וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בטורקיה: ישראל גירשה עיתונאים בחשד כי הם קשורים לחמאס

הטורקים שהגיעו אתמול לנתב"ג גורשו למדינתם בתום התשאול. במשרד החוץ של טורקיה גינו את התקרית וזימנו את הנציג הדיפלומטי למתן הסברים. לדבריהם, מדובר בעיתונאים. משרד החוץ: "גורשו מסיבות ביטחוניות"

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, ינואר 2015. AP
מגנים את התקרית. שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו/AP

משרד החוץ של טורקיה זימן היום (שישי) את הנציג הדיפלומטי של ישראל באנקרה על מנת לספק הסברים לתקרית שאירעה אתמול שבה גורשו חזרה לטורקיה תשעה אזרחים טורקים שהגיעו לנמל התעופה בן גוריון. האזרחים הטורקים גורשו לאחר שבתשאול שלהם בכניסה לישראל עלה החשד כי קיים קשר בינם לבין פעילי חמאס.

לטענת משרד החוץ של טורקיה, מדובר בקבוצת עיתונאים טורקים ופעילי זכויות אדם. בהצהרת משרד החוץ הטורקי הובהר כי תשעת האזרחים הטורקים הגיעו לישראל על מנת להשתתף באירוע לציון חודש הרמאדן בירושלים. לגרסתם, בהגיעם לנמל התעופה הם נחקרו במשך תשע שעות ולמרות שהחזיקו בכל האשרות הנחוצות – שבעה מתוכם גורשו חזרה לטורקיה. שני עיתונאים הורשו להיכנס לישראל. "כדי להביע את מורת רוחנו, זימנו את הדיפלומט הישראלי שיתן הסברים", נכתב בהודעת משרד החוץ הטורקי שהדגיש כי הם מגנים את התקרית. עמנואל נחשון, דובר משרד החוץ של ישראל אמר: "הם הוחזרו מסיבות ביטחוניות".

התקרית אירעה יומיים לאחר הפרסום כי טורקיה וישראל חידשו את המגעים ביניהם בניסיון להגיע לנורמליזציה של היחסים. כחלק מהמהלך, יצא מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, לפגישה עם בכירים טורקים באירופה. עם זאת, לפי דברי שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו, עד כה טרם הושג סיכום כלשהו בשיחות אלו. במקביל, ביקש היום ראש הממשלה בנימין נתניהו מד"ר יוסי צ'חנובר להמשיך ולעמוד בראש צוות המשא ומתן במגעים עם טורקיה.

עוד בוואלה!NEWS:
טרור בעיירת נופש בתוניסיה: 27 הרוגים, רובם תיירים
צרפת: מתקפת טרור במפעל גז, גופה כרותת ראש נמצאה במקום
תיעוד רגעי האימה: הרוצח נכנס לפיצוצייה בחדרה, יורה ונמלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully