וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביקשה מארה"ב 300 מיליון דולר ל'חץ' ול'שרביט קסמים'"

על פי דיווח בסוכנות "בלומברג", ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון אשר אחראית על מערכות ההגנה מפני טילים הגיע בתחילת החודש לארצות הברית על מנת לדון עם מחוקקים בנושא. מדובר בחריגה מהתקציב שהציע הפנטגון, שעומד על 158 מיליון דולר

צילום: משרד הביטחון, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

(מקור ביטחוני: "הניסוי במערכת הטילים 'חץ' - כשל")

לאחר שמשרד הביטחון הודה השבוע כי הניסוי במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2" כשל ובעקבותיו בוטל הניסוי במערכת "חץ 3" מטעמי בטיחות, ישראל ביקשה מהקונגרס האמריקני להקצות 317 מיליון דולרים מתקציב הסיוע השנתי לישראל עבור מימון מערכות "שרביט קסמים" ו"חץ 3" - כך דיווחה אמש (שישי) סוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג". מדובר בחריגה מתקציב הסיוע הביטחוני של 158 מיליון דולר שהוצע מטעם הפנטגון עבור שנת התקציב, שמתחילה ב-1 באוקטובר.

על פי הדיווח, יאיר רמתי, ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון אשר אחראית על מערכות ההגנה מפני טילים, הגיע בתחילת החודש להיפגש עם מחוקקים ועם עוזריהם על מנת להודות להם על הסיוע שניתן עד כה עבור מימון המערכות וכדי לבקש את הסיוע החריג. זאת, על פי גורמים שבחרו להישאר אנונימיים בפני "בלומברג".

"הישראלים וחבריהם בגבעת הקפיטול, שכבר ניצלו את המירב מתקציב החוץ שמעניקה ארצות הברית, פונים שוב ושוב לתקציב הביטחון של ארצות הברית כמקור מימון נוסף עבור פיתוח נשק שעונה על צרכיהם הייחודיים", אמר ל"בלומברג" ג'ואל ג'ונסון, מומחה לייצוא ביטחוני ובכיר לשעבר בארגון הגג של התעשיות הביטחוניות בארצות הברית. על פי הדיווח, בשגרירות הישראלית סירבו להגיב ודובר הסוכנות להגנה מפני טילים, ריצ'רד להנר, סירב למסור אם רמתי ביקר גורמים בסוכנות.

עוד בנושא צבא וביטחון:
סיור במנהרה של הג'יהאד האיסלאמי: "מסתור מהאויב הציוני"
תיעוד: הדרך המקורית של שב"ח להסתנן לישראל
איום חיזבאללה: צה"ל החל בבניית חומה בין קיבוץ חניתה ללבנון

ניסוי בטיל חץ 3. משרד הביטחון
הניסוי הכושל ב"חץ 3"/משרד הביטחון

בחודש דצמבר ביצעה מנהלת חומה במשרד הביטחון, בשיתוף עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), ניסוי מתוכנן במערכת הטילים "חץ". במסגרת תכנית הניסויים במערכות ההגנה הרב-שכבתית, שוגר טיל מטרה אשר על פי הודעת משרד הביטחון "ביצע את מסלולו בהצלחה".

עם זאת, בסוכנות הידיעות רויטרס פורסם כי על פי מקורות ביטחוניים, הניסוי כשל. לפי הסוכנות, מפעילי "חץ 3" ביטלו את שיגור טיל היירוט לאחר שלא הצליח "להינעל" על טיל המטרה. "הייתה ספירה לאחור לשיגור, ולאחר מכן שום דבר לא קרה", סיפר אחד המקורות לרויטרס. "לכן התקבלה החלטה שלא לבזבז את הטיל המיירט".

גורמים מקצועיים בתעשיות הביטחוניות אמרו אז כי במהלך הניסוי "הייתה תקלה בטיל המדמה טיל אויב, מסיבות לא ברורות שנבדקות עתה. כלל המערכות עבדו, אך בשל תקלה טכנית לא בוצע יירוט".

ניסוי יירוט מוצלח למערכת "שרביט קסמים". משרד הביטחון
לא ייקלט בשנת 2015 בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון. שרביט קסמים/משרד הביטחון

בנוגע למערכת "שרביט קסמים", בחודש מאי האחרון הורה שר הביטחון משה יעלון לעצור את ההשקעה בתשתיות לקליטתה, בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון. "המערכות לא ייקלטו בזמן כי היינו אמורים להשקיע בתשתיות לקליטה שלהן", הסביר אז גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות.

הגורם ציין אז, כי התעשייה האווירית וחברת "רפאל" משקיעות מכספן בהמשך הפיתוח והייצור של המערכות מתוך הבנה שמשרד הביטחון יחזיר להן את הכסף בעתיד, אך הן אינן משקיעות בתשתיות לקליטת המערכות. ההשלכה הראשונה לכך, היתה ש"שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל" לא צפויות להיקלט בשנת 2015. על פי התכנון המקורי, מיירט "שרביט קסמים" הראשון היה אמור להיקלט כבר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully