וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: לוחמים ילמדו להפעיל את המערכת ליירוט טילי חיזבאללה

29.6.2015 / 14:15

משרד הביטחון הודיע על פתיחת קורס ראשון לחיילים לתפעול "שרביט קסמים". אלה שיעברו את הקורס יהיו חלק מהמחזור הראשון שיקלוט את המערכת בחיל האוויר כשתוכרז מבצעית, ככל הנראה במהלך 2016

ניסוי יירוט במערכת שרביט קסמים (קלע דוד)/צילום: משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

משרד הביטחון הודיע הבוקר (שני) על פתיחת קורס ראשון בשיתוף חברת רפא"ל לתפעול "שרביט קסמים", מערכת ההגנה מפני רקטות וטילים לטווח בינוני שנמצאים בידי חיזבאללה. מדובר בקורס באורך חצי שנה, ובו ילמדו לוחמים להפעיל את המערכת על כל מרכיביה. הלוחמים שיעברו את הקורס יהיו חלק מהמחזור הראשון שיקלוט את המערכת בחיל האוויר כאשר תוכרז המערכת כמבצעית, ככל הנראה במהלך 2016.

בחודש שעבר אישרה ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקני להקציב לישראל 165 מיליון דולרים עבור מערכת "שרביט קסמים". כחודש לפני כן השלימו מנהלת "חומה" במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, MDA, סדרת ניסויים מוצלחים במערכת. "מדובר במערכת ייחודית מחזית הטכנולוגיה בעולם", אמר לאחר הניסויים ראש מנהלת "חומה", יאיר הרמתי. "המיירט הוא קטן, זריז והוא מיירט מהמעלה הראשונה. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית. המערכת הזו תתווסף למערכת 'כיפת ברזל', ובשלבים הבאים של הפיתוח היא תדע להתמודד עם מטוסים לא מאוישים ועם טילי שיוט".

עוד בנושא:
ארה"ב תעביר לישראל כ-500 מיליון דולר עבור מערכות יירוט טילים
מערכת ההגנה מפני טילי חיזבאללה תיכנס לפעולה כבר ב-2016
"ישראל ביקשה מארה"ב 300 מיליון דולר ל'חץ' ול'שרביט קסמים'"

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
ניסוי של מערכת "שרביט קסמים", ב-2013/משרד הביטחון

מערך ההגנה של ישראל מורכב מכמה שכבות. השכבה העליונה היא מערכת ה"חץ 2", שאמורה ליירט טילים בכניסה לאטמוספירה. השכבה מתחתיה היא מערכת ה"פטריוט", שמיירטת טילים בליסטיים. השכבה האמצעית מורכבת מ"שרביט קסמים". המערכת אמורה ליירט רקטות וטילים לטווח קצר עד בינוני, בין היתר "פאתח" ו"זילזל" שבידי צבא סוריה, חמאס וחיזבאללה. השכבה התחתונה מורכבת ממערכת "כיפת ברזל", שמסוגלת ליירט רקטות קצרות טווח. לפצצות מרגמה אין עדיין מענה מבצעי.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully