וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ביוון: הבנקים יישארו סגורים לפחות עד למשאל העם

הממשלה החליטה להטיל הגבלות על משיכת מזומנים, במטרה למנוע הידרדרות נוספת במצבה של המערכת הכלכלית במדינה. ראש הממשלה טען כי האיחוד האירופי "מנסה לסחוט את העם היווני", אולם הסקרים חוזים לו הפסד

עריכה: ניר חן

ממשלת יוון אישרה הלילה (שני) כי הבנקים במדינה יישארו סגורים לפחות עד 6 ביולי, ויוטלו הגבלות על משיכת מזומן ממכשירי כספומט – כך מסר גורם בכיר בתום ישיבת הממשלה בנושא. לדבריו, הכספומטים ייסגרו לחלוטין הבוקר, אולם יופעלו מחדש לקראת שעות הערב. לא יהיה ניתן למשוך יותר מ-60 אירו בכל יום. ההגבלות נועדו להתמודד עם משיכות המזומנים הרבות מהבנקים היוונים, מחשש לקריסת המערכת הכלכלית במדינה.

ראש הממשלה אלכסיס ציפראס הכריז כבר אתמול כי על בסיס המלצת הבנק המרכזי של יוון, הבנקים לא ייפתחו היום, ויוטלו הגבלות על משיכת מזומנים. זאת, על רקע המשך הדיונים עם הנושים של ממשלת יוון – האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית – ללא התקדמות של ממש. ציפראס הכריז כי ב-5 ביולי יתקיים משאל עם בנוגע לחבילת הסיוע של הנושים, שתכלול הגבלות חמורות על הכלכלה היוונית.

עוד בוואלה חדשות:
למרות האיום: הבנק המרכזי האירופי ימשיך הסיוע ליוון
מלחמות, חובות ומהגרים: המשברים שמאיימים לפרק את אירופה
יוון תקיים משאל עם על הסדר החוב, אירופה סירבה להארכת המו"מ

אזרחים ממתינים בתור למשוך כסף מבנק בכריתים, יוון, יוני 2015. רויטרס
אזרחים ממתינים בתור לכספומט באי כריתים, אתמול/רויטרס

לטענת אתונה, הדרישות האירופיות משפילות ורק יגרמו להחרפת המצב הכלכלי של יוון. "כעת, ברור שלהחלטה הזאת אין כל מטרה מלבד לסחוט את העם היווני ולמנוע תהליך דמוקרטי חלק של משאל עם", אמר אמש ציפראס. "הם לא יצליחו. העם היווני רק נחוש יותר לדחות את ההצעה הבלתי-מתקבלת על הדעת והאולטימטום שהציבו הנושים".

מחר יפוג תוקפה של חבילת הסיוע הנוכחית שניתנה לממשלה היוונית, ויוקפאו הכספים שהוקצו לה על ידי הבנק האירופי המרכזי. לפיכך, אתונה לא תוכל לפרוע את החוב של 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית. ציפראס ביקש להאריך את תוקף חבילת הסיוע עד לקיום משאל העם, אולם באיחוד האירופי דחו את בקשתו.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר אתמול בריאיון לרשת i-Tele: "אנחנו לא יודעים – אף אחד מאתנו – מה יהיו ההשלכות של יציאה יוונית מגוש האירו, מבחינה כלכלית או פוליטית. אנחנו חייבים לעשות הכל על מנת שיוון תישאר בגוש האירו. חשוב לכבד את יוון ואת הדמוקרטיה שלה, אך גם את התקנות האירופיות. יוון חייבת לשוב לשולחן המשא ומתן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים אנטי-אירופיים מחוץ לבניין הפרלמנט באתונה, יוון, יוני 2015. רויטרס
"אנחנו לא צריכים את האירופים". מפגין מול נציגות האיחוד האירופי באתונה, אתמול/רויטרס

"אין לי מושג על מה אנחנו מצביעים", טענה טריאנדפילה בורבורדה, תושבת אתונה בת 67, "כן או לא, אנחנו לא יודעים מה להגיד. אני חושבת שלא היינו צריכים לתת לכל העניין הזה להידרדר כל כך". תושבת נוספת, וולה למברו, טענה כי אם יוון אכן תצא מהאיחוד האירופי, "הדברים יהיו טובים מאוד. זה יהיה קשה לתקופה מסוימת, אבל נמצא את הכוח להמשיך. אנחנו לא צריכים את האירופים". סקרים שפורסמו אתמול חוזים יתרון קל לתומכים בהישארות באיחוד האירופי.

גרפיטי אנטי-אירופי באתונה, יוון, יוני 2015. רויטרס
גרפיטי אנטי-אירופי באתונה/רויטרס
מפגינים אנטי-אירופיים מחוץ לבניין הפרלמנט באתונה, יוון, יוני 2015. רויטרס
"לא". מפגינים מול בניין הפרלמנט באתונה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully