וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: השניות שלאחר חיסול המחבל בתוניסיה

בסרטון נשמעות היריות של כוחות הביטחון שהרגו את סיף רזוגי, שירה למוות ב-39 בני אדם במלון "מרחבה" בעיירה סוסה. "הוא מת. יש עליו רימון", נשמעות קריאות. תיירים רבים עזבו את המדינה

צילום: צילומי חובבים שפורסמו באתר "מוזאיק" בתוניסיה, עריכה: גדי וינסטוק

יממה אחרי הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות תוניסיה, פורסם היום (שבת) תיעוד השניות שלאחר חיסול המחבל שרצח 39 בני אדם, רובם תיירים בריטים, בחוף מלון "מרחבה" שבעיירת הנופש סוסה. בסרטון, שפורסם בכלי התקשורת המקומית "מוזאיק", נשמעות היריות שהתנהלו בין כוחות הביטחון לבין המחבל סיף רזוגי, שנטען כי פעל בהשראת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בהמשך נראית גופתו של רזוגי, ולצדו רובה הקלצ'ניקוב שעמו ריסס את הנופשים. "הוא מת, יש לו רימון", צעקו האנשים שהגיעו לזירה. לבסוף, נראים כמה מקורבנות הפיגוע בחוף הים.

עוד בנושא:
הפיגוע בתוניסיה: "המחבל צחק כמו אדם רגיל, ובחר במי לירות"
טרור חוצה גבולות: יותר מ-60 הרוגים בשלוש יבשות שונות
טרור בעיירת נופש בתוניסיה: 39 הרוגים, רובם תיירים

המחבל מהפיגוע בתוניסיה, יוני 2015. מתוך הדיילי מייל, צילום מסך
המחבל סיף רזוי/צילום מסך, מתוך הדיילי מייל

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון התייחס היום לפיגוע הקטלני, והזהיר את אזרחי בריטניה שעליה להתכונן לכך שרבים מקורבנות הפיגוע הם אזרחי הממלכה. עד כה זוהו שמונה אזרחים בריטים מבין קורבנות הפיגוע, במה שהפך את הפיגוע לאירוע הטרור הקטלני ביותר עבור בריטניה מאז הפיגועים בלונדון ביולי 2005, אז נהרגו 52 בני אדם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המחבל שנורה לאחר שירה למוות ב-39 בני אדם בתוניסיה, יוני 2015. כלי התקשורת המקומי "מוזאיק", צילום מסך
נורה למוות. גופת המחבל, מוקפת בעיגול באדום/צילום מסך, כלי התקשורת המקומי "מוזאיק"

"אני חושש שהציבור הבריטי צריך להיות מוכן לכך שרבים מאלו שנהרגו הם בריטים", אמר קמרון בנאום ששודר בטלוויזיה ממעונו הרשמי בלונדון. "הם היו תיירים תמימים, שנרגעו ונהנו עם חבריהם ומשפחותיהם". קמרון אף התייחס לפיגועים שאירעו אתמול כמעט במקביל גם בכווית ובצרפת, ואמר: "כמו הקורבנות בצרפת ובכווית, הם לא היוו איום על אף אחד". לדבריו, "הטרוריסטים האלו רצחו אותם משום שהטרוריסטים מתנגדים לכך שעמים ומדינות יחיו יחד בשלום ובדמוקרטיה, לא משנה היכן הם נמצאים. ואולם, הטרוריסטים האלו לא יצליחו", הוסיף ראש ממשלת בריטניה. מאוחר יותר דווח כי 15 אזרחים בריטים נהרגו במתקפה.

במקביל, תיירים רבים מהמלונות בסוסה עזבו את תוניסיה, שמתבססת על ענף התיירות כמקור הכנסה עיקרי, או ממתינים לטיסות המיוחדות שאורגנו עבורם בעקבות הפיגוע. בין ההרוגים שזוהו עד כה גם תיירים מגרמניה ומבלגיה.

מנהיג השמרנים בבריטניה דיוויד קמרון בנאום הניצחון שלו, מאי 2015. AP
"היו תיירים תמימים". קמרון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully