וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בפרשת פינטו: בנו של ארביב ייחקר באוסטרליה

25.6.2015 / 19:45

במשך תקופה ניסו חוקרי מח"ש לגבות את עדותו של צחי ארביב, בנו של ראש להב 433 לשעבר, החשוד בקבלת טובות הנאה מהרב פינטו. כעת, הרשויות באוסטרליה קיבלו בקשה לחיקור דין של הבן, השוהה במדינה. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

פריצת דרך בפרשת הרב והניצב: צחי ארביב, בנו של ראש להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב, ייחקר במסגרת הפרשה שבה חשוד אביו. לוואלה!NEWS נודע כי במשטרה הפדרלית באוסטרליה, שם שוהה ארביב הבן, התקבל היום (חמישי) מכתב מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שממנו עולה כי הישראלי דרוש לחקירה באשר לחלקו בפרשה. נציגת המשטרה הפדרלית מסרה את המכתב המזמן לחיקור דין לארביב הבן.

הצעד מגיע לאחר תקופה ארוכה של דין ודברים בין מח"ש לבין ארביב הבן, שדווח בעבר כי סירב להיחקר - כפי שהחוק האוסטרלי מאפשר. מנגד, פרקליטיו עו"ד איתן עוזר וד"ר גיל עשת, מסרו שהוא לא התנגד למסור עדות. ארביב, באישור שהתקבל מהרשויות האוסטרליות, ייחקר באמצע אוגוסט, אז ימסור את גרסתו באשר לאותן טובות הנאה, לכאורה, שקיבל, יחד עם אביו מהרב יאשיהו פינטו.

עוד בפרשה
פינטו לא משלים עם הסדר הטיעון: "יש תהליכים שסמויים מהעין"
הרב פינטו נידון לשנת מאסר; "חטא והחטיא, שיחת והשחית"
טובות הנאה, מרמה והטרדות מיניות: הניצבים שפרשו בעידן דנינו

הרב יאשיהו פינטו וניצב בדימוס מנשה ארביב. יותם רונן ודרור עינב, עיבוד תמונה
פינטו וארביב/עיבוד תמונה, יותם רונן ודרור עינב

מתברר כי במסגרת המשא ומתן מול צחי ארביב, הוא הסכים לחיקור דין החל מאפריל 2014, אולם עם סייגים באשר לתנאי המפגש. בין השאר, ציין ארביב כי בהתאם לחוקי אוסטרליה, הוא מוכן לחיקור בנוכחות עורך דין אוסטרלי. בתשובה, לדרישה כתב נציג מח"ש כי "צחי ארביב ייחקר באוסטרליה על פי חוקי המדינה שם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"שיתף פעולה לאורך כל הדרך והסכים למסור עדות ולהיחקר"

באי כוחו של ארביב הוסיפו: "נכון לכתיבת מכתב זה, לא התקבלה תשובתו של מר דרור תשמע (נציג מח"ש, י"א) לפנייתי האחרונה מלפני שלושה חודשים. מרשי שיתף פעולה לאורך כל הדרך והסכים למסור עדות ולהיחקר", מסרו.

יצוין כי תחילה הוצע לארביב הבן להגיע לישראל על חשבון המדינה, כולל שהייה במלון - אך זה סירב ורק אחר כך אנשי מח"ש הגישו בקשה לחיקור דין בתוך גבולות אוסטרליה.

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
משרדי מח"ש/אורי לנץ

עדותו של הבו דורשה לסיום החקירה נגד אביו. לפי המסמכים שהעביר פינטו במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתם בתיק שוחד נגדו, בנו של ארביב נעזר בשירותיהם של אנשיו. חקירת הבן בנושא אמורה להיות אחד השלבים האחרונים בחקירה בטרם יחליטו במח"ש אם להמליץ להעמיד את ארביב לדין.

במקביל, סיימו חוקרי מח"ש חיקורי דין בארצות הברית. הם תשאלו אנשים המקורבים לרב פינטו באשר להתנהלות של ארביב ושל בנו במדינה ובדקו את מהימנותם של המסמכים שהציג הרב בעת שמסר את גרסתו. יד ימינו של הרב, בן ציון סוקי, סיפר בתצהיר שהגיש לבית המשפט כיצד נפגש עם ארביב לראשונה בסעודה בביתו של הרב בפורים 2010. "באותה סעודה סיפר לי ניצב ארביב כי בנו צחי ורעייתו דנה שוהים בארצות הברית לאחר שסיימו את לימודיהם בתחום התכשיטים והיהלומים", טען סוקי. "הוא ביקש שאסייע להם במציאת עבודה בתחום ובהסדרת מעמדם החוקי בארצות הברית".

לדבריו, פגישתו הראשונה עם צחי ארביב התקיימה בישיבה של הרב פינטו במנהטן, לבקשתו של צחי. "הוא אמר שמצבו הכלכלי לא טוב וביקש שאסייע לו בהסדרת שהייתו ומעמדו החוקי בארצות הברית", שחזר סוקי וטען כי בהמשך התקשר אליו ניצב ארביב פעם נוספת וביקש ממנו לסייע לבנו. הוא סיפר כי בפגישה נוספת שערך עם צחי בטרקלין המשרד של רבו בארצות הברית הוא ביקש גם סיוע כלכלי. "צחי מסר לי כי אביו מבקש שנסייע לו בסכום של 2,000 דולרים מדי חודש. כבוד הרב אישר זאת, והעברתי את הסכום מהישיבה מדי חודש במשך יותר משנתיים", אמר סוקי.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully