וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אינו חניבעל לקטר": העליון קיבל ערעור פישר ושחררו למעצר בית

9.7.2015 / 13:17

לאחר שלושה חודשי מעצר, קיבל בית המשפט את טענת רונאל פישר בנוגע למעצרו עד תום ההליכים: "תש כוחו של עורך הדין". הוא קבע כי פישר ישוחרר לבית חמותו בתמורה לשעבוד שניים מבתיו וערבות

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון הפך היום (חמישי) את החלטת המחוזי בעניינו של עורך הדין רונאל פישר החשוד בעבירות שוחד, ושחרר אותו למעצר בית לאחר שלושה חודשי מעצר. הפרקליט הבכיר ישוחרר לבית חמותו בתמורה לשעבוד שניים מבתיו. נוסף לכך, ארבעה מפקחים יחתמו על ערבות על סך 300 אלף שקל כל אחד.

השופט יצחק עמית נימק את ההחלטה בכך שפישר אינו מסוכן לציבור. "עמדנו על כך שבעקבות חשיפת הפרשה, תש כוחו של העורר בזירה בה פעל, כעורך דין מקושר לדמויות ציבוריות אשר סוחר במידע שנמסר לו על ידי מלכה. בחשש שמא אולי יעלה בידי העורר לפעול גם מתוך חלופת המעצר, בזירות ובגזרות אחרות, שקצרה ידו של בן תמותה לחזותן ולשערן, משל היה העורר מעין 'חניבעל לקטר' שלא ניתן להשאירו לשניה ללא השגחה, לא די לענייננו", אמר.

הוא הדגיש כי "לכך יש להוסיף כי לעורר אין עבר פלילי וזה לו מעצרו הממושך הראשון. רוצה לומר, כי הגם שקיים סיכון מסוים שקשה להעריכו ולכמתו, דומה כי ניתן להקהות עוקצו של סיכון בחלופה נאותה".

לקריאה נוספת:
ברונו שטיין: "אמרתי לפישר: 'אי אפשר, אני איש משטרה'"
דוד נחקרה בחשד לקבלת טובות הנאה מפישר כפרקליטת מחוז
"תשנה את העדות בתיק ההריגה, אסדר לך עבודה ב'ב. יאיר'"

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
"ההתנהגות בעניינו מפלה". פישר בבית המשפט, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

בתחילת השבוע הגיש פישר ערעור על ההחלטה לעצור אותו עד תום ההליכים. סנגורו, עורך הדין רון שפירא, אמר כי המדינה מתנהגת בצביעות. "ההתייחסות לפישר היא מפלה. אין תקדים למעצר עד תום ההליכים במקרים דומים, המשך מעצרו הוא הפרה חמורה של זכויותיו הבסיסיות להליך הוגן", טען.

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד נחקרה בשבועות האחרונות ביחידת להב 433 במסגרת הפרשה. בין היתר, היא נשאלה על קבלת טובות הנאה לכאורה מפישר בעת שכיהנה בתפקידה בכיר בפרקליטות.

התפתחות זו חלה כשבועיים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה לפתוח בחקירה על התנהלותה של דוד סביב הטענות על ניגוד עניינים ופגיעה בטוהר המידות. זאת, לאחר שהמשטרה ציגה את ממצאי הבדיקה הראשוניים שהתקבלו בשעות האחרונים, המניחים תשתית לחשד לביצוע עבירות פליליות. בשלב זה, נמסר אז, לא עלו ממצאים המבססים חשד להטיות בטיפול בתיקים על ידי דוד בזמן שהייתה פרקליטת מחוז.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully