וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון גדול לאובמה: אושר סעיף קריטי ברפורמת הבריאות שלו

25.6.2015 / 20:48

בית המשפט העליון בארצות הברית אישר כי מתן הסובסידיות במסגרת התכנית לכל אזרחי ארצות הברית הוא חוקי, ויישאר על כנו. "החוק עובד", אמר אובמה בהצהרה חגיגית. "הוא שינה את חייהם של האמריקנים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון בארצות הברית אישר היום (חמישי) את חוקיותו של סעיף חשוב והכרחי ב"חוק הגנת החולה וטיפול בר-השגה", הידוע בכינוי "אובמה-קר". בית המשפט אישר ברוב של שישה שופטים לעומת שלושה כי אין להגביל את הסובסידיות הניתנות במסגרת התוכנית לכמה מדינות בלבד, וכי יש להכילם על כל אזרחי ארצות הברית. מדובר בפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות שבית המשפט העליון פסק נגד ההתנגדויות לחוק, שהוגשו על ידי יריביו הפוליטיים של אובמה.

ההכרעה של בית המשפט מהווה אנחת רווחה לנשיא האמריקני, אשר שואף שמורשתו והישגיו ייושמו באופן אפקטיבי לפני שיעזוב את החדר הסגלגל בשנת 2017. כעת, התכנית הנוכחית תישאר במקומה והסובסידיות יינתנו בכל 50 המדינות. במידה ובית המשפט היה מקבל את העתירה, לפחות 6.4 מיליון בני אדם ב-34 מדינות היו מאבדים את הסובסידיות המגיעות להם, המוערכות ב-272 דולרים לאדם בחודש בממוצע.

עוד חדשות מהעולם:
מלחמות, חובות ומהגרים: המשברים שמאיימים לפרק את אירופה
הפלסטינים הגישו חומרי חקירה ראשונים נגד ישראל לבית הדין בהאג
דאעש פתח במתקפה משולבת נגד הכורדים וצבא אסד בצפון סוריה

אובמה ספד לבנו של סגן נשיא ארה"ב: "היה אדם טוב". רויטרס
"החוק כאן כדי להישאר". אובמה/רויטרס

"לפני חמש שנים, אחרי כמעט מאה שנים של דיבורים ועשרות שנים של ניסיונות, סוף סוף הבהרנו כי באמריקה ביטוח בריאות הוא זכות של כולם", אמר אובמה בהצהרה חגיגית מהבית הלבן כשלצידו עמד סגנו ג'ו ביידן. "בחמש השנים שפעלנו כדי ליישם את התכנית היו הצלחות ומפלות, ואני זוכר אותן היטב. אין ספק כי החוק עובד. הוא שינה ובכמה מקים הציל את חייהם של האמריקנים".

לדבריו, "החוק כאן כדי להישאר. הבוקר, בית המשפט אישר את החלק הקריטי של החוק אשר הפך את האפשרות לביטוח בריאות ללא קשר למקום שבו אנשים גרים".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

"נמשיך לנסות לשנות את החוק"

נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס, תמך בחוק וקבע כי הקונגרס התכוונן בפירוש שהסובסידיות יהיו אפשריות בכול חמישים המדינות. "הקונגרס העביר את החוק כדי לשפר את שוק ביטוחי הבריאות, לא כדי להרוס אותו", כתב השופט רוברטס בהחלטת בית המשפט. הוא הוסיף כי זמינות השירות לכול תושבי המדינה הכרחי כדי "להתחמק מתוצאה הרת אסון שהקונגרס רצה למנוע".

ראש בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני ג'ון ביינר, אמר כי הרפובליקנים ינסו לערוך שינויים בחוק. "אובמה-קר מעלה את העלויות שמוציאים האזרחים. הוא דוחף אנשים מחוץ ליכולת להרשות לעצו לשלם על ביטוח וצריך להתמודד עם זה. הדבר קשה מאוד כאשר ישנו נשיא שאינו מסכים באופן נחרץ. על כן, המאבק ימשיך".

חוק הגנת החולה והטיפול בר-ההשגה נועד להסדיר מתן שירותי בריאות לתושבי ארצות הברית. החוק מנסה להוריד את מספר האמריקנים שאינם מבוטחים, בעיקר על ידי חיוב מעסיקים להעניק ביטוח בריאות לעובדיהם, וכן מבקש למנוע מקופות החולים לפגוע במבוטחיהן ולהתחמק מכיסוי עקב החלפת מקום העבודה דרכו הם מבוטחים, או מסיבות אחרות. החוק אושר בבית הנבחרים ב-21 במרץ 2010, ואובמה אישר את החוק למחרת. אובמה הצהיר כי הוא מחשיב את החוק בתור ההישג הפוליטי הגדול ביותר שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully