וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסיקה בארה"ב: יש עתיד תגיש מחדש את ברית הזוגיות

29.6.2015 / 0:15

סיעתו של יש עתיד הודיעה כי תעלה את הצעת החוק המאפשרת לבני זוג מאותו מין, פסולי חיתון וגרים - למסד את מערכת היחסים ביניהם. עם זאת, סיכוייה לעבור נראים קלושים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המערכת הפוליטית הגיבה אתמול (ראשון) לפסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית להתיר נישואים בין בני זוג מאותו מין: סיעת יש עתיד הודיעה כי תעלה כבר ביום ראשון הקרוב את הצעת חוק ברית הזוגיות, שתאפשר לבני זוג מאותו מין, פסולי חיתון וגרים שהרבנות לא מכירה ביהדותם, למסד את אהבתם.

חברת הכנסת עליזה לביא, שקידמה את הצעת החוק מטעם הסיעה, אמרה: "אנחנו חייבים לאפשר חלופה אזרחית לכל אותם זוגות המעדיפים שלא לעבור דרך הרבנות. מזוגות רבים נמנעת היכולת להתחתן ברבנות. הצעת החוק עליה עמלנו יש בה כדי לתת מענה בישראל 2015. אני מאמינה שהמסלול של ברית הזוגיות גם יעשה צדק אזרחי וגם יביא לכך שיותר אנשים ירצו להתחתן במערכת הדתית, כיוון שזו תהיה חייבת לייעל את עצמה ותתנהל כפי שהייתה צריכה".

לקריאה נוספת:
הנישואים חוקיים, אך לחד-מיניים בארה"ב עוד מכשולים עד לשוויון מלא
הקהילה הגאה בארה"ב חוגגת: "גם בטקסס יבינו שגבר יכול לאהוב גבר"
"שינה את המדינה": הפנים מאחורי היסטוריית הגאווה בארה"ב

שר האוצר יאיר לפיד משתתף במצעד הגאווה בתל אביב. נמרוד סונדרס
"הגיע הזמן לשיתוף פעולה חוצה מפלגות". לפיד עם גל אוחובסקי, במצעד הגאווה 2013/נמרוד סונדרס

לא רק באופוזיציה תומכים בקידום מסלול עוקף רבנות. גם שר הביטחון, משה יעלון, התייחס לפסיקת בית המשפט וכתב בסוף השבוע בחשבון הטוויטר שלו: "החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית היא צעד נכון, חשוב ובעל משמעות היסטורית. לכל אדם יש זכות בסיסית להינשא ולהביא ילדים לעולם, ולא משנה זהותו המינית". עוד כתב שר הביטחון: "אני מקווה שמדינות נוספות, ובהן ישראל, ילכו בעקבות החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית ויעניקו את הזכות הבסיסית הזו לכל אדם באשר הוא אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הגיע הזמן לשיתוף פעולה חוצה מפלגות למען ברית הזוגיות"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בירך על דברי יעלון ואמר הבוקר: "אחרי שבית המשפט העליון האמריקני אישר נישואי גאים, אחרי ששר הביטחון בוגי יעלון בירך אותם והביע תקווה שזה יתאפשר גם בארץ, הגיע הזמן לשיתוף פעולה חוצה מפלגות - וחוצה קואליציה ואופוזיציה - כדי להעביר את ברית הזוגיות".

עם זאת, הסיכויים שהמהלך יאושר שואפים לאפס. סיעות ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי צפויות להתנגד למהלך, מה שיבטיח כי לא יהיה לכך רוב בוועדת השרים לחקיקה. לסיעות המחנה הציוני ומרצ ישנן כמה הצעות חוק ברוח דומה, בין היתר של הצעות שמבקשות לעגן בחוק נישואים של בני זוג מאותו מין, אולם מדובר בהצעות מדף שהוגשו מיד עם הקמת הכנסת ה-20 וטרם קודמו לעבר שלבי החקיקה. אותן הצעות עלו ונדחו בכנסת הקודמת.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully