וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האקרים חשפו פרטים אישיים של 21 מיליון אמריקנים

10.7.2015 / 11:51

בעקבות פריצה נוספת למערכות לשכת ניהול כוח האדם של הבית הלבן, בוושינגטון קוראים להתפטרות העומדת בראשה. "תיבת אוצר של מידע בנוגע לכל מי שעבד, שעובד או שניסה לעבוד עבור ממשלת ארצות הברית"

מנהלת לשכת ניהול כוח האדם של הבית הלבן, קתרין ארצ'ולטה, בשימוע בקונגרס, יולי 2015. AP
לא מתכוונת להתפטר. ארצ'ולטה בשימוע בקונגרס, אמש/AP

האקרים שפרצו למערכת המחשוב של לשכת ניהול כוח האדם של הבית הלבן השיגו פרטים אישיים של יותר מ-21 מיליון אמריקנים – כך נמסר אמש (חמישי) מהממשל האמריקני. מדובר בפרטים של כ-19 מיליון אזרחים שביקשו לקבל סיווג ביטחוני, ושל כשני מיליון בני ובנות זוג של מגישי הבקשות. המידע שנפרץ כולל פרטי ביטוח לאומי, היסטוריה רפואית ותעסוקתית, מידע פיננסי ומידע אישי על בני משפחותיהם של מגישי הבקשות ועל מכריהם.

לפני כחודש דווח על שתי פריצות נוספות למאגרי המידע של לשכת ניהול כוח האדם, אז נמסר כי נחשפו פרטיהם האישיים של כ-4.2 מיליון אמריקנים. חברי הקונגרס האמריקני הביעו ביקורת חריפה על חשיפת הפריצות, וחלקם קראו למנהלת לשכת ניהול כוח האדם של הבית הלבן, קתרין ארצ'ולטה, להתפטר. ארצ'ולטה הבהירה כי אין בכוונתה להיענות לקריאות, ומהבית הלבן נמסר כי לנשיא ברק אובמה יש ביטחון מלא בעבודתה.

עוד בוואלה חדשות:
דרמה בארה"ב: המסחר בבורסה הופסק ליותר משלוש שעות
ארה"ב: "רק 60 מורדים סורים הוכשרו על ידי הצבא עד כה"
סערה נוספת בדרך לבית הלבן: התמונה שקלינטון מחקה מטוויטר

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
"עניין עצום מבחינת הביטחון הלאומי". קומי/AP

יו"ר ועדת בית הנבחרים לפיקוח ולרפורמות ממשלתיות, ג'ייסון צ'אפז, טען כי ארצ'ולטה והכפופים לה "התעלמו באופן עקבי מאזהרות וכשלו בתיקון החולשות". לדבריו, "אוזלת יד שכזו אינה נסלחת". יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר, טען כי על הנשיא אובמה "לנקוט עמדה ברורה נגד אוזלת היד". הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר הוסיף: "הגיע זמנה להתפטר, ועל הממשל לבחור הנהלה חדשה בעלת יכולות מוכחות, שתוכל להתמודד עם משבר בקנה מידה כזה".

בממשל האמריקני העריכו כי ההאקרים, שזהותם לא ידועה, לא עשו שימוש, לפי שעה, בפרטים הרבים שהשיגו. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, טען כי סין עומדת מאחורי המתקפה הקיברנטית. עם זאת, מתאם הביטחון בסייבר של הנשיא אובמה, מייקל דניאל, סירב להעריך מי אחראי לכך. "רק משום שאנחנו לא מתייחסים לכך באופן פומבי, לא אומר שאנחנו לא נוקטים צעדים לטיפול בסוגיה", מסר דניאל.

הממשל האמריקני מסר כי מאמצי ההגנה מפני מתקפות סייבר הואצו, וחקיקה חדשה המקודמת בוושינגטון קוראת לגורמי תעשייה לפעול בשיתוף עם הרשויות הפדרליות בנושא. ראש סוכנות הביון הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי, הסביר אתמול כי היקף הפריצה "ענקי" והוסיף כי מדובר ב"עניין עצום מבחינת הביטחון הלאומי וההתמודדות עם ריגול". לדבריו, "זאת תיבת אוצר של מידע בנוגע לכל מי שעבד, שעובד או שניסה לעבוד עבור ממשלת ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully