וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: שוטרים ירו למוות בשחור לא חמוש בבולטימור

3 שוטרים מבולטימור ירו 19 קליעים בספנסר לי מקיין לאחר שהגיעו לביתו בחשד לעבירות לאלימות, וחשדו כי הוא חמוש. לפני חודשיים פרצו מהומות בעיר לאחר מותו של צעיר שחור בידי המשטרה

(המהומות שפרצו בבולטימור, אפריל האחרון)

גבר שחור בן 41, שלא היה חמוש, נורה אמש (חמישי) למוות על ידי שוטרי משטרת בולטימור, בפרבר אווינג מילס שבמערב העיר. המשטרה הגיעה לביתו של ספנסר לי מקיין בעקבות קריאה על מעשה אלימות. מפקד המשטרה המחוזית של בולטימור, ג'ים ג'ונסון, אמר כי השוטרים האמינו כי מקיין חמוש, אך בבדיקה מאוחרת לא נמצא נשק על גופו. זאת, חודשיים לאחר מותו של הצעיר השחור פרדי גריי, בן ה-25, כתוצאה מפגיעה במהלך מעצרו, אשר הובילה למהומות אלימות בעיר שבמדינת מרילנד.

לטענת ג'ונסון, מאז שנת 2012 הגיעה המשטרה 17 פעמים לבית מחשש לעבירות אלימות. הוא אמר כי השוטר שהגיע אתמול לבית שמע קריאות לעזרה. לדבריו, לאחר מכן נכנסו לבית שלושה שוטרים, "שחששו כי מישהו נמצא בסכנת פציעה או מוות", ומצאו את מקיין "בעמדה הגנתית" כשהוא מתנהג בצורה שגרמה לשוטרים לחשוד כי הוא נושא נשק. ג'ונסון סירב לפרט על מעשיו של מקיין ועל הסיבה המדויקת שגרמה לשוטרים לחשוב כי הוא חמוש.

עוד על המהומות בבולטימור:
אחרי המהומות: תיפתח חקירה פדרלית נגד משטרת בולטימור
"רוצים לרפא את העיר": העוצר הלילי על בולטימור הוסר
מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה

מפגין בבולטימור הבוערת רגעים אחרי סיום מועד העוצר על העיר, אפריל 2015. רויטרס
אחד המתפרעים במהומות שפרצו לאחר מותו של פרדי גריי, אפריל/רויטרס

ג'ונסון הוסיף כי כל שלושת השוטרים, ביניהם שוטר אחד שחור, ירו לעבר מקיין ופגעו בו מספר פעמים. בזירה נמצאו 19 תרמילים. "איננו רוצים לקפוץ למסקנות", אמר טוני פוגט, נשיא הארגון הלאומי לקידום המיעוטים בארצות הברית. "כאשר יש ירי שמעורבים בו שוטרים תמיד יש חשש. אנו נבדוק את העניין".

לטענת המשטרה, מקיין הוא אבי שלושת ילדיה של שאנון סולטון, שנמצאה בזירה כשהיא סובלת מפציעות הכוללות נפיחות בעיניים, שריטות בידיה וחתכים בפיה. לדברי ג'ונסון, האישה אמרה כי מקיין אמר לה שהיא "הולכת לקבל את המכות שהיא רואיה להן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
התובעת הכללית של בולטימור, מרילין מוסבי. רויטרס
"פרדי גריי נרצח". התובעת הכללית של מרילנד, מרילין מוסבי/רויטרס

מדובר כאמור בפעם השנייה בחודשים האחרונים שבהם המשטרה גורמת למותו של שחור שאינו חמוש. מותו של גריי באפריל הוביל למהומות ענק בעיר, ובמהלכן בזזו המפגינים חנויות והציתו בניינים. שישה שוטרים נפצעו קשה במהומות. ראשת העיר סטפני רולינגס-בלייק הכריזה על עוצר, וזה הוסר רק לאחר שישה ימים.

בחודש מאי הואשמו ששת השוטרים החשודים בגרימת מותו של גריי על ידי חבר המושבעים הגדול בבולטימור והם יובאו למשפט ב-2 ביולי. אחד השוטרים הואשם ברצח מדרגה שנייה, ואחרים הואשמו בהריגה או בתקיפה. "הממצאים מהחקירה המעמיקה והבלתי-תלויה שניהלו בעזרת מומחים רפואיים, נמצא שמדובר ברצח. זה הוביל אותנו למסקנה שיש להגיש כתבי אישום פליליים", אמרה מרילין מוסבי, התובעת הכללית של מדינת מרילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully