וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההגנה מפני טילי חיזבאללה תיכנס לפעולה כבר ב-2016

1.4.2015 / 17:00

ביממה האחרונה הושלמה סדרת ניסויים מוצלחים במערכת "שרביט קסמים". יעלון: "בשנה הבאה היא תצטרף ל'חץ 2' ו'חץ 3' כדי להתמודד עם אתגרי העתיד". אתמול העריך קצין בכיר בפיקוד העורף כי בזמן מלחמה, כאלף טילים ישוגרו לישראל ביום. צפו בניסויים

צילום: דוברות משרד הביטחון עריכה: ניב פוקס

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, MDA, השלימו ביממה האחרונה סדרת ניסויים מוצלחים ב"שרביט קסמים", מערכת ההגנה מפני רקטות וטילים מהטווח הבינוני שנמצאים בידי חיזבאללה. שר הביטחון משה יעלון בירך היום (רביעי) על הצלחת הניסויים והבטיח: "המערכת תהיה מבצעית כבר בשנה הבאה והיא תצטרף ל'חץ 2' שהיא כבר מבצעית ול'חץ 3' שנמצאת בפיתוח, כדי להתמודד עם אתגרי העתיד".

במסגרת הניסויים, שבהם השתתפו גם נציגי החברות רפאל - חברת האם של הפרויקט, ריית'און האמריקנית, אלביט מערכות אלישרא ואלת"א, שוגרו טילי אנקור שדימו את המטרה העתידית. בניסוי האחרון, לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה המכ"ם והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב את תכנית ההגנה נגדה. "שרביט קסמים" שיגרה בהצלחה טיל מיירט, שעבר את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

סדרת הכתבות "100 אלף טילים ביום":
המלחמה הבאה מול חיזבאללה כבר תיראה אחרת לגמרי
כשמאות חיילים מהכוח המיוחד של חיזבאללה יפשטו על הגבול
טילים במגדלים בתל אביב: העורף מוכן לרגע האמת מול חיזבאללה?

ניסוי מוצלח בוצע במערכת "שרביט קסמים". משרד הביטחון
טיל מיירט של "שרביט קסמים"/משרד הביטחון

"בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת 'שרביט קסמים', אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת מערכות היירוט בעולם", הסביר ראש מנהלת "חומה", יאיר הרמתי. "מדובר במערכת ייחודית מחזית הטכנולוגיה בעולם. המיירט הוא קטן, זריז והוא מיירט מהמעלה הראשונה. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית. המערכת הזו תתווסף למערכת 'כיפת ברזל' ובשלבים הבאים של הפיתוח היא תדע להתמודד עם מטוסים לא מאוישים וטילי שיוט".

לדברי הרמתי, בשונה ממערכת "כיפת ברזל", יידרש מספר מצומצם של סוללות "שרביט קסמים" בלבד כדי להגן על כל מדינת ישראל. זאת, מפני שאת סוללות המערכת החדשה ניתן להציב במרחק כפול זו מזו בהשוואה לסוללות "כיפת ברזל". כמו כן, סוללות אלה פועלות בגובה הגבוה פי שניים מאלה של "כיפת ברזל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"השפיץ של הטכנולוגיה העולמית"

שלמה, מנהל הפרויקט מטעם חברת רפאל, ציין כי מדובר בהצלחה גדולה. "אנחנו נרגשים מאוד בתום סדרת הניסויים", אמר בשיחה עם וואלה חדשות. "זו הצלחה כבירה והתוצאות יוצאות מן הכלל. המיירט של המערכת הוא השפיץ של הטכנולוגיה העולמית. הוא יודע ליירט את המטרה במרחק של עשרות קילומטרים מהיעד, כך שרסיסי המטרה לא נופלים על הערים".

טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
בניגוד אליה, המערכת החדשה תאפשר שימוש בפחות סוללות. "כיפת ברזל" בפעולה/רויטרס

"שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני, בדגש על טילים מדויקים. הצלחת הניסויים והצטרפותה למערכת "חץ", יאפשרו לעבות את מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות.

לאחרונה פנתה ישראל לארצות הברית וביקשה סיוע של 350 מיליון דולר להצטיידות במערכת "שרביט קסמים", בדגש על ייצור הטילים המיירטים. כל טיל מיירט עולה, לכל הפחות, מיליוני דולרים.

רק אתמול סיפר קצין בכיר בפיקוד העורף כי על פי התרחיש שגובש בצבא, במהלך כל יום לחימה מול ארגון הטרור השיעי ישוגרו לשטח ישראל כאלף רקטות. עשרות אלפי דירות צפויות להינזק ולדירות ספורות אף צפוי להיגרם נזק כבד מאוד. לפי הקצין הבכיר, מאות משפחות יפונו מבתיהן. הקצין הבכיר חשף כי צה"ל מכין תכניות לפינוי כמה ישובים בגבול הצפון וקליטת עשרות אלפי אזרחים בבסיסי צה"ל. עוד ציין, כי מאות אזרחים ייפצעו באורח קל, עשרות ייפצעו קשה וייהרגו אזרחים בודדים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully