וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת "דוקו": הוחרמו מחשבים מהמלון שאירח את שיחות הגרעין

התביעה בשווייץ חשפה כי כבר לפני יותר מחודש נפתחה חקירה פלילית בנוגע לאפשרות של מתקפת סייבר נגד בתי המלון שבהם התארחו נציגי המעצמות ואיראן. חקירה דומה נפתחה גם באוסטריה. טרם התברר אם נעצרו חשודים

עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בשווייץ ערכו לפני כחודש חיפוש בבית המלון בז'נבה, שבו התארחו משלחות איראן והמעצמות במהלך שיחות הגרעין, והחרימו מחשבים וחומרה נוספת – כך מסר היום (חמישי) דובר התביעה השווייצרית, אנדרה מארטי. זאת, כשבוע לאחר שנפתחה חקירה פלילית בנוגע לתקיפת סייבר לכאורה שכוונה נגד בית המלון.

מארטי הוסיף כי החקירה נפתחה בעקבות דיווח שהתקבל מסוכנות המודיעין השווייצרית. בדבריו, סירב מארטי למסור מידע בנוגע לזהותם של הגורמים שבהם מתרכזת החקירה או בנוגע למעצרים בפרשה.

עוד בוואלה חדשות:
בכיר בקספרסקי לאולפן וואלה!NEWS: "יותר ממאה קורבנות למתקפת הסייבר"
חצי טריליון דולר בשנה: כך נלחמות מעצמות העולם במתקפות סייבר
"ישראל שתלה תכנת ריגול במלונות שאירחו שיחות גרעין"

ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף בשיחות בז'נבה, מאי 2015. AP
שרי החוץ ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף בבית המלון בז'נבה, בחודש שעבר/AP

הרשויות באוסטריה, שבבירתה וינה נערכו חלק מסבבי השיחות, פתחו בחקירה גם כן. שרת הפנים יוהאנה מיקל-לייטנר מסרה כי "הרשויות בוחנות את האישומים, והפרשה נמצאת בחקירה". גם באוסטריה סירבו למסור פרטים נוספים על החקירה.

אתמול דווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל שתלה תכנת ריגול בשלושה בתי מלון שאירחו שיחות בין שש המעצמות לאיראן על תכנית הגרעין שלה. לפי הדיווח, שתילת הווירוס "דוקו ב'" במחשבי המלונות התגלתה לאחר שחברה לאבטחת מידע גילתה כי היא נפרצה באמצעות תכנת ריגול שמשמשת, לפי דיווחים זרים, את ישראל. החברה ערכה בדיקות במיליוני מחשבים ברחבי העולם כדי לגלות אילו חברות נוספות הותקפו באמצעות הווירוס המתקדם, ובחיפוש קפצו שמותיהם של שלושה מלונות יוקרה אירופיים, שאירחו סבבי שיחות בין הצדדים.

חברת "קספרסקי מעבדות" גילתה כי תוכנת הריגול שפגעה בהם הייתה גרסה משודרגת של הווירוס "דוקו", שזוהה לראשונה בידי מומחי סייבר בשנת 2011. גורמים אמריקניים בעבר ובהווה סבורים כי התוכנה משמשת את ישראל בפעולות הריגול הרגישות ביותר שלה. גורמים בכירים בוושינגטון טענו עוד בשנה שעברה כי ישראל מרגלת אחר שיחות הגרעין, אך באותו זמן הם לא פירטו על שיטות המעקב שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully