וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בתוניסיה: "המחבל התאמן עם ג'יהאדיסטים בלוב"

גורמים ביטחוניים המעורים בפרטי חקירת פיגוע הירי בעיר סוסה שבו נרצחו 39 בני אדם, מסרו כי היורה היה ככל הנראה בקשר עם ארגונים איסלאמיסטיים. כווית: "ארגוני הטרור פתחו במלחמה"

צילום: צילומי חובבים שפורסמו באתר "מוזאיק" בתוניסיה, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: רגעי האימה בפיגוע בתוניסיה)

גורמים ביטחוניים בתוניסיה העריכו היום (שלישי) כי סיף רזגי, היורה שביצע את הפיגוע בבית המלון בעיר סוסה ביום שישי האחרון, התאמן במחנות של ארגונים ג'יהאדיסטיים בלוב השכנה והיה בקשר עם גורמים איסלאמיסטיים לפני המתקפה. 39 נהרגו בפיגוע, מרביתם נופשים בריטים. כמו כן, אתמול נעצרו שלושה חשודים בסיוע לרזגי בתכנון המתקפה בבית המלון "אימפריאל מרחבא". גורמים ביטחוניים הכחישו כי יורה נוסף השתתף בפיגוע עצמו.

"החקירה העלתה כי סיף רזגי היה בקשר עם טרוריסטים בלוב, וככל הנראה התאמן במדינה", מסר גורם רשמי. כעת מנסים החוקרים להבין כיצד עבר רזגי ללוב ובחזרה באופן חשאי, וכיצד הרשויות לא זיהו כל סימן להתקרבותו לגורמים קיצוניים. כוחות משטרה ירו בו למוות במהלך ההשתלטות על בית המלון ביום שישי.

עוד בוואלה חדשות:
לראשונה: לוחמי דאעש ערפו את ראשיהן של שתי נשים בסוריה
קפריסין: 6 שנות מאסר לפעיל חיזבאללה שתכנן פיגועים נגד יהודים
דאעש הצליח לפגוע בנקודה הכי רגישה לתוניסאים

זירת פיגוע ההתאבדות במסגד שיעי בכוויית, יוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בכווית/רויטרס

המתקפה האחרונה מגבירה את החשש מפני זליגת פעילותם של ארגוני הג'יהאד מלוב השכנה, שצללה לכאוס בשנת 2011, עם הדחתו של השליט מועמר קדאפי. עד כה, נדמה היה שתוניסיה הצליחה להתאושש ממהפכת 2011, אולם כעת גוברים הדיווחים על עימותים עם מיליציות איסלאמיסטיות באזורי הגבול עם לוב ועם אלג'יריה.

פיגוע הירי בעיר הנופש בתוניסיה בוצע במקביל לשתי מתקפות נוספות, בדרום צרפת ובכווית, שעל שלושתן לקח אחריות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שר הפנים של כווית, שייח מוחמד אל-חאלד א-סבאח, הכריז היום כי המדינה "במצב מלחמה". לדבריו, תא הטרור שביצע את פיגוע ההתאבדות במסגד בכווית סיטי, שבו נהרגו 27 בני אדם, "הכריז מלחמה עלינו. יש תאים נוספים, אבל לא נחכה שהם ינסו את מזלם אתנו".

בצרפת נפתחה היום חקירה רשמית נגד יאסין סאלחי, בן 35 שהואשם בעריפת ראשו של המנהל שלו במפעל כימי באזור ליון ובכוונה לפוצץ את המפעל. התובע הכללי של ליון, פרנסואה מולאן, מסר כי עד כה, נמצאו ראיות הקושרות את סאלחי עם דאעש. התביעה בבית הדין לענייני טרור בפריז הוסיפה כי הפעולה "דומה למבצע ג'יהאדיסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully