וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות: תיפתח חקירה פדרלית נגד משטרת בולטימור

התובעת הכללית בארה"ב הודיעה כי משרד המשפטים יחקור אם פעולות המשטרה בעיר תואמות לחוקי זכויות האדם במדינה. זאת, שבועות בודדים לאחר המהומות שפרצו בעיר בשל מותו של צעיר שחור ששהה במעצר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ', הודיעה היום (שישי) כי משרד המשפטים האמריקני יפתח בחקירה פדרלית נגד משטרת בולטימור, וזו תבחן אם מדיניותה ודרכיה לאכיפת החוק עולות בקנה אחד עם החוקה האמריקנית ועם חוקי זכויות האדם במדינה. זאת, שבועות בודדים לאחר מותו של פרדי גריי, צעיר שחור בן ה-25, אשר מת בעת שהוחזק במעצר.

מותו של גריי הוביל למהומות ענק בעיר, ובמהלכן בזזו המפגינים חנויות והציתו בניינים. שישה שוטרים נפצעו קשה במהומות. ראשת העיר סטפני רולינגס-בלייק הכריזה על עוצר, וזה הוסר רק לאחר שישה ימים. עם זאת, המשרד לא יחקור את מקרה מותו של גריי, אלא את ההתנהלות הכללית של המשטרה בעיר. חקירות דומות נעשו בפרגוסון שבמיזורי אחרי המהומות שפרצו בעיר לאחר מות צעיר שחור בידי המשטרה.

עוד כתבות בנושא:
"רוצים לרפא את העיר": העוצר הלילי על בולטימור הוסר
מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה
מהומות ענק בבולטימור: 15 שוטרים נפצעו, עוצר הוטל על העיר

התובעת הכללית של ארצות הברית, לורטה לינץ', מודיעה על חקירה נגד משטרת בולטימור, מאי 2015. רויטרס
"החקירה נועדה לחזק את הביטחון הציבורי". התובעת הכללית של ארצות הברית במהלך מסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

לפי ההודעה, החקירה תתמקד בשימוש בכוח, כולל שימוש בנשק קטלני, מצד שוטרים. כמו כן, יחקרו במשרד את המעצרים ואת החיפושים של המשטרה בעיר. "בסופו של דבר, התהליך נועד להבטיח כי השוטרים מקבלים את הכלים שלהם הם זקוקים – ובהם אימונים, הנחיות הנוגעות למדיניות המשטרה וציוד – וכי כלים אלה יהיו אפקטיביים יותר. זאת, כדי לחזק את ביטחון הציבור", אמרה לינץ'. היא הוסיפה כי הקשר הקלוקל בין המשטרה לקהילה הוא "אחד הדברים המאתגרים ביותר בזמנים".

תובעת מדינת מרילנד, מרילין מוסבי, הודיעה בשבוע שעבר כי פרדי גריי נרצח, וכי המעצר שלו היה בלתי-חוקי. כמו כן היא הודיעה כי שישה שוטרים שהיו מעורבים במעשה יועמדו לדין - אחד מהם בגין רצח מדרגה שנייה, ואחרים בגין הריגה או תקיפה. "הממצאים מהחקירה המעמיקה והבלתי-תלויה שניהלו בעזרת מומחים רפואיים, נמצא שמדובר ברצח. זה הוביל אותנו למסקנה שיש להגיש כתבי אישום פליליים", אמרה מוסבי. היא הוסיפה שגריי מת כתוצאה מפציעות שספג בזמן שהיה אזוק בתוך ניידת המשטרה שעצרה אותו, ושהוא לא היה חגור, כפי שמחייב החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully