וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לנוסעי המשט: "טעיתם בדרך, סוריה זקוקה לכם יותר מעזה"

28.6.2015 / 19:39

ראש הממשלה העביר מסר לבאים ב"משט החירות השלישי" לכיוון הרצועה, ולפיו אין סגר על עזה על אף שישראל מתמודדת עם איומי טרור. "חמאס מנסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, ואנחנו מגנים על אזרחינו בהתאם לדין הבינלאומי"

עריכה: ניר חן

לשכת ראש הממשלה העבירה היום (ראשון) למשתתפי "משט החירות השלישי", שעושים את דרכם בשעה זו מחופי יוון לרצועת עזה, אגרת ובה עמדתה הרשמית של ישראל באשר לניסיון להפר את ריבונותה. "כאן בישראל אנו מתמודדים עם מציאות שבה ארגוני טרור כמו חמאס מנסים לפגוע באזרחים חפים מפשע. מול ניסיונות אלו אנו מגנים על אזרחי ישראל בהתאם לדין הבינלאומי. אין סגר על רצועת עזה, ואתם מוזמנים להעביר דרך ישראל כל ציוד הומניטרי", נכתב.

נתניהו מדגיש לכל אורך המכתב כי ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היחידה השומרת על זכויות אדם באזור. "ברוכים הבאים לישראל, נראה שטעיתם בדרך", נכתב בתחילתו, "אולי התכוונתם להפליג למקום לא רחוק מכאן – סוריה. שם טובח משטרו של אסד מדי יום בבני עמו וזאת בתמיכת המשטר הרצחני של איראן. לעומת זאת כאן בישראל אנו מתמודדים עם מציאות שבה ארגוני טרור כמו חמאס, מנסים לפגוע באזרחים חפים מפשע. מול ניסיונות אלה אנו מגנים על אזרחי ישראל בהתאם לדין הבינלאומי", נמסר.

"למרות זאת, ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה – כ-800 משאיות מדי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בממוצע, טון ציוד לכל תושב ברצועה. אגב, סך הציוד שנכנס מישראל לעזה שקול לתכולת יותר מחצי מיליון סירות כמו זאת שהגעתם איתה. ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים, לרבות הקמת מרפאות ובתי חולים".

לקריאה נוספת:
ישראלית על המשט לעזה: "לא יכולה לשתוק לנוכח הסגר"
47 איש על 4 ספינות: צה"ל ערוך להשתלט על "משט החירות"
ח"כ גטאס בטרם עלייתו למשט לעזה: "זו חובתי המוסרית"

"משט החירות" לעזה יצא לדרך. רויטרס
המשט לעזה/רויטרס

בהמשך נכתב כי ישראל לא תאפשר העברת סחורות לרצועה בדרך זו, כפי שהחוק מאפשר לה. "לצד זה, איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים. רק לפני שנה סיכלנו ניסיון להבריח מהים מאות אמצעי לחימה שהיו מיועדים לפגוע באזרחים חפים מפשע. אין סגר על רצועת עזה, ואתם מוזמנים להעביר דרך ישראל כל ציוד הומניטרי. מניעת כניסה דרך הים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי ואף קיבלה גיבוי מוועדה של מזכ"ל האו"ם", נכתב.

"אם זכויות אדם היו באמת מעניינות אתכם, לא הייתם מפליגים להזדהות עם משטר טרור שמוציא להורג ללא משפט תושבי עזה, ומשתמש בילדי עזה כמגן אנושי", נמסר. "אם הייתם מגיעים לישראל הייתם יכולים להתרשם מהדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שמקפידה על שוויון לכל אזרחיה ועל חופש פולחן לבני כל הדתות. מדינה שפועלת על פי החוק הבינלאומי כדי לאפשר לתושביה חיים בטוחים ולילדיה לגדול בשקט ובשלווה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ח"כ גטאס: "הימנעו משימוש בכוח"

מוקדם יותר היום העביר חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), הנמצא על הספינה "מאריאן", מכתב לנתניהו ולשר הביטחון משה יעלון, ובו הוא פונה אליהם בבבקשה לאפשר את כניסת המשט לרצועת עזה. "כידוע לכם, הכרזתי על כוונתי להשתתף במשט מתוך מניע פוליטי מובהק המתנגד למצור המתמשך על עזה... מצור שאינו חוקי ומנוגד למשפט הבינלאומי", כתב גטאס.

עוד הוסיף ח"כ גטאס, כי כל הנוסעים הנמצאים על ארבע הספינות שיצאו בחמישי ובשישי, הם פעילי שלום. מטרתו היחידה של המשט היא "למחות נגד הסגר על עזה ולהושיט סיוע הומינטרי". חבר הכנסת מסיעת בל"ד גם ציין כי כעת נמצאת הספינה במרחק של 150 מייל מחופי עזה. "אני מבקש להימנע משימוש בכוח הפוגע במסע ההומניטרי של הספינה", סיכם.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully