וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שניהלו קמפיין נגד ברכה, למה חסידי פינטו שותקים?

5.7.2015 / 17:35

החוקר הבכיר ראה ברב סמכות רוחנית עליונה, ואילו פינטו מצא בו גורם ששווה לתחזק עמו קשרים. כשהרב ניסה להעביר לו 200 אלף דולר, ברכה עדכן את מפקדיו, והביא להעמדתו לדין של פינטו. חסידיו פירשו זאת כבגידה, ופתחו במערכה נגד הקצין. כעת הם מסרבים לדבר

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

בחודשים האחרונים ניהלו מקורביו של הרב יאשיהו פינטו קרב נגד תת-ניצב אפרים ברכה. הם ראו בו כמי שסיבך את מנהיגם הרוחני בפרשת השוחד שבה הורשע ונשפט לשנה וחצי מאסר. הם התגאו בכל פרסום שקשר את שמו של ברכה בהקשר שלילי, הפיצו אותו בקבוצות ווטסאפ ובדפי הפייסבוק שניהלו. באחת הפעמים כתבו: "סופו של ברכה במשטרה קרוב". ואולם היום (ראשון), זמן קצר לאחר התאבדותו של ברכה, הם סירבו להגיב. בסביבתו הקרובה של פינטו לא אמרו מילה, והתגובה היחידה הופיעה בדף הפייסבוק שבו ניהלו את הקרב נגד ברכה. הבוקר הם פרסמו את הידיעה על התאבדותו בעמוד הפייסבוק והוסיפו כיתוב לצדה: "ייטיבו גורמים באשר הם להקטין וללא ללבות אש".

בין הרב לחוקר הוותיק התפתחה מערכת יחסים ששיאה היה בחודשים שקדמו ליום שבו ברכה העביר מידע על כך שהרב ניסה לשחד אותו ב-100 אלף פרנק שוויצרי, תמורת מידע על חקירה אחרת שהתנהלה במשטרה. הקשר בין השניים היה הדוק מאוד: טלפונים, פגישות, נוכחות באירועים ועוד. החוקר מספר 1 במשטרה ראה ברב סמכות רוחנית עליונה, ואילו פינטו, שניהל חצר חזקה ומקושרת, ראה בברכה גורם בכיר ששווה לתחזק עמו את קשריו.

התאבדותו של החוקר מספר 1 במשטרה || סיקור מיוחד
ברכה למקורביו לפני מותו: "בגלל הסמסים ישעו אותי"
"אם נתת לי שקל אני מתאבד": תמלילי החקירות של תנ"צ ברכה
ברכה אמר למשפחתו "אני יוצא לשאוף אוויר" והתאבד בירייה

משדר מיוחד בעקבות התאבדות של תת ניצב אפרים ברכה. מערכת וואלה!
שווה לתחזק עמו את הקשר. תת-ניצב ברכה/מערכת וואלה!

הפגישות בין השניים התקיימו בביתו של הרב פינטו באשדוד, אך לא רק שם. אחת הפגישות, למשל, התקיימה במכוניתו של הרב בנתב"ג ב-2011, אז הוא שיתף לראשונה את הקצין במידע על סחיטה ואיומים מצד אזרחים אמריקנים ומקורבו לשעבר. בשיחות שניהל הרב פינטו עם מקורביו הוא הגדיר את ברכה "איש שלנו". כך, למשל, בימים שבהם חצרו של הרב פינטו הייתה בשיא פריחתה, ארגן הרב ארוחה חגיגית לכבוד השר לשעבר בנימין בן אליעזר. גם שם זכה ברכה, כמו גם קציני משטרה נוספים, בהם ניצב בדימוס מנשה ארביב, לכבוד גדול.

לקריאה נוספת:

החוקר שהפך לאימת הפוליטיקאים: מי היה תנ"צ אפרים ברכה?

לכתבה המלאה

אחד הרגעים הדרמטיים בקשר בין ברכה לפינטו נרשמו ב-2012, עת פקד את ברכה משבר אישי. הקצין טען כי הרב לא ידע על כך מפיו, אולם פינטו הגיע לפינטו ובידו זוג תפילין שביקש להביא לו. ברכה התעקש לשלם על התפילין, וכשנחשפה פרשת השוחד אף הציג קבלה על כך. הרב חיזק את ברכה, אך מאוחר יותר היחסים קיבלו תפנית לרעה.

החקירה שהתנהלה נגד עמותת "חזון ישעיה", שפינטו הוא נשיאה, העלתה את שמו של הרב כמי שחשוד שקיבל ממנה מיליוני שקלים לחשבון בנק של רעייתו דבורה. פינטו התעניין על החקירה אצל ברכה, ואילו רעייתו של הרב יצרה עמו קשר באמצעות הודעות כתובות.

שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
אשתו העבירה כסף לרעיית ברכה, והפרשה התפוצצה. הרב פינטו/דרור עינב

שבועיים לאחר מכן פגש פינטו את ברכה בבית מלון בתל אביב, שם הביע רצון לשלם לו 200 אלף דולר. ברכה עדכן את הבכירים ממנו בהצעה זו ומכאן התגלגלה הפרשה שבגינה נגזר על הרב שנה וחצי מאסר. הפגישה שבה הגיע אשתו של ברכה לבית המלון ובמהלכה קיבלה מעטפה עם כסף מרעייתו של פינטו תועדה, והפרשה התפוצצה בקול תרועה רמה.

חסידי הרב פינטו ראו בברכה כמי שקיבל סיוע ממנהיגם הרוחני, אך סיבך אותו בהאשמות שווא. מבחינתם, מעטפת הכסף שקיבל היה עוד שלב מהסיוע הרוחני והכספי שהעניק רבם לברכה ולאנשים נוספים. כשבמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הועלתה האפשרות כי תחל בדיקה נגד ברכה, הם שמחו על כך ושיתפו ברשתות החברתיות כל ידיעה תקשורתית שעסקה בנושא. עתה, כאמור, הם שותקים - שתיקה שאומרת הכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully