וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האולם ביבנה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

29.6.2015 / 15:24

מעצרם של עובדיה כהן ויגאל עקליאן, בעלי אולם "עדיה" שבו קרס גוף תאורה והרג אישה, הוארך עד מחר. הוארך גם מעצרם של מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול, החשודים בגרימת מותה וכן בשיבוש החקירה

צילום: דוד קורן, יבנה נט; עריכה: מתן חדד, ליאור קירשנר

(צפו בהארכת מעצרם של מהנדס הבטיחות ומנהל התפעול, בשבוע שעבר)

עובדיה כהן ויגאל עקליאן, בעלי אולם "עדיה" ביבנה, שבו נהרגה אביבה חיון ו-21 נוספים נפצעו מקריסת גוף תאורה במהלך חתונה בשבוע שעבר, נעצרו הבוקר (שני) בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של השניים עד למחר בערב, בהסכמת הצדדים.

השניים נעצרו בתום חקירתם השלישית במשרדי מפלג ההונאה של משטרת מחוז המרכז. מצטרפים למהנדס הבטיחות, עתניאל מאדר, ולמנהל התפעול, אורן זרוג, שכבר נעצרו בפרשה. מעצרם הוארך מוקדם יותר היום ביומיים נוספים.

עוד על האסון בחתונה:
"התאורה נפלה על אנשים, בואו דחוף": השיחה למד"א אחרי האסון בחתונה
אביבה נהרגה בחתונה: "המדינה אשמה באוזלת היד"
במוקד החקירה: מדוע כבלי הבטיחות לא מנעו את קריסת גוף התאורה?

עובדיה כהן ויגאל עקליאן, בעלי אולם האירועים עדיה ביבנה, בימ"ש השלום ראשון לציון, 29 ביוני 2015. דוד קורן
בעלי האולם "עדיה", עובדיה כהן ויגאל עקליאן, בבית משפט השלום בראשון לציון, היום/דוד קורן

בדיון בהארכת מעצרם של בעלי האולם הסביר חוקר המשטרה כי מעצרם אינו משפיע על החשדות נגד שני העצורים הנוספים. "אין בהתפתחויות החדשות להפחית מהחשדות כלפי המהנדס. אני מייחס לבעלי האולם את חלקם היחסי באירוע", הסביר החוקר. החוקר עוד אמר כי טרם התקבלה חוות דעת מקצועית בנוגע לקריסת גוף התאורה. "אין בידיי ממצאים חדשים. יש לנו את הראיות לכך שהיה כאן מעשי רשלני", הוסיף.

מלבד גרימת מוות ברשלנות, מנהל התפעול חשוד גם בשיבוש החקירה. בדיון בעניינו היום סיפר החוקר כי לאחר האירוע ניסה זרוג לנסר את אחד מחלקי גשר התאורה. פרקליטו, עו"ד נס בר נתן, טען כי לא היה מדובר בניסיון שיבוש, אלא בניסיון להזיז את ההריסות כדי להכשיר את האולם לאירועים נוספים. "מדובר במתקן גדול וכבד שהיה צורך להזיז אותו", אמר עו"ד בר נתן.

קריסת נברשת במהלך אירוע חינה באולם האירועים "חופה" שביבנה, יוני 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
גוף התאורה שקרס/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

עוד עלה מחקירת המשטרה כי זרוג, שהיה אחראי על הפעלת מתקן התאורה, היה חסר הכשרה מקצועית בתחום, ועבד בעברו כמתווך דירות וכתקליטן. מדברי החוקר בדיון עולה כי זרוג הוא גם זה שהגה את הרעיון להתקין במקום גוף תאורה שכזה ותכנן אותו. על פי החוקר, הוא ראה מתקן דומה באולם אחר והחליט לבנות כזה באולם "עדיה", בחר את המנורות, את המוטות ואת שאר חלקי המתקן והביא את אנשי המקצוע שבנו אותו.

גם המהנדס נחשד בשיבוש החקירה. על פי החוקר, הוא הגיע לאולם האירועים על דעת עצמו בשעה שהיה סגור, ועשה פעולה שיש בה לשבש את החקירה.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully