וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכה למקורביו לפני מותו: "בגלל הסמסים ישעו אותי"

בשבוע שקדם להתאבדותו הביע ראש יאח"ה חשש בפני חבריו כי בדיקת מח"ש על תכתובות שלו עם עיתונאי תעלה לו בפיקוד על היחידה. "יותר משנתיים מנסים להציג אותי כאדם מושחת. לא קיבלתי שקל מהרב פינטו", אמר לחברו. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תת-ניצב אפרים ברכה, ששם הבוקר (ראשון) קץ לחייו, היה מודאג כי תפקידו נמצא בסכנה בשל בדיקת מחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעניינו – כך מספרים היום מקורביו. "יותר משנתיים מנסים להציג אותי כאדם מושחת, כמי שקיבל שוחד מהרב פינטו, דבר שלא היה. כולם יודעים שלא קיבלתי שקל מהרב פינטו. שלא פשעתי", אמר ברכה לאחד חבריו בשבוע שעבר, "אבל עכשיו החקירה הזו... הסמסים צפויים להוביל לכך שישעו אותי מהפיקוד על היחידה".

בשבוע שעבר פורסם בכלי התקשורת כי מח"ש בודקים עדויות נגד תנ"צ ברכה. בין היתר פרסם יואב יצחק באתר News1 כי עיתונאי "מעריב" אבירם זינו מסר למח"ש התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה, שבה מסר לו לכאורה מידע על פרשת מעונות ראש הממשלה וחקירה פלילית נגד שרה נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון.

על פי החבר, ברכה עוד הביע בפניו חשש שכלפי הציבור הוא יוצג כאדם מושחת, "כמי שנזרק בגלל מעשה שחיתות". החבר הוסיף כי ניסה להרגיע את חברו ואמר לו: "ברכה, אתה קצין בכיר. מותר לך לדבר עם תקשורת. אתה מפקד יחידה ארצית. אין בזה פסול, אתה לא צריך לחשוש מזה. לא עשית דבר שהוא לא חוקי".

עוד על ההתאבדות של ברכה:
ברכה אמר למשפחתו "אני יוצא לשאוף אוויר" והתאבד בירייה
"אם נתת לי שקל אני מתאבד": תמלילי החקירות של תנ"צ ברכה
החוקר שהפך לאימת הפוליטיקאים: מי היה תנ"צ אפרים ברכה?

ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
ניצב בנצי סאו מחוץ לבית משפחת ברכה במודיעין/יותם רונן

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, ביקר בבית משפחתו של ברכה וסיפר כי היה זה ביקור קשה וכואב מאוד. "האירוע הזה הוא אירוע טראגי ואובדן כבד מאוד של המשפחה, אבל לא פחות מכך זה אירוע טראגי ואובדן כבד מאוד למשטרת ישראל", אמר ניצב סאו. "תנ"צ אפרים ברכה היה אחד מטובי החוקרים של משטרת ישראל. לאורך עשרות שנות שירות הוא היה אמון והוביל חקירות מורכבות, חקירות סבוכות, קשות, בין אם זו לחימה בפשיעה החמורה ובין אם זו לחימה בשחיתות הציבורית". הוא עוד ציין כי ברכה הותיר אחריו מורשת של מקצועיות, של מחויבות ושל צניעות. "הוא היה אחד האנשים הצנועים ביותר שפגשתי והכרתי לאורך שנות שירותי במשטרת ישראל ובכלל", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תת ניצב אפרים ברכה התאבד סמוך לביתו במודיעין, יולי 2015. ראובן קסטרו
זירת ההתאבדות של ברכה, הבוקר/ראובן קסטרו

עמיתיו לעבודה הגיבו בצער על התאבדותו של ברכה. ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, אמר כי מדובר בשעה קשה מאוד עבור משפחתו וכן עבור המשטרה ועשרות אנשים שעבדו איתו ותחתיו לאורך השנים. "אפרים היה איש ערכי ומקצוען אמיתי. חוקר מהמעלה הראשונה", אמר ניצב יצחקי. "הוא עמד בעוז לאורך שנים בחזית הלחימה בפשיעה. מפקדיו, עמיתיו ופקודיו העריכו אותו, ראו בו דמות ומודל ואהבו אותו. תרומתו למשטרה ולמדינה לא תסולא בפז".

גם ראש יחידת להב 433 ניצב רוני ריטמן אמר דברים דומים: "איבדנו מפקד וקצין, אך בראש ובראשונה אדם וחבר מסור וערכי, בעל אומץ, תושייה וצניעות יוצאי דופן, שנתן את כל כולו לאורך שנים במאבק עיקש ובלתי-מתפשר בפשיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully