וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בשבוע: האקרים סינים פרצו למאגרי מידע בארה"ב

13.6.2015 / 8:58

סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי הפצחנים השיגו גישה למאגרי מידע רגיש על מיליוני אנשי צבא ומודיעין אמריקנים. זאת, שבוע בלבד לאחר שהמשרד לניהול כוח האדם של הממשל הודיע כי מאגרי המידע שלו נפרצו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

(צפו: דיון באולפן וואלה!NEWS על ריגול בעניין הסייבר)

פצחנים (האקרים) סינים השיגו גישה למאגרי מידע רגיש על אנשי צבא ומודיעין אמריקנים – כך דיווחה הלילה (שבת) סוכנות הידיעות אי-פי. על פי הדיווח, מפי כמה גורמים רשמיים בארצות הברית, הפצחנים השיגו מידע רגיש כמעט על כל מיליוני בעלי הסיווג הביטחוני במדינה. מהדיווח עולה כי יותר מ-2.9 מיליון אמריקנים נחקרו לצורכי סיווג ביטחוני נכון לאוקטובר 2014.

גורם אמריקני סירב לאשר את הדיווח במלואו, אולם הבהיר כי מדובר בנתונים שונים מאלה שנחשפו מוקדם יותר השבוע בפריצה נוספת. בסוף השבוע שעבר הודיע המשרד לניהול כוח האדם של הממשל האמריקני כי מאגרי המידע השייכים לו נפרצו – דבר שהביא לגניבת מידע הנוגע לכארבעה מיליון עובדים בממשל. גם אז, כמה גורמים רשמיים בממשל הביע חשד שמקורה של התקיפה הוא בסין.

עוד בוואלה חדשות:
חקירת "דוקו": הוחרמו מחשבים מהמלון שאירח את שיחות הגרעין
פריצת ענק למאגרי מידע בארה"ב; נתונים על מיליוני עובדים נגנבו

סוזן רייס וג'ון קרי, נובמבר 2013. GettyImages
רוצים לשתף פעולה עם סין בנוגע לאבטחת סייבר. סוזן רייס עם שר החוץ ג'ון קרי/GettyImages

מהבית הלבן נמסר אתמול, מבלי להתייחס ישירות לדיווח בסוכנות הידיעות אי-פי, כי "האירועים האחרונים מדגישים את הצורך להאיץ את אסטרטגיית הסייבר של הממשל ולפעול נגד גורמים אגרסיביים, עיקשים וזדוניים שממשיכים לתקוף את תשתיות של הסייבר הלאומיות שלנו". הממשל הורה לסוכנויות הפדרליות להגביר את הפעילות ההגנתית בסייבר.

המידע שאליו הצליחו הפצחנים למצוא גישה, כולל מידע אישי החל מצבע העיניים של איש הביטחון, ההיסטוריה הכלכלית שלו, שימוש בסמים בעבר ופרטי יצירת קשר עם קרוביו וחבריו. כעת, החשש הוא שהתקיפה תוביל לסחיטה של אנשי הביטחון שפרטיהם נחשפו או של בני משפחותיהם.

בתוך כך, אתמול נפגשה היועצת האמריקנית לביטחון לאומי, סוזן רייס, עם גנרל פאן צ'אנגלונג, בכיר בצבא סין, בבית הלבן. השניים הדגישו את הצורך בגישור על הפערים שבין שתי המדינות, וביקשו להדק את שיתוף הפעולה בנוגע לאבטחת סייבר. בבייג'ינג חזרו והכחישו כי סין אחראית לפריצות למערכות האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully