וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הטבח בתוניסיה: בריטניה שוקלת לתקוף את דאעש גם בסוריה

דייוויד קמרון קרא לחברי הפרלמנט לבחון את האפשרות להפציץ את יעדי הארגון, שאחראי לרצח של 30 בריטים בטבח בעיירה סוסה, גם בסוריה ולא רק בעיראק. "יש בסיס חוקי לכך". תוניסיה עצרה 12 חשודים במעורבות בפיגוע

צילום: צילומי חובבים שפורסמו באתר "מוזאיק" בתוניסיה, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קרא היום (חמישי) לפרלמנט לשקול את האפשרות שבריטניה תפציץ יעדים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) גם בסוריה. זאת בעקבות הטבח שבוצע בשבוע שעבר בעיירה סוסה בתוניסיה, שבה נרצחו 30 מתושבי המדינה. חיל האוויר של הממלכה המאוחדת משתתף בתקיפות של מטרות הארגון בעיראק ואוסף מודיעין על דאעש בסוריה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים. עם זאת, הפרלמנט סירב ב-2013 משנה לאשר תקיפות גם בסוריה. דוברת מטעמו של קמרון הבהירה כי הוא טרם החליט אם להעלות את הנושא להצבעה.

לקריאה נוספת בנושא
חקירת הפיגוע בתוניסיה: "המחבל התאמן עם ג'יהאדיסטים בלוב"
נמשכת חקירת המחבל מצרפת; "צילם סלפי עם הגופה חסרת הראש"

חברי המשמר הלאומי של תוניסיה מפטרלים בחוף הים בעיירה סוסה שבו בוצע הטבח, 1 ביולי 2015. רויטרס
חברי המשמר הלאומי של תוניסיה בחוף הים שבו אירע הטבח, אמש/רויטרס

"מה שהוביל לשינוי היא העדות ההולכת וגוברת לכך שדאעש מאיים על תושבי המדינה ועל הביטחון הלאומי שלנו", אמרה הדוברת. "לכן, ראש הממשלה סבור שעל חברי הפרלמנט לשקול את הסוגיות הללו. מבחינתו, יש סיבה לעשות יותר בנושא גם בסוריה", הוסיפה. לפני כשנתיים ספג קמרון מהלומה כשהפרלמנט דחה את ההצעה לתקוף בסוריה וכעת הוא צפוי להמתין עד שיאסוף מספיק תמיכה, ולכן הצבעה בנושא לא צפויה לפני תום הקיץ. "יש לדון בנושא כראוי ובזהירות", הסבירה הדוברת. "הוא סבור שעדיף שיהיה קונצנזוס בנושא".

לדבריה, קמרון סבור כי ישנו בסיס חוקי לפעולה זאת, משום שכלי טיס בריטיים כבר טסים בשמי סוריה ואוספים מודיעין שיכול לשמש לתקיפות עתידיות. היא הוסיפה כי דאעש איבד רבע מהטריטוריה שבה החזיק מאז החלו תקיפות הקואליציה בעיראק. היא שללה את הטענות שלפיהן תקיפות בסוריה עלולות לחזק את הנשיא בשאר אסד, שעליו אמר בעבר קמרון כי הוא חלק מהבעיה בסוריה, ולא מהפתרון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בעיר תדמור, סוריה, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, תוניסיה הודיעה כי עצרה עד כה 12 חשודים במעורבות בטבח במדינה, שבו נרצחו 38 בני אדם, מרביתם תיירים מערביים. לדברי השר האחראי על הקשרים עם הפרלמנט, לזהאר אכרמי, כוחות הביטחון במדינה עדיין מנהלים מצוד אחרי שני אנשים נוספים, החשודים שעברו אימונים במחנות טרור בלוב השכנה יחד עם המחבל שביצע את הירי.

תוניסיה חוששת כי הפיגוע, שעליו קיבל דאעש אחריות, יפגע בענף התיירות שעליו מתבססת המדינה הצפון-אפריקנית. בעקבות הטבח ביטלו תיירים רבים את הטיול במדינה ושבו לביתם. בחודש מרץ האחרון התרחש פיגוע גדול נוסף, כאשר שני חמושים רצחו 22 בני אדם, רובם תיירים, במוזיאון הלאומי ברדו בבירה תוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully