וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום חיזבאללה: צה"ל החל בבניית חומה בין קיבוץ חניתה ללבנון

26.2.2015 / 17:00

על רקע התקרית בהר דב ואיומי נסראללה על כיבוש יישובים, הוחלט על בניית החומה ביישוב שבגליל המערבי כחלק משורת עבודות הנדסיות באזור, שמטרתן למנוע חדירת כוחות עוינים לשטח ישראל. "משפרים את תשתיות ההגנה בגבול"

עבודות של צה"ל בגבול לבנון, פברואר 2015. אדריאן הרבשטיין
גבול לבנון, היום/אדריאן הרבשטיין

חודש לאחר התקרית בהר דב, בפיקוד החלו בבניית חומה בין קיבוץ חניתה שבגליל המערבי ללבנון, מחשש שמזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, יממש את איומיו הישנים לכבוש יישובים בגליל - כך נודע לוואלה חדשות. בניית החומה היא חלק משורה של עבודות הנדסיות באזור הגבול, שמטרתן למנוע גישה מהירה של כוחות עוינים לשטח ישראל.

ההחלטה על מיקום והיקף העבודות, שהחלו אתמול (רביעי) בבוקר, התקבלה לאחר עבודת מטה נרחבת שנעשתה באוגדה 91, "עוצבת הגליל", בפיקודו של תת-אלוף מוני כץ. עבודת המטה נועדה לאתר נקודות תורפה באזור שאותן יוכלו כוחות חיזבאללה לנצל בזמן עימות כדי לחדור לישראל או לבצע פיגועים מורכבים.

לאחר שהוגשו המסקנות והתקבלו האישורים המתאימים, החלו חפירות סמוך לקו הגבול עם לבנון, על מנת להעמיק את הוואדיות מהצד הישראלי שליד ההר. כמו כן, החלה כאמור בניית חומה באזור חניתה, על מנת להקשות על כוחות רגליים לחדור לישראל מכיוון הוואדי. בחלק מהמקומות יידרשו הכוחות ההנדסיים להקים חומת בטון לחיזוק החפירות בהרים. עוד הוחלט כי שטח גדול מאוד ינוקה לחלוטין מצמחייה כדי להגדיל את טווח הראייה לכוחות צה"ל שמסיירים באזור. בחלק מהאזורים הסמוכים לגבול נשקלת אף הקמת גדר חכמה.

עוד בנושא:
אחרי הפיגוע בהר דב: צה"ל הציב בטונדות בצפון רמת הגולן
קו ראשון בחזית: כך אבדה תחושת הביטחון בגבול הצפון
נסראללה: "כל העולם מבין שדאעש מהווה איום, מלבד ישראל"

גורמים בכירים בפיקוד צפון התייחסו לאיומיו של מנהיג הארגון השיעי בנוגע לכיבוש יישובים בגליל ואמרו כי הם לא מנותקים מהמציאות - בדגש על היישובים שעל גבול לבנון. עם זאת, הדגישו הגורמים כי צה"ל ערוך לכלל התרחישים - כולל פינוי יישובים בזמן חירום או כיבוש מהיר של השטחים שאליהם ינסו כוחות חיזבאללה לחדור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטונדות שהוצבו בצפון רמת הגולן בחודש האחרון, בתגובה לתקרית בהר דב/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק השבוע דווח כי על רקע התקרית בהר דב, שבה נהרגו רב-סרן יוחאי קלנגל וסמל-ראשון דור חיים ניני מירי חיזבאללה, החל חיל ההנדסה להציב מחסומי בטון לראשונה בצפון רמת הגולן, במסגרת היערכות מחודשת בגבול עם סוריה. זאת, עקב חשש לירי של טילים נגד טנקים (נ"ט) וצלפים לעבר כוחות המוצבים באזור.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים: "בשבוע האחרון החלו כוחות צה"ל בעבודות הנדסה לשיפור תשתית ההגנה בגבול הלבנון". גורם צבאי רשמי הוסיף: "עבודות התשתית ייערכו כמה שבועות סמוך ליישוב חניתה ומטרתם שיפור תשתיות ההגנה בגבול".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עוד באותו נושא

נסראללה: במלחמה הבאה נכבוש את הגליל

לכתבה המלאה
עבודות של צה"ל בגבול לבנון, פברואר 2015. אדריאן הרבשטיין
גבול לבנון, היום/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully