וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבו של עופר וינטר: "הוא לא ישנה את עורו בגלל הקידום"

ניר פורר, רס"פ מילואים ששירת עם אל"מ עופר וינטר ב"צוק איתן", התייחס בריאיון לאולפן וואלה!NEWS לקידומו: "הוא לא שלח את חייליו להילחם בשם אלוהים. הוא מתפלל, זה הופך אותו לפחות מוצלח?"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

שנה בדיוק אחרי מבצע "צוק איתן", הרמטכ"ל החליט לקדם שניים מגיבורי המבצע ההוא. מח"ט גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, שמונה לקצין חי"ר וצנחנים ראשי, ואלוף-משנה עופר וינטר, מפקד חטיבת גבעתי שקודם לדרגת תת-אלוף וימונה לראש מטה פיקוד מרכז. מינויו של וינטר אינו מובן מאליו שכן מדובר בקצין שנוי במחלוקת. ניר פורר, שהיה פקודו של וינטר במבצע צוק איתן, כרס"פ במילואים, ושירת צמוד אליו בחפ"ק, התראיין לאולפן וואלה!NEWS והסביר את הסיבות בעטיין קודם ווינטר.

"בתור אזרח חוויתי חוויה בלתי רגילה עם עופר וינטר. הוא גרם לי לשנות את כל כללי התפיסה שלי לגבי צה"ל, לגבי מפקדיו ולגבי חייליו", אמר. "את הסצנה אחרי חטיפת הדר גולדין לא אשכח לעולם. ישבנו ביחד בתוך החפ"ק, עופר קם ואמר לכל החיילים: "חברים אנחנו חייבים להחזיר את בננו הביתה, עשו הכול על מנת להחזיר אותו הביתה".

עוד בנושא:
מהפכה בצה"ל: תוקם יחידת קומנדו, מפקדי "צוק איתן" יקודמו
פעילות צללים ומענה לדאעש: המשימות של חטיבת הקומנדו

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
תא"ל עופר וינטר/שלומי גבאי

וינטר, אדם מאוד כריזמטי ושחייליו נוהים אחריו, אבל גם קצין כשבתחילת מבצע "צוק איתן" הוציא אגרת למפקד ששלחה את הכוחות בשם אלוהי מערכות ישראל. על כך אומר פורר: "הוא שלח את חייליו בשם השם? מה עושה אותנו יהודים אם לא הדת ולא הקב"ה? בינתיים מבחן התוצאה מדבר, בינתיים עופר וינטר הביא את חייליו להישגים, הביא את הניצחון על החמאס, הראה לחמאס מול מי הוא מתעסק, עופר וינטר שומר על חייליו, דואג לחייליו, עופר וינטר טקטיקן, תחבולן, יודע את העבודה - הוא יודע לעשות מלחמה, הוא יודע להגן על העם. אז מה? אז יש לו אמונה יותר אמונה מניר ומדובי והוא מאמין בשם יותר, והוא מתפלל ומניח תפילין, זה עושה אותו פחות מוצלח? העיקר זה להביא ניצחון".

מדובר בקצין עטור צל"שים: בשנת 2004 צל"ש אלוף פיקוד דרום, לאחר מכן בשנת 2005 קיבל את עיטור המופת לגדוד שעליו פיקד, וכן קיבל את פרס מפא"ת, פיתוח אמצעי לחימה, על פיתוח השיטה ללוחמה במנהרות.

"יש לי חדשות בשבילך", אומר פורר, "וינטר לא ישנה את עורו, לא ישנה את צבעו, לא ישנה את דרכו. עופר וינטר הוא איש שטח, נולד בשטח, הלך בשטח, ישן עם החיילים בשטח, לא התקלח בגלל שהם לא התקלחו. עופר וינטר הוא איש צבא, הוא איש של חיילים, הוא לא ישנה את דרכו, הוא יגיד את מה שיש לו, הוא ילך עם האמת שלו. ירצו אותו, יקבלו, זכינו. עם ישראל זכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully