וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשט: ועדת הכנסת תדון בשלילת זכויותיו של ח"כ גטאס

29.6.2015 / 11:15

חברי הוועדה ידונו באפשרות של שלילת דרכונו הדיפלומטי של הח"כ מהרשימה המשותפת שהגיע על סיפונה של הספינה "מריאן" שנבלמה הלילה. גם ועדת האתיקה תדון בעניינו. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

אחרי המשט, מגיעה התגובה הפרלמנטרית: ועדת הכנסת, בראשותו של ח"כ דוד ביטן (הליכוד) תתכנס מחר (שלישי) לדיון שמטרתו לבחון את האפשרות לשלול זכויות מח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) שהשתתף ב"משט החירות השלישי" לעזה. בלשכתו של ביטן אמרו אתמול כי בין היתר נשקלת האפשרות לשלול ממנו את דרכונו הדיפלומטי. כמו כן, צפויה גם ועדת האתיקה של הכנסת לדון בעניינו של ח"כ גטאס, אולם לא ברור עדיין מתי יתקיים הדיון.

הבוקר התייחס יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להשתתפותו של גטאס במשט ואמר כי הוא מצפה מוועדת האתיקה לנקוט את האמצעים החמורים ביותר שאפשר נגד ח"כ גאטס. "לא יכול להיות שחבר בכנסת ישראל יסייע לטרור באופן כל כך בוטה ובינלאומי", אמר לפיד. "אני רוצה לברך את צה"ל על כך שעצר את משט הטרור שניסה לעבור לכיוון עזה. צריך לזכור כי אם המשט הזה היה עובר, הספינה הבאה שהייתה עוברת הייתה ספינה שהיו עליה טילים שמיועדים לחמאס, והטילים האלו היו נורים אחר כך על אזרחי ישראל". הוא עוד בירך את צה"ל על עצירת הספינה בפעולה "נקייה ונחושה".

עוד על המשט לעזה:
נתניהו לנוסעי המשט: "טעיתם בדרך, סוריה זקוקה לכם יותר מעזה"
ח"כ גטאס פנה לנתניהו מהמשט: "אפשרו את הגעתנו לעזה"
ח"כ גטאס בטרם עלייתו למשט לעזה: "זו חובתי המוסרית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ גטאס על סיפון ה"מריאן" בדרכו לרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה השתלטו לוחמי חיל הים על הספינה "מריאן", שהייתה בדרכה לרצועת עזה ועל סיפונה היה, בין היתר, ח"כ גטאס. מדובר צה"ל נמסר כי תהליך ההשתלטות היה קצר, הלוחמים לא נתקלו בהתנגדות מצד נוסעי הספינה ואיש לא נפגע. לאחר ההשתלטות ליוו הלוחמים את הספינה לנמל אשדוד. שלושת כלי השיט הנוספים שתכננו להגיע לחופי הרצועה במסגרת המשט שבו לאירופה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
"משט החירות" לעזה יצא לדרך. רויטרס
אחת מספינות המשט לאחר שיצאו מיוון/רויטרס

ח"כ גטאס הודיע ביום ראשון שעבר על כוונתו להשתתף במשט במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו ביקש ממנו להתיר את הגעת הספינות לרצועת עזה. "המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה", כתב ח"כ גטאס.

השתתפותו במשט עוררה סערה בקרב פוליטיקאים רבים, וחלק גם קראו לשלילת זכויותיו. "הגיע הזמן לשלול את זכויותיהם של חברי כנסת הפועלים נגד האינטרסים הביטחוניים של ישראל", כתבה שרת התרבות והספורט מירי רגב בפייסבוק, ובירכה על הכוונה לדון בנושא בוועדת הכנסת. "לא ייתכן שחבר כנסת יפגע במדינת ישראל, יעשה דה-לגיטימציה ובמקביל ייהנה מחסינות פרלמנטרית", הוסיפה.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully