וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "רק 60 מורדים סורים הוכשרו על ידי הצבא עד כה"

שר ההגנה האמריקני הודה בשימוע בסנאט כי "המספר הזה הרבה יותר נמוך ממה שקיווינו לו בשלב הזה". בחודש מאי הושקה התכנית לאימון לוחמים של האופוזיציה המתונה, אולם אפילו בוושינגטון טוענים: "אובמה משלה את עצמו"

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: עשרות חיילים מצבא אסד נהרגו בפיצוץ מכונית תופת בעיר חאלב)

שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קראר, אמר אמש (שלישי) בשימוע בסנאט כי רק 60 לוחמים החלו עד כה את התכנית האמריקנית להכשרת מורדים סורים ללחימה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "המספר הזה הרבה יותר נמוך ממה שקיווינו לו בשלב הזה", הבהיר, "אנחנו נשתפר. המספר הזה, 60, לא מרשים, אבל הוא יגדל עם הזמן".

בדברים שנשא קרטר בפני ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, הוא ציין כי ארצות הברית בוחנת 7,000 מועמדים פוטנציאליים לתכנית, שהחלה בחודש מאי האחרון. בהודעה מהבית הלבן נמסר כי התכנית מתעכבת בשל הצורך לבחון את המועמדים באופן מעמיק, לפני שליחתם למחנות האימונים בטורקיה ובירדן.

עוד בוואלה חדשות:
עשרות הרוגים בלחימה בגבול סוריה-טורקיה; אנקרה מעלה כוננות
הפצצה כבדה על "בירת" דאעש: 22 הרוגים בתקיפת ארה"ב בא-רקה
תיעוד: לוחמי דאעש מוציאים להורג עשרות חיילי צבא אסד בתדמור

שר ההגנה אשטון קרטר והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, הסנאט, יולי 2015. רויטרס
קרטר, לצד ראש מטות המשולבים של צבא ארה"ב מרטין דמפסי, בשימוע בסנאט, אתמול/רויטרס

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, המכהן כיו"ר הוועדה, טען כי המספר העגום של מורדים סורים שעוברים הכשרה אמריקני מעיד על כישלון האסטרטגיה של הנשיא ברק אובמה במאבק נגד "המדינה האיסלאמית". לטענתו, "אין כל סיבה להאמין שמה שאנחנו עושים כרגע יהיה מספיק על מנת להשיג את המטרה שעליה הכריז הנשיא, להשמיד את דאעש". הוא הוסיף כי אובמה "משלה את עצמו ברמה מטרידה".

"דאעש נותר הכוח הדומיננטי ביותר במערב סוריה", הבהיר הסנאטור הדמוקרטי ג'ק ריד, חבר בוועדת הכוחות המזוינים. לדבריו, "ללא כוח אופוזיציה מתון שמוכן ומסוכל להשתלט על שטח מידי דאעש, לא סביר שהסטטוס קוו ישתנה". ביום שני הנשיא אובמה קיבל תדרוך בנושא מידי בכירים בפנטגון, ולאחר מכן מסר: "נעשה יותר כדי לאמן ולצייד את המורדים המתונים בסוריה". עם זאת, הוא לא מסר פרטים נוספים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully