וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס פנה לנתניהו מהמשט: "אפשרו את הגעתנו לעזה"

במכתב ששיגר חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, הנמצא על הספינה "מאריאן" שבדרכה לרצועה, הוא ביקש "להימנע משימוש בכוח הפוגע במסע ההומניטרי". מחרתיים ייערך דיון בנוגע לשלילת זכויותיו הפרלמנטריות של גטאס. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), הנמצא על הספינה "מאריאן" שלח היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון משה יעלון, ובו הוא פונה אליהם בבבקשה לאפשר את כניסת המשט לרצועת עזה. "כידוע לכם, הכרזתי על כוונתי להשתתף במשט מתוך מניע פוליטי מובהק המתנגד למצור המתמשך על עזה... מצור שאינו חוקי ומנוגד למשפט הבינלאומי", כתב גטאס.

עוד הוסיף ח"כ גטאס, כי כל הנוסעים הנמצאים על ארבע הספינות שיצאו בחמישי ובשישי, הינם פעילי שלום. מטרתו היחידה של המשט היא "למחות נגד הסגר על עזה ולהושיט סיוע הומינטרי". חבר הכנסת מסיעת בל"ד גם ציין כי כעת נמצאת הספינה במרחק של 150 מייל מחופי עזה. "אני מבקש להימנע משימוש בכוח הפוגע במסע ההומניטרי של הספינה", סיכם.

עוד בנושא
ישראלית על המשט לעזה: "לא יכולה לשתוק לנוכח הסגר"
47 איש על 4 ספינות: צה"ל ערוך להשתלט על "משט החירות"
ח"כ גטאס בטרם עלייתו למשט לעזה: "זו חובתי המוסרית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ גטאס על המשט, ומשמאל המכתב ששלח לראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, צפויה להתכנס ועדת הכנסת ביום שלישי הקרוב לדיון על שלילת זכויותיו של חבר הכנסת גטאס. בין הזכויות שבוחנים בלשכתו של יו"ר הוועדה, דוד ביטן, כיצד לשלול מגטאס: שלילת הדרכון הדיפלומטי והגבלות על חופש התנועה. בלשכתו של ביטן אמרו לוואלה!NEWS כי "זו ההזדמנות האחרונה של גטאס להסתובב ולחזור אחורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"גטאס מנסה להביך את ישראל בפני העולם"

"כשם שמצאת אפשרות לתקשר מלב ים, תמצא פיתרון ליצור קשר עם הוועדה"

בנוגע למכתב ששלח גטאס, ולבקשתו לדחות הדיון בשל הימצאותו על המשט, השיב ביטן: "מאחר ויש לך זמן ויכולת לכתוב מכתבים פופוליסטיים מלב ים לראש הממשלה ולשר הביטחון, ומאחר שכחבר בכנסת ישראל התעלמת מהקריאות להימנע מעלייה למשט והחלטת להמשיך במאמציך לחתור תחת המדינה, לנסות להביכה לעיני כל העולם - איני רואה כל סיבה להיעתר לבקשת הדחייה. כשם שמצאת אפשרות לתקשר מלב ים תמצא פיתרון ליצור קשר עם הוועדה ביום שבו קבעתי את הישיבה. הוועדה תדון בנושא, ויחד עם זאת תכבד את החוק והתקנון בכל הקשור להחלטותיה בעניין".

השרה מירי רגב הוסיפה בעניינו של גטאס כי "הגיע הזמן לשלול את זכויותיהם של ח"כים הפועלים נגד האינטרסים הביטחוניים של ישראל". בפוסט שכתבה הוסיפה שרת התרבות והספורט כי היא "מברכת על כך שהשבוע תתכנס ועדת הכנסת לדון בשלילת זכויותיו של ח"כ גטאס בעקבות עלייתו על המשט שמתיימר להיות הומניטרי. לא ייתכן שחבר כנסת יפגע במדינת ישראל, יעשה דה-לגיטימציה, ובמקביל יהנה מחסינות פרלמנטרית".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully