וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחזור ההסתננות לעזה - רק 4 חודשים אחרי שמנגיסטו עבר את הגבול

10.7.2015 / 0:29

בינואר האחרון, הודות ללחץ על הרשויות, בוצע שחזור של האירוע שבמהלכו עבר הצעיר הישראלי את הגדר לעזה. עלתה אפשרות שהייתה בתיל פרצה שנוצרה במהלך "צוק איתן". ועדת החוץ והביטחון, שלא עודכנה בפרשה: "תקלה שלא תחזור על עצמה"

צילום: באדיבות חדשות 10

בינואר האחרון, ארבעה חודשים תמימים אחרי ההסתננות של אברהם מנגיסטו לרצועת עזה, ערך צה"ל שחזור של האירוע לטובת המשפחה. ההדמיה, שהתקיימה באזור חוף זיקים ושנועדה לתת לבני המשפחה פרטים מדויקים אודות האירוע שבמהלכו עבר יקירם את הגדר לרצועת עזה, בוצעה בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו. על התדרוך למשפחה היה אחראי מפקד אוגדת עזה תת-אלוף איתי וירוב.

בשחזור הודגמו הצעדים האחרונים שעשה מנגיסטו ב-8 בספטמבר 2014. אחרי שיצא מביתו באשקלון, הגיע לחוף זיקים ועשה דרכו ברגל לעבר הגבול, במקום שבו מוצבת הגדר בקצה הדרומי של החוף. בעודו הולך על החוף, הבחינו בו שני חיילים מאוגדת עזה, שאבטחו עבודות חשמל בגזרה, ואלה צעקו לו לעצור. אלא שמנגיסטו לא התייחס לקריאותיהם ועבר את הגדר. הוא הספיק לזרוק את התיק שלו בחזרה לצד הישראלי והמשיך בריצה אל עומק השטח הפלסטיני.

גורמים שנכחו בתדרוך תהו כיצד קרה שבכזאת קלות הצליח הצעיר הישראלי לעבור את הגדר. נראה כי הסמיכות לתום מבצע "צוק איתן" היא התשובה – שכן גדר התיל שהוצבה באזור הייתה מעוכה בחלקה, מכיוון שבמקום עברו טנקים. התקרית אירעה בטרם תוקנה הגדר, מה שהיה יכול למנוע את מעברו לעזה.

עוד בנושא:
האיום של נציג הממשלה למשפחת מנגיסטו: "הוא ישאר בעזה עוד שנה"
"החיילים חשבו שמנגיסטו סודאני": הכשלים שהובילו להסתננות לעזה
משפחתו של השבוי בעזה: "מבקשים מהמדינה לעשות הכול לשחררו"

הנקודה ממנה חצה אברהם מנגיסטו את הגדר  ועבר אל רצועת עזה, יוני 2015. שי מכלוף
הגדר שאותה חצה מנגיסטו/שי מכלוף

חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה, שמלווה את המשפחה מיום התקרית, הפעילה לחצים כבדים על בכירים במשרד ראש הממשלה כדי שיעבירו פרטים ומידע על מקרה האירוע. בשיחה עם וואלה!NEWS אמרה כי "צריך למקד את כל המאמצים כדי להחזיר את אברהם לישראל במהרה". לדבריה, בשל מצבו הרפואי של מנגיסטו, "חמאס צריך להבין שמדובר במקרה הומינטרי ייחודי, ולא בעוד קלף מיקוח שנפל לידיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מדובר בתקלה נקודתית"

אתמול פורסם כי ועדת החוץ והביטחון לא עודכנה בנושא נפילתו בשבי של מנגיסטו, וכי לא התקיימו דיונים בנושא. בני המשפחה של הצעיר, יוצאי אתיופיה, מתחו אף הם ביקורת על מידור הסיפור, ובזה על מי שכיהן בזמנו יו"ר ועדת חוץ וביטחון, זאב אלקין. לטענתם, הוא לא דרש לקיים שיחות על העניין, לא דרש תשובות מהממשלה וכן ולא דיווח לבני המשפחה על הנעשה לקידום המצב. נשיא המדינה ראובן ריבלין, שליווה את הפרשה מתחילתה, גם הוא לא עודכן באמצעות גורמים ממשלתיים אלא רק באמצעות הנספח הצבאי בלשכתו, שדאג להתעדכן עם קרובים לבני המשפחה.

ועדת החוץ והביטחון התייחסה אמש לנושא. "הוועדה, פרט לוועדת המשנה למודיעין, זוכה לקבל באופן קבוע דיווחים שוטפים על מכלול הנושאים המדיניים והביטחוניים שעל סדר היום, ובכלל זה בסוגיות הרגישות ביותר", נמסר. "במקרה הזה נראה כי מדובר בתקלה נקודתית. נלמד את האירוע ונדאג שלא יחזור על עצמו".

(עדכון ראשון: 22:29)

פנינה תמנו - שטה ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"חמאס צריך להבין שמדובר במקרה הומינטרי ייחודי". תמנו-שטה/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully