מי לעבוד".

לקריאה נוספת:
ההורים הגיעו למשרדו של בנט עם קופסאות סרדינים: "תתעורר"
הורי "מחאת הסרדינים" לווינשטיין: חקור את שרי החינוך מ-2008
שולחנות צמודים למורה, יציאה חסומה: כך נראית הצפיפות בכיתות

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר וועדת החינוך יעקב מרגי, יולי 2015. דוברות הכנסת,
"מעריך שיהיה פיתרון בשנה הבאה". בנט בישיבת ועדת החינוך, היום/דוברות הכנסת

הביקורת של בנט מופנית אל פורום ועדי ההורים, שהכריזו לא פעם כי ישביתו את פתיחת שנת הלימודים הבאה אם לא ימצא פתרון הולך לבעיית הצפיפות בכיתות. מוקדם יותר השבוע פורסם בוואלה!NEWS כי שר החינוך ואנשיו נפגשים בימים אלו עם פקידי האוצר במטרה לקבל תוספות תקציביות למשרד החינוך למען מטרה זו. גם לכך התייחס בנט בדיון: "בהסכם הקואליציוני דרשתי שני דברים: שאיילת שקד תהיה שרת המשפטים, ולקבל 630 מיליון שקלים תוספת תקציבית. רציתי את זה בשביל לכונן מהפכה בגיל הרך (רפורמת הסייעת השנייה בגני הילדים, שעלותה נאמדת ב-400 מיליון שקלים – ר"ב) וכן עבור הנושא של הצפיפות בכיתות".

לדברי בנט, "אני עובד על זה. אתם לא מצפים שבנאדם יציע הצעות סרק, ואני אציע דברים רק אחרי שזה סגור ולא לפני. מי שמצפה לפתרון קסם מהשמיים, שיעופו אלפי כיתות וינחתו על הקרקע - זה לא ריאלי, גם אם יהיו עוד הפגנות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מובילי מחאת הסרדינים פנו בבקשה ליועמ"ש, רויטל בלומנפלד בטלפון. מערכת וואלה!
"לא יהיו פתרונות קסם, גם אם יהיו הפגנות". הפגנה במסגרת "מחאת הסרדינים"/מערכת וואלה!

בהמשך הדברים הצהיר בנט כי הוא ידרוש משר הכלכלה, אריה דרעי, שהחליפו בתפקיד, כי מעונות היום יעברו להיות באחריות משרדו כחלק מהטיפול הוליסטי בסוגיית הגיל הרך – יעד עליון שהציב לעצמו שר החינוך החדש. עוד אמר כי תכניותיו הרבות של קודמו בתפקיד, שי פירון, יישארו על כנן. "אנחנו חייבים יציבות במערכת החינוך", הדגיש. "מערכת החינוך זאת ספינת נושאת מטוסים ואי אפשר לטלטל אותה כל שני וחמישי, אלא רק לשפר אותה. לוקח כמה שנים לשפר את היעד. אנחנו ממשיכים חלק ניכר מהמדיניות של קודמי וקודמיי בשל היציבות וגם בשל העובדה שהם עשו דברים מצוינים. גדעון (סער) הביא את 'עוז לתמורה' (הסכמי שכר למורים – ר"ב) ונושא הדרישה להישגיות, ושי פירון הביא מתנה גדולה מאוד למערכת הזאת – למידה עמוקה יותר ומשמעותיות. אנחנו עוד בהליכי יישום ואני מאמין שהימים שמורה דוחס חומר לראשו של התלמיד נגמרו".

זאת ועוד, בנט חזר על הבטחתו להשקיע בלימודי מתמטיקה ומדעים לאחר ירידה משמעותית בקרב לומדי חמש יחידות לבגרות בתחומים אלו. את הצניחה בכמות הניגשים לבגרות הוא מגדיר "קטסטרופה לאומית", וטוען כי ילחם בכך. "השתגענו? מה קרה לנו? אנחנו היינו מהמובילים מאז שנות ה-60. אנחנו אומת ההייטק. קידשנו את הזכאות, וזה חשוב, אבל מנהלים מעודדים תלמידי חמש יחידות לרדת לארבע יחידות כדי לקבל זכאות".

לדבריו, "אנחנו לוקחים את המפתח של הילד וזורקים אותו לים. זה הדבר הכי לא שוויוני בעולם. שוויון זה כשלמוחמד מרהט ואומר מנתיבות תהיה גישה לחמש יחידות. איך יכול להיות שאין מגמת חמש יחידות במאות בתי ספר בארץ? אנחנו צריכים 10,000 מהנדסים בשביל המהפכה הזאת. אנחנו נשתפר גם בנושא התמריצים".

זאב גולדבלט, יו"ר ועד ההורים בגבעתיים וממקימי הפורום, התייחס לדברי בנט ואמר: "זכותו של השר להתייחס לאירועי השבועיים האחרונים על פי הבנתו. אנחנו מעדיפים להתייחס לפן החיובי שבדבריו, בהם הזמין את כל נציגי ההורים להשתתף בשיח למציאת פתרון בנושא הצפיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully